Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinäistä aina kehoitetaan hankkimaan koira, niin on seuraa

Vierailija
15.07.2023 |

Jos seuraa haluaa, niin ennemmin kissa. Ei tarvi käydä yksin enää edes vessassa.

Ihmisillä on joku outo käsitys, että kissat vain ovat omikseen jossain sohvan nurkassa. Seurallisempaa eläintä saat hakea. Joka paikkaan seuraa ja vähän väliä tuo jotain lelua, että leikkiä pitäisi tai palloa heittää.

Nim. Nyt vähän rasittaa

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa parisuhde, niin ei ole yksinäistä.

Eläin ei korvaa ihmistä kumppanina.

Toki onhan eläimestäkin seuraa, mutta ei se ole sama asia kuin ihmisen seura.

Ihmistä ei ole luotu olemaan yksin, ei ihme että yksinäiset kärsivät yksinäisyydestä!

Hankkikaa mielummin kumppani!

Vierailija
42/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinäinen ja pidän koirista mutta en koiraa halua/voi ottaa koska miten pystyisin hoitamaan sitä jos olen koko päivän töissä?

M32

Työ ei liene ongelma, vaan se, miten vietät muun ajan. Jos liikut paljon, puuhaat koiran kanssa ja annat sille riittävästi virikkeitä, on koira luultavasti erittäin tyytyväinen, että saa nukkua päivän ilman sinua.

Meillä koirat nukkuvat kunnollisen aamulenkin ja -ruuan jälkeen helposti päivän, vaikka teen vaan etätöitä. Piristyvät iltaa kohden, koska silloin vasta tapahtuu.

Päivällä suurin liike on mahan kääntäminen rapsutettavaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei ole luotu olemaan yksin, ei ihme että yksinäiset kärsivät yksinäisyydestä!

Eron jälkeen olen nyt tyytyväinen tuon koiran kanssa vaan enkä todellakaan etsi mitään uutta parisuhdetta.  

Vierailija
44/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin ei ole ihmisen hoitaja milloinkaan.

Tuo on kyllä ihan totta, en ole ikinä kuullut että eläin edes siivoaisi oman vessansa, saati että laittaisi ruokaa myös ihmiselle.

Vierailija
45/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinäinen ja pidän koirista mutta en koiraa halua/voi ottaa koska miten pystyisin hoitamaan sitä jos olen koko päivän töissä?

M32

Työ ei liene ongelma, vaan se, miten vietät muun ajan. Jos liikut paljon, puuhaat koiran kanssa ja annat sille riittävästi virikkeitä, on koira luultavasti erittäin tyytyväinen, että saa nukkua päivän ilman sinua.

Meillä koirat nukkuvat kunnollisen aamulenkin ja -ruuan jälkeen helposti päivän, vaikka teen vaan etätöitä. Piristyvät iltaa kohden, koska silloin vasta tapahtuu.

Onhan sellainen 12 tunnin työvuoro matkoineen jo ihan pidättämisen puolesta huima suoritus.

-eri.

Vierailija
46/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Mulla on virkeä koira ja haluaa mielellään lenkille keskellä päivääkin. Teen enimmäkseen etätöitä ja toimistopäivinä tulee koiranulkoiluttaja käymään puolen päivän aikaan. Jos teen etätöitä näin kesällä tuossa terassilla, niin koira ei malta nukkua laisinkaan vaan seuraa mitä ympäristössä tapahtuu. Sisällä malttaa ottaa torkut, nytkin nukkuu. 

Vierailija
47/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on varmin tapa pysyä sinkkuna

Olet täysin väärässä.

Koiranomistajien perheet ovat suurempia kuin koirattomien.

Vierailija
48/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias, takana on lukuisia suhteita ja 18 vuoden avioliittokin. Ei ole tarvinnut olla yksin, jos en ole halunnut. En tarvitse juuri nyt miestä seurakseni, koira riittää. Sekå lapseni(sekä yksi lapsenlapsi) ja ystävät. En ole koskaan ollut yksinäinen, ilman koiria olisin ehkö ollut.

Vierailija
49/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

villapaitoja ja vittua kirjoitti:

v15 epätoivoiset kullin puutteessa olevat spr mummot hankki "pakolais" pojan

Entä sitten? Miksi kehitysmaiden nuorten ihmisten hyväksikäytön pitäisi olla vain miesten etuoikeus?

Vierailija
50/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on pelottavia, liian veemäisiä ja isenäisiä. Koirat taas ihania 😊

Vierailija
51/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on pelottavia, liian veemäisiä ja isenäisiä. Koirat taas ihania 😊

Siis itsenäisiä..

Vierailija
52/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei estä yksinäisyyttä. Turkitusti parisuhteessa elävät ovat yksinäisempiä kuin sinkut.

Uskoisin parisuhteen lisäävän yksinäisyyttä siksi, koska parisuhteessa et voi enää tavata ystäviä, harrastaa mitään jne.

Hankkikaa mieluummin ystäviä kuin kumppani!

Vierailija
53/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun yksinäinen sairastuu, joutuu kenties sairaalaan, kuka hoitaa lemmikin, mihin se joutuu?

Ehkä se toinen yksinäinen auttaa, johon tämä eka tutustuu koirapuistossa/koirakoulussa/lenkkipolulla tai vaikka kasvattaja on valmis auttamaan.

Myös hoitoloita on.

Ei maailma ole niin tyhmä, mitä halutaan antaa ymmärtää.

Jospa joutuu onnettomuuteen ja on tajuttomana nii kuka ilmoittaa toiselle yksinäiselle?

No ei osaa laittaa lompakkoon, hihnaan, pantaan, kassiin tai mihinkään lappua?

Mitä jos tulee maanjäristys? Sota? Taivas tippuu? Talo palaa?

Iso Huokaus. Joillekin KAIKKI on vaikeaa.

Mulla on laukussa aina koiran rokotustodistus ja siiihen liitetty kaikki yhteystiedot, jos mulle jotain tapahtuu. Pääasia, että on tieto mukana koirasta, niin viranomaiset vievät vaikka jonnekin eläinhoitolaan. 

Vierailija
54/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on veemäisiä. Koirat haluavat miellyttää ihmistänsä.

Mulla on sen verran hyvä itsetunto, että kestän sen, että kissa ei pyri koko ajan minua miellyttämään.

Vierailija
55/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei estä yksinäisyyttä. Turkitusti parisuhteessa elävät ovat yksinäisempiä kuin sinkut.

Uskoisin parisuhteen lisäävän yksinäisyyttä siksi, koska parisuhteessa et voi enää tavata ystäviä, harrastaa mitään jne.

No mulla on kyllä sekä ystäviä, että puoliso, ja oli koirakin, joka valitettavasti kuoli vähän aikaa sitten.

Kommenttisi taitaa olla vanhanpiian suusta 😅

Vierailija
56/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään molemmista. Mutta jos olisin tiennyt kuinka sosiaalisia nuo kissat osaavat olla, niin olisin jättänyt ottamatta.

Koiralle voi sanoa, että nyt omalle paikalle ja siellä se sitten on. Kissa ei muuta kuin seuraa ja seuraa!

Kyllä tuo riippuu ihan siitä eläimestä.  On sitä sitten kissa ta koira, niissä on luonteen eroavaisuuksia niin kuin ihmisilläkin.

Meillä koira on aina siinä huoneessa, missä minäkin.  Joskus tekisi mieli jo sanoa, että älä nyt aina vaivaudu nousemaan ja vaihtamaan huonetta, kun minä vain hetken käväisen toisessa huoneessa ja tulen takaisin.  Hissukseen se muuten on, haluaa vain aina olla lähellä.  Yhdessä otetaan päiväunet olkkarin sohvalla.  

Ei meillä ole koiralle paikkaa, missä sen kuuluisi aina olla.  Oma peti sillä on makuuhuoneesamme.  Mutta ei siellä päivällä paljon oleskella, ei koirakaan.  Ikkunan edessä sillä on oma tähystyspaikka, se seuraa valppaasti kaikkea mitä ulkona tapahtuu.  Ja kaikessa on innokkaasti mukana, mutta ei se häiriöksi ole.

Kissakin kävisi, mutta allergia.  

Vierailija
57/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitapa linkki tutkimukseen niin katsotaan, ettei sulla vaan ollut silmät väärinpäin päässä kun luit.

Vierailija
58/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan yksinäisille sanottiin, että hommaa itsellesi mies/nainen. Nykyään niin ei ole soveliasta sanoa, joten se on vaihtunut lemmikiksi. Loppujen lopuksi aika idioottimaisesti sanottu.

Mulla on ollut lemmikkejä koko elämäni. Oikein ihania ovat, mutta ei ne yksinäisyyttä poista. Ihminen tarvitsee lajitoverien seuraa.

Minä taas en tarvitse toisten ihmisten seuraa mutta kun siltä on vaikea välttyä. Aina on ihmisiä menet minne tahansa. Onnellisin olisin jossain korvessa koira seuranani.

Vierailija
59/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisille tuota hanki koira aina heitetään, mutta ei se niin helppoa ole. Koirat maksavat paljon ja kasvattajiin on vaikea saada kontaktia ensikertalaisena. Sitä paitsi aina kun täällä kyselee neuvoja ekan koiran hankintaan, tulee liuta ihmisiä sanomaan että ei kannata, hanki lelukoira, koska olet heidän mielestään huono ihminen kun olet kiinnostunut hinnasta tai rotujen ominaisuuksista tai et halua viedä koiraa näyttelyihin.

Vierailija
60/83 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Käykö mies ennemmin? Olen sisäsiisti enkä kuolaa paitsi joskus nukkuessani. Olen vähän vatsakas, mutta kiltti vieraille. Annetaan keski-ikäisen mielellään todella hyvin povekkaan sinkkuneidon kotiin, jolla ei oikein leveä takapuolikaan haittaa. Osaan pestä itse pyykkini ja keittää perunat myös tarvittaessa. Lähden mielelläni pitkillekin kävelylenkeille, enkä karkaa pihastakaan minnekään autojen tai kissojen perään! Ja olen mielestäni myös älykkäämpi kuin keskiverto koiraeläin on.

Tää oli mielestäni aika hyvä. Jos näkisin tuollaisen tekstin seuranhakupalstalla, tarttuisin siihen. Mutta yksi juttu. Koittakaa miehet välttää tota ainaista naisen ulkonäön preferointia.

Kyllä sä näet sitten treffeillä että onko riittävän iso povi ja tarpeeksi pyöreä peppu. Jos sen sanoo tolla tavalla ainoana toiveena naiselle, mä ainakin alan heti miettiä että jaa, ei taida mun bosat olla riittävän suuret ja peffakin on varmaan väärän mallinen. Ja sitten en uskallakaan laittaa viestiä miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan