Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinäistä aina kehoitetaan hankkimaan koira, niin on seuraa

Vierailija
15.07.2023 |

Jos seuraa haluaa, niin ennemmin kissa. Ei tarvi käydä yksin enää edes vessassa.

Ihmisillä on joku outo käsitys, että kissat vain ovat omikseen jossain sohvan nurkassa. Seurallisempaa eläintä saat hakea. Joka paikkaan seuraa ja vähän väliä tuo jotain lelua, että leikkiä pitäisi tai palloa heittää.

Nim. Nyt vähän rasittaa

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään molemmista. Mutta jos olisin tiennyt kuinka sosiaalisia nuo kissat osaavat olla, niin olisin jättänyt ottamatta.

Koiralle voi sanoa, että nyt omalle paikalle ja siellä se sitten on. Kissa ei muuta kuin seuraa ja seuraa!

Kissat nukkuvat aika paljon, jopa 16 tuntia vuorokaudessa! Eivät ne siis koko aikaa seuraa, vaan ovat välillä omissa oloissaan.

Joo yöllä nukkuu meidän kissa. Valitettavasti myös minä.

Vierailija
22/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen yhtä älykäs kuin puolivuotias vauva.

Ai koira vai? No joo, ehkä pentuna.

Koira on n. 2-3 vuotiaan lapsen tasolla. Paljon riippuu siitä miten ja kuinka paljon koiran kanssa on, miten sille puhuu ja miten sen kanssa toimii.

Yksinäiselle ihmiselle on todella paljon seuraa koirasta. Mihin vain lähdet, aina on kaveri valmiina. Se ei narise säästä, ulkonäöstäsi tai nillitä kattauksesta. Sohvalla voi katsella leffaa tai juosta vaikka naamahiessä pururataa. Aina häntä heiluu.

Lisäksi koiralla on uskomaton kyky aistia mielialoja ja niiltä löytyy huumorintajua yllättävän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun yksinäinen sairastuu, joutuu kenties sairaalaan, kuka hoitaa lemmikin, mihin se joutuu?

Ehkä se toinen yksinäinen auttaa, johon tämä eka tutustuu koirapuistossa/koirakoulussa/lenkkipolulla tai vaikka kasvattaja on valmis auttamaan.

Myös hoitoloita on.

Ei maailma ole niin tyhmä, mitä halutaan antaa ymmärtää.

Vierailija
24/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on varmin tapa pysyä sinkkuna

Jep, ei-koiraihmiset paljoa kiinnosta. Hyvä, et voi tuon perusteella valikoida miehiä.

Vierailija
25/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi pitämään kissaa vain sisällä. Koirasta on seuraa ja sen kanssa tulee vielä ulkoiltua ja lenkkeiltyä, niin kunto ja mielikin pysyy virkeänä. 

Vaiettu tosiasia on, että monesti koira on myös yksinäisen naisen vt. poikaystävä.

Älä nyt viitsi. Aika harva sellaista harrastaa, typerys

Vierailija
26/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin ei ole ihmisen hoitaja milloinkaan.

No onhan.

Kaverikoira jeesaa arkaa lasta tai sulkeutunutta vanhusta.

Avustaja/opas/hypo/kuulokoira hoitaa ihmistä omalla tavallaan koko ajan, kun tekee mielekästä työtään.

Lukukoira hoitaa lapsen änkytyksen vain torkkumalla paikallaan ja tökkäämällä kostealla kuonollaan.

Ei se, että koira hoitaa, tarkoita sitä, että koira kärsii. Koira voi myös nauttia täysin siemauksin hommastaan ja nauttiikin, kun saa olla läsnä ja elää hyvää virikkeellistä elämää.

Vierailija
27/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinäinen ja pidän koirista mutta en koiraa halua/voi ottaa koska miten pystyisin hoitamaan sitä jos olen koko päivän töissä?

M32

Vierailija
28/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on n. 2-3 vuotiaan lapsen tasolla. Paljon riippuu siitä miten ja kuinka paljon koiran kanssa on, miten sille puhuu ja miten sen kanssa toimii.

Yksinäiselle ihmiselle on todella paljon seuraa koirasta. Mihin vain lähdet, aina on kaveri valmiina. Se ei narise säästä, ulkonäöstäsi tai nillitä kattauksesta. Sohvalla voi katsella leffaa tai juosta vaikka naamahiessä pururataa. Aina häntä heiluu.

Lisäksi koiralla on uskomaton kyky aistia mielialoja ja niiltä löytyy huumorintajua yllättävän paljon.

Tässä tulee mieleen enemmänkin koiran tarve ns. terapiakoirana (koulutettuja terapiakoiriakin on ihan oikeasti).

Totuus on kumminkin se, että pysyt yksinäisenä sen takia, että sen koiran takia ei voi lähteä mihinkään silloin kun huvittaa.

Vierailija
29/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa on mentävä ulos vähintään kolme kertaa päivässä, aika vaikea välttyä kohtaamasta muita ihmisiä, koira huolehtii siitä.

Ei täällä mitään kohtaamisia tule oli koira mukana tai ei

Niin no, ihan kaikkea et voi sälyttää koirankaan harteille. Jos olet korvessa, olet korvessa. Ei se koira ihmisiä sinne taijo.

Voit silti itse tehdä valintoja. Hyppäät koiran kanssa bussiin/autoon/tmv. ja hurautat johonkin. Osallistut kimppalenkkeihin tai etsit netistä lenkkiseuraa toisista koirista muuten, iha itse yrittäen.

Mene koirakouluun. Kaupungille jätskille. Aloita joku koiraharrastus. Kouluta koirasta lukukoira.

Maailma on auki, mutta ei kukaan kanna sitä tarjottimella eteesi. Ei edes koira.

30/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö mies ennemmin? Olen sisäsiisti enkä kuolaa paitsi joskus nukkuessani. Olen vähän vatsakas, mutta kiltti vieraille. Annetaan keski-ikäisen mielellään todella hyvin povekkaan sinkkuneidon kotiin, jolla ei oikein leveä takapuolikaan haittaa. Osaan pestä itse pyykkini ja keittää perunat myös tarvittaessa. Lähden mielelläni pitkillekin kävelylenkeille, enkä karkaa pihastakaan minnekään autojen tai kissojen perään! Ja olen mielestäni myös älykkäämpi kuin keskiverto koiraeläin on.

Vierailija
31/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun yksinäinen sairastuu, joutuu kenties sairaalaan, kuka hoitaa lemmikin, mihin se joutuu?

Ehkä se toinen yksinäinen auttaa, johon tämä eka tutustuu koirapuistossa/koirakoulussa/lenkkipolulla tai vaikka kasvattaja on valmis auttamaan.

Myös hoitoloita on.

Jospa joutuu onnettomuuteen ja on tajuttomana nii kuka ilmoittaa toiselle yksinäiselle?

Vierailija
32/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs olla rakennettuna useampi henkilö turvaverkoksi, jos mulla olis koira ja vaik joutusin sairaalaan. Mitä koiralle tapahtuis, kuka hoitais? Kiva olis olla oma koira, mut vastuut huolettaa.

Vierailija
33/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap koira, niin ei tarvitse kysellä.

Vierailija
34/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Käykö mies ennemmin? Olen sisäsiisti enkä kuolaa paitsi joskus nukkuessani. Olen vähän vatsakas, mutta kiltti vieraille. Annetaan keski-ikäisen mielellään todella hyvin povekkaan sinkkuneidon kotiin, jolla ei oikein leveä takapuolikaan haittaa. Osaan pestä itse pyykkini ja keittää perunat myös tarvittaessa. Lähden mielelläni pitkillekin kävelylenkeille, enkä karkaa pihastakaan minnekään autojen tai kissojen perään! Ja olen mielestäni myös älykkäämpi kuin keskiverto koiraeläin on.

Kyllä tuolla ilmoituksella jo luulisi tärppäävän, etenkin tällä sivustolla!

Onnea jatkoon, Keijo-Petteri!

Vierailija
35/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee mieleen enemmänkin koiran tarve ns. terapiakoirana (koulutettuja terapiakoiriakin on ihan oikeasti).

Totuus on kumminkin se, että pysyt yksinäisenä sen takia, että sen koiran takia ei voi lähteä mihinkään silloin kun huvittaa.

Kuinka paljon yksinäinen "lähtee mihinkään silloin kun huvittaa" muutenkaan. Onko hän silloin kovin yksinäinen?

No, jos on, pitää valita. Joko menee kun huvittaa, tai ottaa koiran seuraksi ja menee sen kanssa ja sen ehdoilla.

Liian vaikeaa? Ei kai kenenkään ole mikään pakko ottaa koiraa, vaikka joku sitä ehdottaisi.

Voihan joku ehdottaa, että aloita rivitanssi, se se on vasta mukavaa. No, ongelmansa siinäkin. Saako tuttuja? Pitäisi varusteetkin hankkia... Mitä jos ei tykkää? Hiton aikataulut. Ei ole autoa. Talvella ei jaksa. Kesällä ei ehdi. Syksyllä ei huvita. Keväällä pitää kastella kukka...

Vierailija
36/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa on mentävä ulos vähintään kolme kertaa päivässä, aika vaikea välttyä kohtaamasta muita ihmisiä, koira huolehtii siitä.

Joo, mutta en minä koskaan ole saanut ystävää tai edes juttuseuraa koirasta huolimatta. Ihmetyttää miten se tuntuu olevan kaikille muille itsestäänselvyys, että koiran avulla saisi aina seuraa.

Miten tuo on mahdollista? Kuulostaa uskomattomalta. Minulla on asunnot sekä landella että kaupungissa. Landella kuljen kolmen koiran kanssa, jolloin emme tervehdi ja jää jutuille ja tuntuu että koko ajan saa sanoa että me emme tervehdi kun kaikki ovat tulossa koirineen tutustumaan. Kavereita tuolla on sitten eri koiraharrastusten kautta ja tuttujen koirien kanssa saavat kirmailla laumanakin.

Kaupungissa olen yleensä yhden koiran kanssa ja kun menemme minne tahansa ja istahdan puistoon niin joka kerta vähintään kolme ihmistä tulee juttelemaan koirasta ja/tai tutustumaan oman koiransa kanssa. Tällöin koirani saa tutustua myös vieraisiin koiriin kun ei ole laumassa.

Onko koirasi aggressiivinen remmirähjä vai oletko sinä jollain lailla pelottava jos teitä ei kukaan uskalla lähestyä?

Vierailija
37/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asia pitää  hoitaa etukäteen, . Eläinsuojeluygdistys , joka seutukunnan oma, auttaa uuden kodin etsinnässä. Lähimmän eläinhoitolan kanssa kanttaa olla yhteydessä ja sopia hätätilanteessa eläimen hoito. Rahapussiin, kännykän suojukseen merkintä, "eläin yksin kotona, ja tilapäishoitajan puhelinnumero. Kannattaa myös laatia testamentti ja jättää vaikka puolet vöhistä rahoistaan eläinsuojelulle sillä ehdolla että hoitavat  jälkeenjääneen lemmikin.  on hyvä, jos pystyy laittamaan pari kolme kymppiäi säästöön joka kuukausi  eläinlääkärin laskua varten

Vierailija
38/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vienyt koirahoitolaan ja lisäksi on koiranulkoiluttaja, joka voi ottaa myös koiran tarvittaessa. 

Vierailija
39/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös hoitoloita on.

Jospa joutuu onnettomuuteen ja on tajuttomana nii kuka ilmoittaa toiselle yksinäiselle?

No ei osaa laittaa lompakkoon, hihnaan, pantaan, kassiin tai mihinkään lappua?

Mitä jos tulee maanjäristys? Sota? Taivas tippuu? Talo palaa?

Iso Huokaus. Joillekin KAIKKI on vaikeaa.

Vierailija
40/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään molemmista. Mutta jos olisin tiennyt kuinka sosiaalisia nuo kissat osaavat olla, niin olisin jättänyt ottamatta.

Koiralle voi sanoa, että nyt omalle paikalle ja siellä se sitten on. Kissa ei muuta kuin seuraa ja seuraa!

Kissat nukkuvat aika paljon, jopa 16 tuntia vuorokaudessa! Eivät ne siis koko aikaa seuraa, vaan ovat välillä omissa oloissaan.

Ja eikö ne piristy yöllä, niin ettei välttämättä saa nukuttua kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän