Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

napostelu ja laihdutus

13.12.2006 |

Aloitan laihduttamisen vuodenvaihteen jälkeen, mutta olen jo nyt yrittänyt vähän miettiä mitä suuhuni laitan. Mulla iso ongelma on napostelu. Nytkin mulla on hedelmäkarkkipussi pöydällä ja vähän väliä käyn nappaamassa sieltä pari karkkia ja teen sitä siis koko päivän. Mitä ihmettä mä keksisin tilalle? Vai onko ainut vaihtoehto että on vaan tehtävä päätös nyt se on loppu. Päivät vois vielä onnistuakkin mutta iltaisin tekee tosi vaikeaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaihda kaloripommit naposteluporkkanoihin, kurkkusiivuihin, mandariineihin....näitähän riittää. Ja kun makeaa tekee mieli niin juo lasillinen 9kcal valion mansikka tms. soppaa!

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin painonpudotuksen toukokuussa ja suuri ongelma oli tuo napostelu. Tein itse sen ratkaisun, että en ostanut mitään herkkuja naposteltavaksi, meillä ei siis kaapista löydy keksejä, karkkeja, sipsejä tms. muulloin kuin sellaisina päivinä kun tulee vieraita tai on karkkipäivä. Itse olen alusta asti sallinut itselleni yhden vähän vapaamman päivän eli silloin saa herkutella, mutta kohtuuden rajoissa. Entinen 400g karkkipussi on vaihtunut 100g pussiin ja suklaalevy pieneen suklaapatukkaan. Joskus jos tekee mieli jotain suolaista hyvää, teen dippikasviksia ja hyvää dippiä. Ja toki joskus saatan napata vähän sipsejä, tosin ne eivät ole koskaan olleet mikään joka viikkoinen tai edes joka kuukautinen juttu.

Viikolla napostelen kasviksia ja hedelmiä. Makeanhimoani kyllä minulla helpottaa lasillinen cokis lightia ja pidän myös teestä eli joku hyvä maustettu tee rauhassa!!(jos suinkin kahdelta lapselta onnistuu) nautittuna on aivan taivaallista.

Minulla naposteluun auttaa tuo kaappien pitäminen herkkuvapaana. Nyt kun on leivottu pipareita, tulee niitä napsittua päivän mittaan muutama. Tosin leivoin itseäni ja lapsia varten paljon pieniä pipareita eli 3-4 tuollaista pientä piparia on yhden normaalin verran. Tuleehan tuossakin kalorisäästöä, kun viime joulun alla taisian aina ottaa sen normaalipiparin:)

Minulla on painoa pudonnut 10kg ja olen aika lailla tavoitepainossani (1kg olisi vielä nipistettävää). Liikunnan lisääminen on ollut minulla kyllä suurempi asia painonpudotuksessa kuin tuo napostelun välttäminen ja ruokavalion muutos, olen nimittäin aina syönyt suht terveellisesti, mutta kilot ovat tulleet ehkä liian isoista annoksista ja nimenomaan herkuista. Nyt kun liikun 4-5 kertaa viikossa, se sallii jotkin lipsahdukset mutta ennen kaikkea pitää mielen virkeänä ja väitän että senkin takia ei herkkuja tee niin usein mieli.

Joka tapauksessa kovasti tsemppiä!! En tiedä, mikä sinua motivoi, mutta yritä ajatella painonpudotusta ja siihen johtavia tekoja pysyvinä muutoksina. Anna itsellesi aikaa, muutokset, varsinkaan pysyvät eivät tapahdu hetkessä vaan vaativat oikeasti työtä ja paljon. Minullakin on paljon vielä työtä edessä, oman projektini alussa annoin aikaa itselleni vuoden ja puolivälissä ollaan. Vaikka painoni on pudonnut, on tehtävä töitä sen kanssa ettei enää palaisi vanhoihin tapoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän