Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?
Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.
Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.
Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?
Kommentit (5746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat pakkonaittivat Sara Al Husainin serkun kanssa - miksi naisen asema on alistettu muslimiyhteisössä?
https://areena.yle.fi/podcastit/1-65842783Ymmärtääkseni tuo on laillista ja suotavaa, ainoastaan persut vastustavat.
Mitä vasemmisto ei halua nähdä, sitä ei ole olemassa. Se tässä on opittu. Pätee niin sanna marinin jatkuvaan sähläämiseen, erilaisiin korjausta vaativiin ongelmiin tai muihin epäkohtiin maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellistahan on myös, miten Purra on toiminut kirjoitusten jälkeen ja asian tultua ilmi. Kun katsoo puolueen edustajia, Purran ylimielistä asennetta ja vaikkapa väestövteorioiden puolustelua niin ihan sama rasisti se edelleen on, ja perussuomalaiset ovat rasistinen puolue. Kaikki sonta on nyt henkilöitynyt Riikkaan, mikä onkin puolueen puheenjohtajan asemassa loogista, eikä vähiten hänen oman toimintansa vuoksi. Sitä niittää mitä kylvää.
Niinpä. Äskeisessä tiedotustilaisuudessakin teki varsin selväksi, että ongelma on nyt vain niissä ihmisissä, jotka eivät ymmärrä "sisäpiirihuumoria". Huokaili ja aloitti jokaisen lauseen "kuten jo olen useasti sanonut.."
Riikan mieskin tullut julkisuuteen puolustamaan vaimoaan. Sanoo, että tulkitaan väärin eikä haluta ymmärtää mitä Riikka sanoo.
Kyllä erittäin hyvin ymmärretään mitä Riikka sanoo. Hän voisi lähteä vapauttamaan naisia näin aluksi Afganistaniin.
Sannahan on nyt työtön, niin miksei hän lähde? On kuitenkin poseerannut maailman mediassa feministinä. Niin olisiko Sannan aika vihdoin tehdä jotain muutakin väitteidensä eteen kuin vain poseerata kuvissa ja nyt yrittää ansaita isoja rahoja käymällä puhumassa woke-roskaa USA:ssa.
Unohditko että äänikuningatar on nykyään kansanedustaja!
Sanna vai? Niin on, mutta eihän se sitä hommaa hoida, ei ole ilmestynyt äänestyksiin moneen kuukauteen eikä edes vaivaantunut ilmoittamaan asiasta tai mitään syytä. Palkka taitaa kuitenkin kelvata.
Äänestyksiin moneen kuukauteen? :D Niitä taisi olla ihan se yksi Junnilan natsiäänestys. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksipyyntö hyväksytään kun se tulee sydämestä, eikä pakosta.
Niin niin...
* Pyytää anteeksi --> Ehei, miksi et heti pyytänyt?
* Irtisanoutuu aiemmista kommenteistaan --> Emme usko. Sanoit sen väärällä tavalla. Silleen huonosti.
* Hallitus hyväksyy julkisen anteeksipyynnön --> No okei, mutta äläpäs vielä, täältä löytyy lisää kirjoituksia.
* Irtisanoudun niistäkin --> Et voi. Niistä on vain 4 vuotta ja sanoit sanan kaapu.
jne. jne...
*Pyydä anteeksi > En myönnä, enkä kiellä.
*Pyydä anteeksi > En, siitä on jo 15-vuotta.
*Niinistö jyrähtää > OK ok sori, mä oon vain ihminen.
Miten tuo eroaa Sannasta?
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
"Olen vain ihminen, joka joskus kaipaa iloa ja valoa."
ai miten eroaa? No esim siten, että Sanna Marin ei vahingoittanut ja loukannut yhtään ketään tanssimalla ja pitämällä nahkatakkia. Aika helkkarin olennainen ero
Aivan. Sanna Jong-Un loukkasi ihmisiä ihan sillä että oli ja on elossa.
Vierailija kirjoitti:
Arhinmäki on täysi id.ootti ja toivottavasti joutuu maksamaan törttöilynsä omasta pussistaan. Hänen ääliömäinen toimintansa on kuitenkin aika huono vertailukohta Purran rasistisille ja tiettyjä etnisiä ryhmiä koskevalle vihalle.
Mutta kuten aina persuilla tapana on: en minä, mutta muut! Peiliin on mahdoton katsoa.
Kun apulaiskaupunginjohtaja tarkoituksella sotkee työnantajansa omaisuutta, meidän pitäisi hyväksyä asia, koska Purra kirjoitti jotain 15v sitten?
Mikä yksityinen firma sallii yhden johtajistaan tuhoavan tarkoituksella firman omaisuutta? Veikkaisin, että missä muualla tahansa Arhinmäki olisi lentänyt pellolle heti ensimmäisenä päivänä, mutta suojatyö paikassa ilman pätevyyttä, hänen jatkonsa sallitaan. Edes lehdistö ei kyseenalaistanut, onko Paavo enää sopiva tehtäväänsä.
Puoluetausta, kun on vasemmistolainen tai vihreä, niin kaikki on sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Purran olisi pitänyt käyttää vuonna 2008 vuoden 2023 hyväksyttyjä ilmaisutapoja? En tunne ketään, joka olisi osannut vuonna 2008 käyttää nykyisen vuoden poliittisesti korrektia jargonia.
Ja lisäksi vaikka pyytäisit anteeksi vuonna 2023 ja satut olemaan väärän puolueen edustaja, anteeksipyyntöä ei hyväksytä. Tämä kehitys on todella huolestuttavaa demokratian, poliittisen keskustelukulttuurin ja sananvapauden kannalta.
Takavuosina poliitikot pyrittiin myös leimaamaan Neuvostovastaisiksi, mistä ajautui poliittiseen paitsioon. Déjà vu.
Millä ihmeellä sinä tuon ulkopuolisena voit arvioida? Kuulostaa ihan joltain noitavainolta tai inkvisitiolta, jossa oli noita jos kuoli kidutuksessa ja oli myös noita jos ei kuollut kidutuksessa. Eli syyllinen oli, ihan riippumatta mitä sanoi tai teki, kun syytös oli esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin...
* Irtisanoutuu aiemmista kommenteistaan --> Emme usko. Sanoit sen väärällä tavalla. Silleen huonosti.
* Hallitus hyväksyy julkisen anteeksipyynnön --> No okei, mutta äläpäs vielä, täältä löytyy lisää kirjoituksia.
* Irtisanoudun niistäkin --> Et voi. Niistä on vain 4 vuotta ja sanoit sanan kaapu.
jne. jne...
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
Ja kerran Sanna nöyrtyi pyytämään "anteeksi":
* Olen pahoillani, jos joku on mennyt loukkaantumaan sanoistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Purran olisi pitänyt käyttää vuonna 2008 vuoden 2023 hyväksyttyjä ilmaisutapoja? En tunne ketään, joka olisi osannut vuonna 2008 käyttää nykyisen vuoden poliittisesti korrektia jargonia.
Ja lisäksi vaikka pyytäisit anteeksi vuonna 2023 ja satut olemaan väärän puolueen edustaja, anteeksipyyntöä ei hyväksytä. Tämä kehitys on todella huolestuttavaa demokratian, poliittisen keskustelukulttuurin ja sananvapauden kannalta.
Takavuosina poliitikot pyrittiin myös leimaamaan Neuvostovastaisiksi, mistä ajautui poliittiseen paitsioon. Déjà vu.
Mariniltahan se/ne monet tulivatkin täydestä sydämestä ja pakotta.
Vai miten se menikään.
Niin, mutta kun se olikin iiiiihaaaan eri asia...Lisää whataboutismia, nyt me puhutaan Purran sekoilusta.
Juuri näin! Nämä keskustelut kääntyvät aina siihen, entä MARIN, entä Lindtman -juttuihin. Se on pelkkää sumutusta jolla yritetään siirtää huomio pois alkuperäisestä asiasta.
Purra haistatti pitkät kesäaddresseille. Sellainen ei etene minnekään
Valtiovarainministeri Purra piti Ecofinn kokoukssta suoran tiedotustilaisuuden äsken. Ensin alkajaisiksi esitteli liudan käsiteltyjä kokousasioita.
Purra sanoi että kun perussuomalaiset olivat oppositiossa, he vaativat 2021 eduskuntaa ylimääräiseen täysistuntoon EU-tukipaketin vuoksi. Vaadittua kokouskutsua ei noudatettu, vaan eduskunta jatkoi rauhassa lomailuansa.
Meneillään olevaan Purran erottamista koskevaan epäviralliseen addressiin liittyen Purra sanoi saaneensa valtavan määrän tsemppausviestejä. Jopa enemmän kuin eduskuntavaalivoiton jälkeen.
Oppositiolla on oikeutensa keräillä haluamiansa addresseja vapaasti, ihan mielin määrin. Niin kauan kuin kansanedustajien enemmistö ei kuitenkaan ole vaatimassa ylimääräistä täysistuntoa, sellaista istuntoa ei tulla myöskään järjestämään.
Tällaiset ylimielisyydet tuppaavat kostautumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin...
jne. jne...
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
ai miten eroaa? No esim siten, että Sanna Marin ei vahingoittanut ja loukannut yhtään ketään tanssimalla ja pitämällä nahkatakkia. Aika helkkarin olennainen ero
Unohdit boomerit. Vanhoja ihmisiä loukkasi. Söi aamiaista kansan laskuun. Epäiltiin huumeista, viivytteli testeihin menoa. Vieläkin häilyy epäilys miksi.
Ai, no ei niin nokon nuukaa, kun oli Sanna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi menee selvästi parempaan suuntaan, kun Purra jättää ministerin tehtävät, ja eduskunnan puhemies Halla-aho vaihtuu uskottavampaan henkilöön.
Toivottavasti luottamuksesta äänestetään myös Rydmanin suhteen.
Mitä tulee Purran kirjoituksiin. On hyvä, että Suomessa puututaan noihin asioihin. Tapa jolla Purra sen tekee muistuttaa kuitenkin lähinnä vihaisen teinin kirjoittelua. Hän kohdistaa vihansa ihmisiin, ihmisten ulkomuotoon ja tekee voimakasta jakoa me-ne muut, huonommat. Asioiden syvällisempi esilletuonti, syy-seuraussuhteet ja laaja-alaisempi ymmärrys puuttuvat Purralta. Vain oman vihansa sivuun jättämällä ja keskittymällä itse asiaan voi saada muutoksia aikaan. Purra on osoittanut olevansa tähän kyvytön.Purra ei kirjoittanut kommenttejaan omalla nimellään julkisuuteen. Jos olisi kirjottanut esim. yleisönosastolle Hesariin, niin olisi varmasti muotoillut asiansa eri tavalla. Nythän hänet doksattiin. Ja kun tuolla on joku 6500 sivua niitä keskusteluja. Waybackmachine lataa joskus hitaasti, joten sivun saa auki ja etsittyä 'riikka' nopeudella maksimissaan ehkä noin. 10sekuntia/sivu. Foorumin läpikäyntiä ei myöskään Taipo Kuusitapion alkuperäisen paljastuksen perusteella ole tehty botilla, vaan työkaluina ovat olleet selain, ctrl+f, onenote(tai vastaava) ja powerpoint. Selvitystyö on näillä työkaluilla varmasti vienyt useita täysiä työpäiviä tai jopa viikkoja. Todennäköisesti useampi henkilö on osallistunut sivujen läpikäyntiin, koska materiaalia on jouduttu myös vertaamaan Riikasta kertoviin uutisartikkeleihin, koulutusmateriaaleihin sekä opinnäytetyöhön. Itseasiassa Tapio myöntää myös twitterissä, että siellä taustalla toimii jokin ryhmä eikä yksittäinen henkilö. Pointti olisi, että ihmiset ilmaisetvat itseään eri rekisterissä kontekstista riippuen, eikä ole kohtuullista arvioida ihmisen kyky toimia julkisessa tehtävässä doksattujen lausuntojen perusteella. Olen itse punavihreistä taustoista. Sukulaisten, tuttavien ja työtovereiden toimintaa seuranneena tiedän, että noissakaan piireissä ei olla puhtaita, jos aletaan tuomaan julkisuuteen yksityiselämän ilmiöitä. Esim. kotoutustoiminnassa oleva kouluttaja, jonka tunnen tapaa aina punaviinipäissään laulaa die Fahne Hochia ja tehdä ns. roomalaista tervehdystä. Hän puhuu myös koulutettavistaan än- ja muilla ei-hyväksytyillä sanoilla. Äänestää kuitenkin vihreitä eikä persuja.
Purran aatemaailman nuo kirjoitukset kuitenkin tuovat hyvin esille. Samoin myöhemmät v.2019 olevat tekstit. Purra itse sanoo näiden olevan suoraa puhetta, johon media tarttuu turhan hanakasti. Kyseessä oleva teksti on Purralta vihaista rasistista ulostuloa. On hyvä että ihmisille tuodaan esille se, millainen Purra pohjimmiltaan tässä asiassa on. Ministeriltä on voitava odottaa fiksumpaa kielenkäyttöä ja kykyä kirjoittaa ilman tällaista tiettyihin ryhmiin kohdistuvaa vihaa. Purra on osoittanut olevansa tähän kyvytön. Se että tämän tyyppinen kirjoittelu on on samanmielisten omassa piirissä ihan tavallista, ei vähennä millään tavalla Purran vastuuta teksteistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin...
jne. jne...
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
Nyt yhdistelet sanomisia monesta eri kohusta, onko sulla argumentit vähissä??
Vierailija kirjoitti:
] ai miten eroaa? No esim siten, että Sanna Marin ei vahingoittanut ja loukannut yhtään ketään tanssimalla ja pitämällä nahkatakkia. Aika helkkarin olennainen ero
Valikoiva on muisti, jauhojengi oli Kultarannassa vetämässä kamaa ja ryyppäämässä ilmeisesti valtion laskuun, häpöisi edustustipat, ja sinä muistat ainoastaan Sannan nahkatakin 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin...
jne. jne...
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
Mitä helvettiä sössötät? Olen nuorempi ihminen, mutta kyllä minusta tuo jo tapahtuman aikaan oli ihan hemmetin loukkaavaa vanhemmille ihmisille, sekä kaikille kritiikkiä esittäneille, että kuittaili jotain idioottimaista "get over it, boomer" -roskaa. Ei todellakaan sopivaa käytöstä poliitikolle, vielä vähemmän pääministerille.
Samoin halveksui ja häpäisi Suomen ylimmän valtiojohdon tilat kun kutsui sinne kavereitaan bilettämään kännisinä ja hyvin mahdollisesti muidenkin aineiden alaisina, ja nuo kaverit ottivat tissikuvia Suomen virallisen edustuslipun edessä.
Ei yhdenkään järjellisen ihmisen mielestä nuo voineet olla hyväksyttävää käytöstä.
Jos Sannulista oli vastaava ketju ku tää, niin heti poistui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin...
jne. jne...
"Deal with it."
"Get over it, boomers."
Sannan bileongelma olikin jauho-ongelma eikä varsinaisesti nolo tanssi. Tosin se, että tuo oli vähän väliä jossain umpikännissä ei varsinaisesti ole positiivinen ominaisuus.
Minua loukkaa se, että media valkopesi tuonkin sannan osalta puhtaaksi. Miten surkea media voi maassa olla jos homma menee noinkin fanaattiseksi poliitikonpalvonnaksi kuin sannan kohdalla meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita, jotka luettuaan Purran vanhoja kommentteja ovat tajunneet, että ns. rasisteilla on paremmat argumentit kuin antirasisteilla? Minusta se oli aika hyvä pointti, että jos Riikasta ei tule somalia muuttamalla Somalimaahan tai Somaliaan, niin miksi somalista tulisi suomalainen muuttamalla Suomeen.
Ai tuota pidät hyvänä argumenttina? :'D
Kyllä Riikasta tulee Somalian kansalainen, jos hän muuttaa pysyvästi Somaliaan, saa kansalaisuuden, aloittaa työt, perustaa perheen, opettelee kielen jne. Etnisyys ei tietenkään muutu, mutta niinhän kukaan ei ole väittänytkään. Ainoa ero on se, että Riikka ei todellakaan koskaan edes haluaisi muuttaa Somaliaan, joten ei hänestä tietenkään koskaan kansalaista myöskään tule.
Muistetaan myös, että ihonvärinhän voi vaihtaa kenkälankilla.
Muistetaan myös, että persulle tietenkin olennaisinta on ihonväri.
Ei ole. Ihan tutkitusti meille on tullut väkeä, joiden täällä olo vie yhteiskunnan varoja enemmän kuin antaa. Täälläkin moni työtön vasuri itkee, miten tukia pienennetään -tajuamatta, että nämä tänne tulleet ihmiset pitää elättääkin.
Persuille on ok, että tänne saadaan osaavaa ja yhteiskuntaa rakentavaa väkeä, värillä ei väliä, vaan sillä kulttuurilla, mikä osalla tuo ongelmia mukanaan.
Hallitsematon maahantulo on suhteellisen uusi ja "nuori" asia.
Kun maahantulo on ollut täysin valvomatonta, seuraukset ovat olleet sen mukaisia.
Moni ihminen menetti 2008- alkaneessa vyöryssä hermonsa.
Rikollisuuden ja väkivallan kasvua katsottiin läpi sormien.
Tuolloin, jos kirjoitit asiasta vihaisesti- oli jopa oikeutettua. Niin se on nytkin. Asioista voi olla vihainen mutta ilmaista sen loukkaamatta.
PS puolueessa on paljon porukkaa, joka tuolloin on alkanut ilmaista turhautumista tilanteeseen. Provosoivasti. Nyt, vuosia myöhemmin, näitä henkilöitä on politiikassa.
Asia on silti sama ja yhteinen.
Niistä täytyy nyt osata puhua asiallisesti.
Maahanmuutto ei saa olla hallitsematonta maahan saapumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä käy informaatiosotaa tuhotakseen Suomen kansallisen tarinan, demokratian, hyvinvoinnin, tasa-arvon.
Suomi tekee ensimmäistä kertaa hallitusta Venäjästä vapaana suvereenina Länsi-Eurooppalaisena maana. Venäjän röykytys on kovaa. Hallitus on Venäjän informaatiosodankäynnin kohteena. Nyt on nähty poliitikkojen maalittamista, cancelointia, natsittelelua ja ties mitä kaikkea itärajan takana keksitään.
Tämänkin keskustelun viesteistä yli puolet on peräisin Pietarin trollitehtaasta.Surullista on että suomalaiset toimittajat ovat lähteneet mukaan auttamaan Venäjää ja Pjutinia Suomen hallituksen kaatamisessa ja hajaannuksen ja epäjärjestyksen luomisessa. Somessa woke-väki yrittää samaa.
Hallituksen kaataminen johtaa Suomessa sisäpoliittiseen kriisiin ja valtiovallan toimintakyvyttömyyteen. Tärkeiden asioiden kuten valtion budjetin ja sitä myötä valtion hallinnon ja valtion palveluiden toiminta vaarantuu.
Tämä. Tämä meidän on syytä painaa kaikkien mieleen ja suojella Suomen perustuslakia. Kunniottaa kaikkien ihmisten oikeuksia sekä myös SANANVAPAUTTA. Mutta EI vainota eri mieltä olevia. Ajatuksen-mielipiteen-sananvapauden kunniottaminen vahvistaa kansakuntaa ja estää venäjän toimia.
Tosin en hyväksy r a s i s t i s i a möläytyksiä, mutta sehän myös kuuluu Suomen perustuslakiin, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Se, että suomalaiset vihaavat ja vainoavat toisiaan, palvelee vain venäjää ja kiinaa.
Sananvapaus ja vihapuhe on eri asioita.
Kuten maahanmuuttokeskustelu ja rasismi.Näiden erottamisessa on joillakin isoja vaikeuksia.
Niinpä. Asiallinen keskustelu m-muutosta on ok. mutta asiallinen. R a s i s t i s e t möläytykset ovat pelkkää r a s i s m i a.
Meillä kaikilla on oppimista joka hetki.
Se, että täältä on jopa sana m- muutto auki kirjoitettuna kielletty kertoo että puhut soopaa. Teille ei todellakaan ole edes keskustelu aiheesta ok.
AV:n kieltolista ei merkitse mitään, kun puhutaan aidosta yhteiskunnallisesta keskustelusta :D Se ei todellakaan tapahdu näillä palstoilla, eikä AV:n ylläpidon linja edusta jotain mystistä "teitä".
Työnteko tekee sillai niinku vapaaksi. https://tyopaikat.oikotie.fi/yritys/utopia-analytics/2641158-8
Saiko Sannuli selfien Bidenin kanssa?