Nainen pitää minua tyhmänä, ja suuttuu jos tuon esiin, että hän on väärässä
Eli meillä on sinänsä ihan hyvä suhde, mutta meillä on tällainen dynamiikka, että nainen pitää itseään kaikissa asioissa minua parempana: niin ihmissuhde- kuin teknisissä asioissa, niin kodinhoito- kuin autoasioissa. Niin ammatillisissa kuin vapaa-ajan asioissa.
Olen tämän enimmäkseen niellyt pahasti kakomatta, koska hän on muuten mukava ihminen, ja meillä on paljon hetkiä, jolloin tuo yllämainittu asia ei vaikuta olemiseen. Aina välillä se kuitenkin vaikuttaa, ja ainoa keino olla tämän naisen kanssa, on olla silleen, että "sinä olet parempi, kyllä sinä olit oikeassa, sinun versio on hienompi, olet kyllä taitava, sinä tiesit minä en". Ja näin enimmäkseen olenkin; en toki noin kärjistetysti, vaan sillä tavalla hienovaraisemmin, että nainen ei varmaan edes tajua sitä usein, että sanon vain häntä miellyttääkseni. Varmaan vähän säälittävää, mutta ei voi mitään...
Joskus on kuitenkin asioita, jotka absoluuttisesti tiedän ja hän ei tiedä taikka osaa, ja vähän riippuen tilanteesta, joskus on pakko osoittaa hänelle hänen ajatusvirheensä, tai näyttää käytännön asioissa että "tämä on se oikea tapa tehdä". Tällöin hän suuttuu joka kerta. Huutoa, syyttelyä, mykkäkoulua, useiden päivien tylyyskohtauksia. Voiko tälle tehdä mitään, että hän suuttuu aina tällaisesta?
Kommentit (31)
Eroa. Ei tuollaista pidemmän päälle jaksa eikä tarvitsekaan.
Suutu sinäkin, sano vastaan. Ei tuosta lapasena olemisesta mitään hyvää seuraa.
Ei tarvitse edes tietää, kumpi on oikeassa, koska oli kumpi hyvänsä, tuosta suhteesta ei tule mitään. Suosittelen eroa.
Arvaa miltä nainen vaikuttaa? Narskulta.
Taas näitä muuten ihania puolisoita. Jos kertomasi pitää paikkansa, niin ei, teillä ei ole hyvä suhde eikä puolisosi ole ihana.
En edes lue loppuun. Miksi olet tuollaisen kanssa? Isoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Narsistilta siis? Jos hän olisi narsisti, niin miten näitä asioita tulisi käsitellä hänen kanssaan? Onko jotain keinoa saada hänet näkemään tilanteita objektiivisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään mitään neuvoja?
Mitä neuvoja siihen voi olla, jos vain olet tossukka, jota voi kohdella ihan miten haluaa?
N62
Miksi pitää päättää, kumpi on oikeassa?
En jatkaisi. Ei ole tasapainoinen suhde.
Seurustelu on täysin vapaaehtoista toimintaa. Seuraa saa halutessaan sokerideittisivustoilta.
Miksi siedät tuollaista kohtelua, ei ole tervettä.
Ratkaisu on helppo, jos olette lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistilta siis? Jos hän olisi narsisti, niin miten näitä asioita tulisi käsitellä hänen kanssaan? Onko jotain keinoa saada hänet näkemään tilanteita objektiivisemmin?
Narsisti mielestään aina on oikeassa ja tietää kaiken, mutta ei tuo piirre yksinään kenestäkään narsistia tee.
Minulla on yksi tuttu, joka kuulostaa samanlaiselta kuin naisesi. Siinä on joku kumma juttu. Onkohan se pohjimmiltaan epävarmuutta? Mutta todella rasittavaa ainakin. En valitettavasti osaa sanoa mikä siihen auttaisi.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä neuvoja siihen voi olla, jos vain olet tossukka, jota voi kohdella ihan miten haluaa?
N62
Aika typerä kommentti tämä. En jaksa edes selventää miksi.
N43
Äitini on juuri kuvailemasi kaltainen henkilö. En ole ymmärtänyt koskaan, että mistä on kysymys, mutta hyvin rasittavaa.
Sen tiedän, kun itse haluan pysyä totuudessa, niin hänen suhteen en voi pysyä totuudessa.
Liekö ongelma siinä, että hänen tyyppisille ihmisille on tärkeämpää kulissit ja mielikuvat, kuin mitä oikeasti se on.
Se on hyvin surullista totutta ainoana tärkeänä pitävää ihmistä. Se nakertaa omaa sielua.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Ei tuollaista pidemmän päälle jaksa eikä tarvitsekaan.
Voisiko palstalle saada automaattikommentin, joka kehottaa eroamaan aina kun joku kertoo täällä mistä tahansa parisuhdeongelmasta?
On kuitenkin tärkeää saada se mainituksi, koska useimmat eivät muuten tietäisi että heillä on mahdollisuus erota. Ja kiitettävästi palstalaiset huolehtivatkin tiedottamisesta.