Miksi yksinäistä aina kehoitetaan hankkimaan koira, niin on seuraa
Jos seuraa haluaa, niin ennemmin kissa. Ei tarvi käydä yksin enää edes vessassa.
Ihmisillä on joku outo käsitys, että kissat vain ovat omikseen jossain sohvan nurkassa. Seurallisempaa eläintä saat hakea. Joka paikkaan seuraa ja vähän väliä tuo jotain lelua, että leikkiä pitäisi tai palloa heittää.
Nim. Nyt vähän rasittaa
Kommentit (83)
Asun yksin ja viihdyn tosi hyvin omissa oloissani. Miksi tuputatte sitä lemmikkiä?! Saa mm. kulkea rauhassa mielin määrin. Koti pysyy siistinä. Entä sitten jos joutuu sairaalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt herranjestas sitä että se eläin on vauvana erotettu perheestään, sillä ei ole ketään eikä mitään muuta kuin se omistaja. Aika yksinäistä ja surullista. Epäilen sellaistakin että siinä missä ihmislapsi vaurioituu psyykkisesti jos se menettää perheensä, myös eläimen psyyke kärsii samassa tilanteessa. Ihmisen ja lemmikin suhde on tästä syystä mielestäni aika sairas kun olet sille samaan aikaan myös äiti ja ainoa ystävä ja se on täysin riippuvainen sinusta.
Koiraemo itse vieroittaa pentunsa parissa kuukaudessa. Luonnon sydämettömyyttä. Pentu kaipaa emoaan tai sitä pentueen seuraa jonkun aikaa, emo itse ei tunnu kaipaavan pentujaan oikeastaan ollenkaan enää.
Kahdeksanviikkoinen pentu leimaantuu siihen ihmiseen erittäin herkästi, joka hänet itselleen ottaa.
Se on totta, että pentua on huomioitava paljon ja pidettävä sitä lähellä, mutta mikään leikkikalu se ei ole. Sen on annettava myös nukkua rauhassa.
Onhan ihmislapsikin täysin riippuvainen vanhemmastaan, mitä sairasta siinä on?
Minä otin 5 kk:n pennun, joka oli vielä emonsa ja perheen muiden koirien kanssa. On ollut maailman helpoin koira. Se kiintyi minuun heti ja oli jo lähes sisäsiisti.
Kannattaa mieluiten ottaa rotta. Tai hämähäkki. Tai vaikka kastemato tai muurahaisyhdyskunta. Sarvikuono on myös oiva, mutta hieman haastavampi lemmikki, ja kokonsa vuoksi soveltuu vain omakotitaloihin. Elefanttia tai Orcaa ei lemmikiksi voi ikävä kyllä ottaa.