Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
14.07.2023 |

Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.

Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.

Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.

Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?

Kommentit (5746)

Vierailija
141/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti persujen tapa hoitaa asia on väärä. Pitäisi olla ehdottoman asiallinen ja toivottaa tänne tervetulleeksi ihmiset riippumatta ulkonäöstä jne. Asiallinen käyttäytyminen ja sääntöjen noudattaminen olisi kuitenkin tiukka edellytys. Jos tekee rikoksia,  niin ulos. Tällaisella huutelulla jaetaan taas määrättömästi ilmaisia rasisti -kortteja. Kun sitten per*eilee, niin voi heiluttaa korttia ja annetaan anteeksi vaikka mitä, kun niillä on niin kurjaakin.  Esim. Briteissä oli vuosia sitten skandaali, jossa ei tutkittu ma*ujen tekemiä seksuaalirikoksia, kun poliisi nenän edessä heiluteltiin näitä rasisti -kortteja oikein urakalla. 

No tämä!!! Ei ole mitään pahaa siinä, jos puhutaan esimerkiksi lakien noudattamisesta, mutta kuin se laki mainitaan vain jossain sivulauseessa ja loppu on sitä rasistista kuraa. Ja sitten ihmetellään, mikä meni väärin, kun "sanottiin vain totuus". 

Mitä lakia Purra rikkoi?

Mistäs ne muut Persut ovat tuomioita saaneet? Taitaa olla kansanryhmää vastaan kiihottaminen ja nykyisin mukaan tiettyihin kansanryhmiin kohdistuva vihapuhe.

Vierailija
142/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestunut aikuinen kirjoitti:

Luultavasti jos alettaisiin syynäämään kaikkien politiikkojen mennesisyydestä jokainen kirjoitus, sanominen tai ilmeilyt lapsuuskuvissa, vain harva kelpaisi ministeriksi.

Kyllä tämä ajojahti ja maalittaminen Purraa kohtaan on ihan yhtä turhaa kuin kaikki Sanna Marinista ministerityönsä aikana tehtyjen töppäilyistä mesoaminen.

Meillä on talous- ja ulkopoliittinen tilanne nyt sellainen että Purran 15 vanhat nettikirjoittelut on parempi nyt niellä, unohtaa nämä hiekkalaattikkoleikit ja antaa hallitukselle työrauha.

Hallitus saa heti työrauhan kun Riikka Purra eroaa.

Jokainen tietää, ettei ajojahti siihen lopu. Seuraavaksi otetaan tikun nokkaan joku toinen. Sitähän tämä on ollut jo monta viikkoa.

Ps puolueella niitä tikun nokkaan pyrkijöitä tuntuu riittävän. Voisi olettaa että poliitikolla on sen verran järkeä päässään, että miettisi sanomisiaan/tekemisiään. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että kuvittelee menneisyyden olevan menneisyyttä, vailla vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajojahti vanhoista kirjoituksista saa aivan kummalliset mittasuhteet. Hesari kirjoittaa asiasta monta aukeamaa tänään. Poljetaan jalkaa kuin huono häviäjä. Eipä tarvitse enää arvuutella, mihin suuntaan maan suurin sanomalehti on kallellaan.

Joku sanoi ylempänä hyvin, että vaikka Purra eroaisi, mihin tämä ajojahti loppuisi? Siihenkö että vassarit pääsisivät taas valtaan kansan tahdon vastaisisesti. Siihenkö Hesari ja YLE pyrkivät?

Vasemmiston (ja osittain median) tarkoituksena on ensisijaisesti kaataa koko hallitus kaivamalla menneisyydestä ihmisten yksittäisiä sanomisia pääasiassa yksityishenkilönä. Jos koko hallituksen kaataminen ei onnistu, sitten toissijaisesti saada yksittäisiä ministereitä eroamaan ja hallituksen toimintaa sabotoitua.

Tähän asti Suomen poliittisessa historiassa ei ole vastaavaa nähty ikinä. Edellisen hallituksen ministereitä kritisoitiin tekemisistään ministereinä, mikä on opposition päätehtävä.

Vierailija
144/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan Riikalle ihan samaa julkisuutta kuin persut Sannalle.

Korkojen kanssa.

Luulen, että tämä vaikuttaa paljonkin. Ainakin itse aloin suorastaan inhota persuja Sannan ajojahdin takia.

Vierailija
145/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää hyvin pajon se, että nykyään kaivellaan kaikenlaisia ihmeellisiä asioita ja poliitikkojen aikaa kulutetaan niiden selvittämiseen.

Aivan kuin Suomessa ei olisi mitään muita tärkeämpiä asioita joita pitäisi ihan oikeasti hoitaa. Ihan outoa mihin on menty. Tämäkö on tarkoituskin.

Olen huomannut ennenkin, että politiikassa keksimällä keksitään mikä asia milloinkin, että saadaan huomio pois tärkeimmistä, usein ikävistä ja vaikeasti hoidettavista asioista.

Ihmisten huomio kiinnittyy silloin epäoleellisiin seikkoihin ja hoitamatta jäävät/jääneet tärkeät asiat eivät nouse esille niin paljon.

Ihmisiä sumutetaan ihan todella.

Niin kuka tuota toimintaa tekee?

No, jos vähän miettii, niin tajuaa kyllä.

Eikö siis ihan tosissaan. Vallassa olevat puolueetko, jotka jättävät työt tekemättä? Ei kovinkaan loogista.

Vierailija
146/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän maalittamisen/kiusaamisen takia entistä enemmän kannatan persuja... Halla-aho juuri esiintyi haastattelussa (YLE 8 min) ja hienosti kertoi että ihmisen on integroiduttava tähän yhteiskuntaan.

Olen myös huolissani omien nuorten integroitumisesta yhteiskuntaan...ihan läheltä seuraan nuorta kun ei vaan viitsitä mennä töihin.

Ei meillä ole varaa elättää makaajia, vai onko?

Oikeesti velanotto on lopetettava

Tottakai kannatat. Tuohan on hyvä keino vierittää omat sonnat toisten syyksi. "En minä olisi rasisti, mutta kun noi muut pakotti." Kakarat. 

Vierailija
147/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen vahvasti että perussuomalaiset ovat itse tämän takana. Ne persut jotka haluaa vaihtaa Riikan mieheen elokuun puoluekokouksessa.

Vierailija
148/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti persujen tapa hoitaa asia on väärä. Pitäisi olla ehdottoman asiallinen ja toivottaa tänne tervetulleeksi ihmiset riippumatta ulkonäöstä jne. Asiallinen käyttäytyminen ja sääntöjen noudattaminen olisi kuitenkin tiukka edellytys. Jos tekee rikoksia,  niin ulos. Tällaisella huutelulla jaetaan taas määrättömästi ilmaisia rasisti -kortteja. Kun sitten per*eilee, niin voi heiluttaa korttia ja annetaan anteeksi vaikka mitä, kun niillä on niin kurjaakin.  Esim. Briteissä oli vuosia sitten skandaali, jossa ei tutkittu ma*ujen tekemiä seksuaalirikoksia, kun poliisi nenän edessä heiluteltiin näitä rasisti -kortteja oikein urakalla. 

No tämä!!! Ei ole mitään pahaa siinä, jos puhutaan esimerkiksi lakien noudattamisesta, mutta kuin se laki mainitaan vain jossain sivulauseessa ja loppu on sitä rasistista kuraa. Ja sitten ihmetellään, mikä meni väärin, kun "sanottiin vain totuus". 

Mitä lakia Purra rikkoi?

Mistäs ne muut Persut ovat tuomioita saaneet? Taitaa olla kansanryhmää vastaan kiihottaminen ja nykyisin mukaan tiettyihin kansanryhmiin kohdistuva vihapuhe.

Laitatko vielä lakipykälät mitä hän rikkoo? Myös samalla mitä lakipykäliä valtamedia rikkoo?

Vierailija
149/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän maalittamisen/kiusaamisen takia entistä enemmän kannatan persuja... Halla-aho juuri esiintyi haastattelussa (YLE 8 min) ja hienosti kertoi että ihmisen on integroiduttava tähän yhteiskuntaan.

Olen myös huolissani omien nuorten integroitumisesta yhteiskuntaan...ihan läheltä seuraan nuorta kun ei vaan viitsitä mennä töihin.

Ei meillä ole varaa elättää makaajia, vai onko?

Oikeesti velanotto on lopetettava

Se, että yhtern maan korkeimmista tehtävistä valittu ihminen joutuu vastaamaan sanomisistaan ei ole kiusaamista tai maslittamasti. Ministeriksi valittavan kuuluu olla nuhteeton ja kunnollinen . Näinhän ei tässä tapauksessa olekaan.

Vierailija
150/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
151/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista kriminaalin mielellä varustettua psykoa tule pitää hallituksessa.

Ja median tehtävä on nimenomaan tuoda yleiseen tietoon epämiellyttäviä totuuksia. Kuten marinin huonosti valittua seuraa ja purran mielenvikaista ihmisvihaa.

Vierailija
152/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jupakka osoittaa jälleen kuinka tekopyhää sakkia tässä maassa on. Olen mielestäni fiksu aikuinen ihminen, mutta varmasti olen 10-15 vuotta sitten ja jopa viime vuosinakin kirjoitellut keskustelupalstoille viestejä, joita en nyt enää kirjoittaisi. Ja tiettyjä uutisia luettuani peukuttanut vihaisena omalla nimelläni facebookissa kommentteja, joissa toivotaan pahoja asioita joillekin ihmisille.

Kuka enää haluaa poliitikoksi, jos se tarkoittaa kaikkien vuosien takaisten somekäyttäytymisten tonkimista ja ruotimista? Kenen etua tämä palvelee? Jokainen päättäjä on ollut yksityshenkilö jossain vaiheessa. Myös sinä vauvapalstailija olet taatusti kirjoittanut tänne viestejä, joita et omalla naamallasi ja nimelläsi kirjoittaisi nyt mihinkään. On täysin tekopyhää väittää mitään muuta.

Hyvin todennäköisesti joka päivä jokainen sanoo ja/tai kirjoittaa jotain vähemmän korrektia ja anteeksipyydettävää.

Keskustelupalstoilla ja netissä nämä asiat jäävät muistiin, eikä satunnaisiksi läpänheitoiksi, joita ei itse enää rekisteröi sanoneeksi tai sen hetken intuitiivisiksi heitoiksi tai vitseiksi. 4 tai 15 vuotta myöhemmin on täysin mahdotonta itsekään muistaa sitä hetkeä tai ajattelua, joka johti yksittäisiin kommentteihin, varsinkin kun ihminen näkee ja kuulee vaikkapa jo huomenna enemmän tietoa asiasta, johon on spontaanisti reagoinut sen hetkisillä tiedoilla, jotka ovat sitten huhupuhetta tai vääriä.

Kaikkea mitä sanotte voidaan käyttää todisteena teitä vastaan. Ihmiset näppisten takana ovat ehkä ihan kivoja ja asiallisia muuten, mutta emme näe kuka siellä oikein kirjoittaa, sukupuoli, ihonväri, elämäntilanne, aatemaailma, chatGPT... MIkä on motiivi ja mikä on agenda? Onko tosissaan vai trollaako?

Vastakkainasettelu on helppoa, vierekkäinasettelu ja eri katsantokantojen puolueeton vertailu on jo isompi haaste.

Vierailija
153/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolestuta. Riikka kirjoitti myös 2019 todella halventavasti. Kertoo ettei ole muuttunut yhtään.

Suoranaista rasistista vihapuhetta.

Oletko itse rasisti?

Mielestäni tilanne todella vakava.

Ne vanhat kirjoitukset olisi voinut antaa anteeksi mutta tämä 2019 vuoden kirjoitus kertoo ettei mikään ole muuttunut.

Sinä tuskin olet edes lukenut 2019 alkuperäistekstiä. Vouhotat vain jonkun kertoman *tiivistelmän* osalta.

Vierailija
154/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009717257.html

Tämän päivän Hesarissa oli otteita Purran blogista. Olen samaa mieltä joka ainoasta sitaatista. Enkä näe noita kommentteja rasisitisina, vaan maahanmuuttokriittisinä. Toki joitakin sanamuotoja olisi voinut harkita. Mutta kaikki tuo mitä purra sanoo islamin naisvihamielisyydestä yms. olen samaa mieltä. En halua tuollaista kulttuuria Suomeen. Mutta koska noita asioita, kouluun liittyen tosiasioita, ei saisi sanoa ääneen koska se ei ole poliittisesti korrektia, niin jatketaan hymistelyn tiellä. Tiellä jossa kaikki kriittinen ajattelu ja kriittiset mielipiteet leimataan rasistisiksi. Se on helpompi tie. Voidaan ummistaa silmät tosiasioilta ja patsastella suvaitsevaisina.

Et tietenkään näe noita rasistisina, koska olet itsekin rasisti. 

"Minä en hyväksy burkineita. En hyväksy säkkejä enkä kaapuja, en erityisesti huiviakaan, mutta ei mennä nyt siihen. En haluaisi nähdä yhtä ainutta. Niiden näkemisestä tulee paha olo, inho, kiukku, sääli. Minä en halua niitä tänne. (29.8.2016)"

Mitä muuta tuo on kuin selkeää rasismia? 

Normaali poliittinen mielipide. Nythän olisi poliittisesti täysin hyväksyttävää kirjoittaa, että ei halua esim. venäläisiä tänne. Nuo kaavut ei tule eikä halua koskaan sopeutua länsimaiseen kulttuuriin.

Itse asiassa ei ole hyväksyttävää kirjoittaa noinkaan, jos yhtään tajuaa mistään mitään. Älä yritä selittää rasismiasi miksikään järkeväksi mielipiteeksi. 

Minäkin voisin sanoa, että en halua rumia ja vammaisia ihmisiä Suomeen vaan haluan vain nuoria, iloisia ja terveitä ihmisiä. Onko se mielestäsi millään tavalla normaali poliittinen mielipide? Ei ole. Se on vain minun oksettava ajatustapani. 

Vierailija
155/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista kriminaalin mielellä varustettua psykoa tule pitää hallituksessa.

Ja median tehtävä on nimenomaan tuoda yleiseen tietoon epämiellyttäviä totuuksia. Kuten marinin huonosti valittua seuraa ja purran mielenvikaista ihmisvihaa.

Rasismi kortin taakse on helppo sivuuttaa oikean ongelman.

Vierailija
156/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajojahti vanhoista kirjoituksista saa aivan kummalliset mittasuhteet. Hesari kirjoittaa asiasta monta aukeamaa tänään. Poljetaan jalkaa kuin huono häviäjä. Eipä tarvitse enää arvuutella, mihin suuntaan maan suurin sanomalehti on kallellaan.

Joku sanoi ylempänä hyvin, että vaikka Purra eroaisi, mihin tämä ajojahti loppuisi? Siihenkö että vassarit pääsisivät taas valtaan kansan tahdon vastaisisesti. Siihenkö Hesari ja YLE pyrkivät?

Siitähän tässä on kyse. Eivät hyväksy häviämistään. Toivon, että Purra ei eroaisi, koska silloin pääsisivät siihen mihin nyt pyrkivät.

Tämä pyrkimys nyt tuetaan ihan median toimesta. Ja hyvinkin vahvasti ja kaikin keinoin.

Vierailija
157/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolestuta. Riikka kirjoitti myös 2019 todella halventavasti. Kertoo ettei ole muuttunut yhtään.

Oletko itse rasisti?

Ne vanhat kirjoitukset olisi voinut antaa anteeksi mutta tämä 2019 vuoden kirjoitus kertoo ettei mikään ole muuttunut.

Sinä tuskin olet edes lukenut 2019 alkuperäistekstiä. Vouhotat vain jonkun kertoman *tiivistelmän* osalta.

Miten rasistiset kohdat poistuvat tekstistä, jos lukee koko tekstin? :D 

Vierailija
158/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla huolissaan mihin tämä maa on menossa kun vanhoja juttuja kivelaan esiin. Tämähän on jo melkein kuin USA:n presidentinvaalit jossa nuhtettomuutta vaaditaan jo päiväkodista lähtien. Eikö maassa ole paljon tärkeämpiäkin asioita hoitaa kunton kuin penkoa mitä joku tai jotkut ovat ennen eduskuntaan pyrkimistään sanoneet tai tehneet.

Rauhoitutaan nyt ihan oikeasti jokainen. Meno, ei vaan Sumessa, vaan myös muualla Europassa vaikuttaa ihan kuin 1930 luvulla ja mihin se kaikki päättyikään.

Sitä samaako tässä haluamme? Onko ihmisen muisti todella noin lyhyt?

Vierailija
159/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, että Purra jänskästi normalisoi passskapuheen. Nyt on varmaan sitten myös ministereille ok puhua reippaan"suoraan" siiderivalaista (ylipainoiset), puupäistä (oppimishäiriöiset), huorista (sukupuolielämältään aktiiviset), loisista (työkyvyttömät) jne. Ihanaa, miten yhteiskunta paranee persujen ansiosta.

Vierailija
160/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse rasisti?

Miten rasistiset kohdat poistuvat tekstistä, jos lukee koko tekstin? :D 

Kokonaisuus ratkaisee eikä asiayhteydestään irrotetut sanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän