Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raadamme niska limassa jotta ahneella sukupolvella olisi suurempi eläke?

Vierailija
13.07.2023 |

Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Kommentit (1202)

Vierailija
201/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista ei halua seurustella oikeisto puolueisiin kuuluvien miesten kanssa. Lapsilta viedään ruoka ja annetaan tukia hotelleille ja ties mihin.

Tämä jakaa ihmisiä myös työpaikoilla.. Pitääkö mun työkokeilussa kuunnella kahvitauolla tuollaista puhetta.

Vierailija
202/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset saisivat palkkaa niin he voisivat ostaa jonkun parturi shampoon tai ottaa permanentin tai kestovärin parturissa.

Nyt halutaan, että ihmiset leikkaa hiukset itse eli eivät osta hiusvärejä ja marketti shampoota.

Ehkä on luvattu marketti shampoon nousevaa kulutusta firmoille ja kalliiden shampoiden myynnin vähentymistä.

Parturi leikkaa hiuksia liikaa ja halutaan, että naiset leikkaavat itse hiuksia kotona vain vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä oot se, joka valitti sitä, että vanhukset tukkii yötä päivää päivystyksen turhine vaivoineen niin, ettei muut pääse sinne välillä se vanhuslössi asettuu kassajonoon piruuttaan viivyttelemään ja varastaa itselleen kaikki aleliputetut tuotteet ja ja ja..

Toivoisin olevani noita, joka muuttaa sut kahdeksankymppiseksi potilaaksi ja mikä pahinta sulla ei olisi varaa älylaitteisiin.

Vierailija
204/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera omille vanhemmilleen mutta turha yleistää, omat 70+ vanhempani ovat auttaneet lapsiaan ja lastenlapsiaan paljonkin.

Vierailija
205/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä työnantaja joka käyttää palkattomia työkokeilijoita. Sun perhe on haukuttu ahneeksi ja te kuulutte kaupungin inhotuimpiin ihmisiin.

Vierailija
206/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen aihe. No mitäpä sitä murehtimaan. Jos ihmiset eivät ymmärrä eläkejärjestelmän tarkoitusta tai yleensä tulonsiirtojen merkitystä niin voivoi. Puolestani voidaan lopettaa eläkejärjestelmä koska elän kyllä säästöilläni loppuelämäni mutta nykyiset nuoret voivat alkaa samalla miettiä sitä miten itse elävät eläkkeellä kun ensin ovat sen itse lakkauttaneet 🤣🤣

Eihän sitä järjestelmää kukaan halua lakkauttaa 😂. Kuinka tyhmä pitää olla ettei ymmärrä mistä keskustellaan? Kyllä tulevatkin eläkeläiset haluavat eläkettä mutta kun ne eläkemaksut menevät näiden nykyisten eläkkeiden maksuun.

Vierailija
207/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen aihe. No mitäpä sitä murehtimaan. Jos ihmiset eivät ymmärrä eläkejärjestelmän tarkoitusta tai yleensä tulonsiirtojen merkitystä niin voivoi. Puolestani voidaan lopettaa eläkejärjestelmä koska elän kyllä säästöilläni loppuelämäni mutta nykyiset nuoret voivat alkaa samalla miettiä sitä miten itse elävät eläkkeellä kun ensin ovat sen itse lakkauttaneet 🤣🤣

Ei nuo pietarilaiset meidän eläkkeitä maksa kuitenkaan.

Vierailija
208/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entisillä nuorilla eläkekertymä alkoi 23v. nyt 17v.

Tämä muuttui vasta vuonna 2005. Aika moni keski-ikäinen on tehnyt töitä ilman että siitä on kertynyt eläkettä, niin minäkin. Asia minkä moni vanhemman sukupolven edustaja kätevästi unohtaa.

Vierailija
209/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi raveja pyöritetään veronmaksajien rahoilla? Kymmemillä miljoonilla vieläpå?

Ei pyöritetä.

Vierailija
210/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan muuttaa Norjaan tai Tanskaan ja te saatte olla ilman apua omistusasunnoissanne.

Ajattelitko ettei rahalla saa apua? Muuta ihmeessä minne haluat, ei se vaikuta minun elämääni.

Kyllä saa.

Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla. Hän antaa lääkkeet, aamupalaa ja pukemisessa.

Lämmin ruoka tilataan erikseen ja maksaa noin 7,50 annos

https://yle.fi/a/74-20012826

Muut ruoat tilataan kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.

Kodinsiivous ostetaan siivousyritykseltä. Eläkeläinen saa alv alennuksen.

Valitettavasti moni kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläiselle kodin siivouksen ostoon esim. Tampere https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009278732.html

Eikä 1000 euron eläkkeellä saa verovähennystä, kun siitä ei mene veroja.

Lisäksi sun pitää ostaa pyykinpesupalvelut, pyykit haetaan muualle pestäväksi, mutta se maksaa.

Vierailija
211/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan muuttaa Norjaan tai Tanskaan ja te saatte olla ilman apua omistusasunnoissanne.

Ajattelitko ettei rahalla saa apua? Muuta ihmeessä minne haluat, ei se vaikuta minun elämääni.

Kyllä saa.

Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla. Hän antaa lääkkeet, aamupalaa ja pukemisessa.

Valitettavasti moni kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläiselle kodin siivouksen ostoon esim. Tampere https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009278732.html

Lisäksi sun pitää ostaa pyykinpesupalvelut, pyykit haetaan muualle pestäväksi, mutta se maksaa.

Kotihoitaja maksu menee siis eläkkeen suuruuden mukaan. Jollain miehellä meni 1000 euroa kuukaudessa, kun oli hyvä eläke.

Vierailija
212/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raveja pyöritetään veronmaksajien rahoilla? Kymmemillä miljoonilla vieläpå?

Ei pyöritetä.

Kyllä pyöritetään.

Tässä sulle 34 sivua yritystukia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579833.html

Vierailija
213/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa.

Kotihoitaja maksu menee siis eläkkeen suuruuden mukaan. Jollain miehellä meni 1000 euroa kuukaudessa, kun oli hyvä eläke.

Ja istuu välillä perse penkissä kiinni, kun sille tehdään rakennekynsiä.

Mä en voi siivota apua, kynnet menee pilalle.

Vierailija
214/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöritetä.

Kyllä pyöritetään.

Voi pikkuinen. Etkö voi puristella sängyn peittoa, lähteekö kynnet irti

Vierailija
215/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöritetä.

Kyllä pyöritetään.

Vermon ravirata oy 18 miljoonaa

Oi voi. Kyllä me nähdään että sun uusavuttomalla vaimolla on rakennekynnet ja se on laiska paska. Onko hiustenpidennykset eli tekotukka, värjätyt kulmakarvat ja ripset ja filtterit kunnossa siis.

Vierailija
216/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-vuotiaalla bikinit rannalla, hyi helvet.. Kaikki oksentaa kun näkee sen. Päästään pehmeä muija pitää 40-vuotiaana bikineitä ja kuvittelee näyttävänsä joltain.

Mene ottamaan lääkkeeksi niin rauhoitut.

Vierailija
217/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöritetä.

Kyllä pyöritetään.

Vermon ravirata oy 18 miljoonaa

Tampereen ravirata yli 8 miljoonaa

Topatut rintaliivit 😂😂😂😂😂

Vierailija
218/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöritetä.

Kyllä pyöritetään.

Tsiisas! Veroilla ei rahoiteta mitään, typerys!

Vierailija
219/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40-vuotiaalla bikinit rannalla, hyi helvet.. Kaikki oksentaa kun näkee sen. Päästään pehmeä muija pitää 40-vuotiaana bikineitä ja kuvittelee näyttävänsä joltain.

Mene ottamaan lääkkeeksi niin rauhoitut.

Oi voi, kyllä on. Ne näkyy kilometrin päähän.

Ota nyt vielä tekotissit jotka pysyy samassa asennossa selällään maatessa.

Vierailija
220/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa Suomesta pois.

Tervemenoa!