Miksi raadamme niska limassa jotta ahneella sukupolvella olisi suurempi eläke?
Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Kommentit (1202)
Täällä vaan valitetaan tukien huonoutta, menkää töihin loisimasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan että mitä kouluja te olette käyneet kun ette työtä saa.
Omat lapseni 35 ja 39 v. ovat nuoresta asti olleet kesätöissä, opiskelleet ja saaneet hyvät vakituiset työpaikat.
Samoin kaikki tuttavapiirissä.
Jotkut ovat toki tehdastyössä kun opiskelut ovat jääneet vähemmälle.
Olisiko peiliin katsomisen paikka.
Kyllä sulla olisi peiliin katsomisen paikka. Työttömiä on 600 000, pelkästään Helsingissä 34000.
Ja 90000 työtöntä on aktivoituna. Sä tyhmä luulet niitä työpaikallasi opiskelijoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kaikki sun kunhan kuolevat. Tsemppiä
Mitä teen niillä enää siinä vaiheessa, kun nyt joutunut ihan burnoutiin saakka raataa töissä, jotta saa laskut maksettua ja perheen elätettyä.
Sä et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni 35 ja 39 v. ovat nuoresta asti olleet kesätöissä, opiskelleet ja saaneet hyvät vakituiset työpaikat.
Olisiko peiliin katsomisen paikka.Kyllä sulla olisi peiliin katsomisen paikka. Työttömiä on 600 000, pelkästään Helsingissä 34000.
Ja 90000 työtöntä on aktivoituna. Sä tyhmä luulet niitä työpaikallasi opiskelijoiksi.
Kun olin sairaalan osastolla työkokeilussa niin yksi hoitaja huusi: jaaha, meillä on täällä uusi opiskelija 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko peiliin katsomisen paikka.Kyllä sulla olisi peiliin katsomisen paikka. Työttömiä on 600 000, pelkästään Helsingissä 34000.
Ja 90000 työtöntä on aktivoituna. Sä tyhmä luulet niitä työpaikallasi opiskelijoiksi.Kun olin sairaalan osastolla työkokeilussa niin yksi hoitaja huusi: jaaha, meillä on täällä uusi opiskelija 😂😂😂😂😂
Hoitajat oli tunnin kahvitauoilla. Osastonsihteeti sanoi, että häntä hävettää.
No, onneksi me työttömät voidaan lähettää kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin niiden vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.
Irtisanomissuoja heikkenee, osalle on kertynyt lomia ja lisiä ja heidät on aika irtisanoa.
Ikuinen aihe. No mitäpä sitä murehtimaan. Jos ihmiset eivät ymmärrä eläkejärjestelmän tarkoitusta tai yleensä tulonsiirtojen merkitystä niin voivoi. Puolestani voidaan lopettaa eläkejärjestelmä koska elän kyllä säästöilläni loppuelämäni mutta nykyiset nuoret voivat alkaa samalla miettiä sitä miten itse elävät eläkkeellä kun ensin ovat sen itse lakkauttaneet 🤣🤣
Voi ap parka, raukka ja ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen aihe. No mitäpä sitä murehtimaan. Jos ihmiset eivät ymmärrä eläkejärjestelmän tarkoitusta tai yleensä tulonsiirtojen merkitystä niin voivoi. Puolestani voidaan lopettaa eläkejärjestelmä koska elän kyllä säästöilläni loppuelämäni mutta nykyiset nuoret voivat alkaa samalla miettiä sitä miten itse elävät eläkkeellä kun ensin ovat sen itse lakkauttaneet 🤣🤣
Taidetaan muuttaa Norjaan tai Tanskaan ja te saatte olla ilman apua omistusasunnoissanne.
Telkkarissa tuli, että kaikille eläkeläisille ei riitä apua kotiin. Eikä omaisten ole pakko auttaa, ei ole sellaista lakia.
En ole ikinä käynyt raveissa, mutta kai ne on tärkeemmät Suomessa kuin lasten ruoka
Rikkaiden ihmisten huveja nuo ravit.
Osa suomalaisista ei ole ikinä edes raveissa käynyt
Työttömillä on katsos omat nettisivut mihin tulee tehtäviä ja mennään pankkitunnuksilla.
Mä en ole käynyt ikinä jalkapallo ottelussakaan ja olen kohta 50. Kallista touhua.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt raveissa, mutta kai ne on tärkeemmät Suomessa kuin lasten ruoka
Siis sä olet niin oikeassa. Mieti mikä arvovalinta Suomelta.
Vermon ravirata 18 miljoonaa ja työttömyystuista leikataan lapsikorotukset.
Hevoset vs. lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidetaan muuttaa Norjaan tai Tanskaan ja te saatte olla ilman apua omistusasunnoissanne.
Ajattelitko ettei rahalla saa apua? Muuta ihmeessä minne haluat, ei se vaikuta minun elämääni.
Miksi raveja pyöritetään veronmaksajien rahoilla? Kymmemillä miljoonilla vieläpå?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole käynyt ikinä jalkapallo ottelussakaan ja olen kohta 50. Kallista touhua.
Mahtaako jääkiekonpelaajat saada tulevaisuudessa palkkaa, kun palkatonta työkokeilua lisätään ja eläkeläiset kuolee eikä käy enää otteluissa.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Ja milloin asfalttimiehet on vetäneet talvella asfalttia?