15v ikäero suhteessa
Miksi aina keskitytään tiosten ihmisten ikäeroihin? Jos vanhempi nainen ja nuorempi mies, niin homma toimii erinomaisesti, varsinkin jos ei olla lapsia hankkimassa (riippuu pariskunnan iästä).
Naiset elävät tunnetusti 10-20v pidempään ja säilyvät paremmin. Toisaalta kukaan ei elinpäiviensä määrää tiedä, joten eikö voisi vain nauttia yhdessä olosta ja kaikesta hyvästä? Tarviiko muiden siihen puuttua tai muiden puuttumisesta välittää?
Miksi paheksut täysi-ikäisten isolla ikäerolla olevaa suhdetta? Itsellä ei riitä aika eikä motivaatio miettiä edes muiden ihmissuhteita.
Kommentit (10)
Siis ap hän mietti niin kuumeisesti, että teki ihan aloituksen! Valehtelija!
Täälöä oli aloitus jostain suhteesta vanhempaan mieheen. Siksi aloitus kun ihmiettelen, miksi joku kyselee oman suhteensa hyväksyntää av-palstalta.
Ei muiden ikäero tietenkään kuulu muille. Ikäero eniten varmaan ihmettelevät sellaiset jotka eivät haluaisi niin suurta ikäeroa käytännön syistä. Useimmat niistä jotka hehkuttavat etteivät ikäero haittaa, ovat siinä iässä ettei se haittaakaan. Eniten se alkaa haittaamaan vasta kun ollaan vanhempia. Itse en haluaisi käydä vielä 15 vuotta töissä sen jälkeen kun toinen on jo jäänyt eläkkeelle. Varsinkin kun on omista vanhemmista ja sukulaisista nähnyt miten paljon eläkkeelle jääminen vaikuttaa ihmiseen. Sitten kun itse jäät eläkkeelle niin toinen on jo vanha eikä jaksa enää olla aktiivinen. Minusta on ainakin kiva ajatus että minulla ja miehelläni on mahdollisuus vanheta, rupsahtaa ja hidastua yhdessä. Ei niin että työuran päätyttyä minulla alkaa uusi ura omaishoitajana.
Harva tässä enää eläkkeelle jää ja riippuu kyllä tosi paljon ihmisestä miten menee. Paljon on rapakuntoisia 35v ja sitten äärettömän hyväkuntoisia 55+
Itse nauttisin hyvästä seurasta ja jättäisin muiden ajattelut omaan arvoonsa. Jos synkkaa hyvin ja kaikki muukin kohdillaan, miksi 'hylätä' ihminen vain iän vuoksi? Kukaan ei päiviensä määrää tiedä, ja jokainen hetki elämässä kannattaa käyttää hyvin, eikä etsien täydellisyyttä muiden silmiä ja ajatuksia varten.
Itse katson kumppaniehdokkaita +-4 vuoden ikäerolla. Muiden pariutuminen ei kosketa minua mitenkään.
Käytänössä nykyjään ei ole suuri ero jos toinen 30v ja toinen 40v.
Eikö tämä ole jo kymmeniä kertoja vatvottu juttu?
Huoh.
Kysyn kaikilta aina paperit. Iän voi huijata.
Suhteessa kaikella muulla on merkitystä paitsi iällä. Minkä sille tekee, kun tunteet kolahtaa ja se toinen ihminen on sopiva kaikin puolin. Siinä ei ikä merkitse.
Ei riitä aika miettiä mutta teit silti pitkähkön aloituksen aiheesta.
Täysi-ikäisten ihmisten suhteet ja ikäerot eivät kuulu muille. Silti itsekin ihmettelen miksi joku ottaa itseään paljon nuoremman tai etenkin vanhemman puolison, ja kai se on ihan luonnollista että havaitut ilmiöt joskus ihmetyttävät. En minä niillä silti enempää päätäni vaivaa, jokaiselle jotakin.