Hammas-ahdistusta
Meillä neiti oli viikon tosi kärttyinen, nukkui yöt tunnin pätkissä, eikä suostunut neljään päivään syömään mitään muuta kuin maitoa. Tuloksena on yksi hammas ylös, etuhampaan viereen. Mikäs se kamomilla uute oli, jota täällä joskus kehuttiin hammaskipuihin? En löytänyt, vaikka yritin etsiä. Oliko se joku tietyn merkkinen? Meillä ei nimittäinen ainakaan panadol auttanut ja ajattelin kokeilla jotain muuta seuraavalla kerralla, jos kerran näin kovilla hampaiden tulo ottaa. Tämän kertainen ahdistus näyttää nyt helpottaneen.
Kommentit (4)
Täällä tosin alkaa 4 viikko kun hampaita tehdään. Kokoaika ollut yhtä tuskaa; ei nuku, ei syö, kitisee. Kyllä on välillä ollut pinna aika tiukalla kun tunnin välein kitisee yöllä, jotkut yöt itkee, ja tähän päälle sitten ruoan kanssa tappelu päivällä. Ja ne hetket kun mikään ei passaa. Tuntee itsensä melko onnettomaksi. Meille ei sopinut Panadol, supon olen yöksi laittanut, ehkä se jotain auttaa.
Vieläkään ei ole hampaita näkynyt, mutta tulollaan siis ovat. Tätä saattaa kuulemma tosiaan kestää kuukaudenkin.
Olen sanonut että tämä on ollut kaikista raskainta aikaa. Ei edes pikkuvauva aika ollut näin raskasta. Kait tämä joskus helpottaa.
Red_Cat & Tyttönen kohta 7kk
meillä alkoi hammaskitinät kun poika oli 3kk. Tuskalla on tehty 8 hammasta ja yhä jatkuu, poju nyt 1v 2kk! Tämä hammaskitinä on ollut ihan jatkuvaa, pari parempaa viikkoa on ollut välissä. JA RASKASTA!
Lääkettä ei voi kuukausitolkulla syöttää, eikä se oikein autakkaan!
Raskasta äidille kun näkee että pieni on oikeasti ihan tuskissaan ja mitään ei voi tehdä! Yöt on myös heräilty koko ajan noin tunnin välein ja päivät jatkuvaa suun kaivamista ja itkua. Poju on muutenkin kyllä herkkä tapaus, että jospa se hampaiden tulokin ottaa tavallista lujemmalle. Olen kyllä monesti ajatellut, että ei tälläista hampaiden tulokipua voi ollakkaan, mutta näköjään voi. Ja tuntuu, ettei kukaan oikein edes usko miten kauheaa se on. Toisille hampaat vaan putkahtaa, ja ehkä pientä kiukkua hampaan läpitulopäivinä... Mutta jaksamista, kyllähän ne joskus on kaikki suussa!
Täällä puhuttiin joskus siitä Frantsilan kamomillauutteesta. Itse ostin jotain muun merkkistä eikä kyllä ollu oikeen vaikutusta. Eli liekkö se siinä merkissä sitte..
Pojalla (7kk) on ylähampaat tulossa ja eilisyö meni huutaessa, panadolista ei ollut meillekään mitään apua. Sit kokeilin sellaista lääkettä kuin pronaxen (?) niin johan helpotti. Kaverilta sain koeeksi tuota lääkettä kun heidän tyttö on saanut sitä lääkäristä myös hammassärkyyn kun oli alle vuoden. Itse olisin kanssa kinnostunut tuosta kamomillasta jos vain joku tietää..