Missä vika? Tiskikone jättää astiat likaiseksi
Mulla pari vuotta vanha grundig. Viimeisen parin kuukauden aikana olen huomannut että usein aterimet (niille oma taso ylhäällä) ja kattilat jäävät likaisiksi. Putsaan koneen säännöllisesti noin kerran kuussa. Olen myös irrottanut suihkusuuttimet ja tarkistanut että vesi tulee kaikista reiistä läpi. Vaihtelen eri pesuaineita (tällä hetkellä finish-tabletti) ja pesen lähes aina 70 asteen ohjelmalla joka kestää kolme tuntia. Missä siis vika?
Kommentit (47)
finishillä saa just vain koneen mönjään. Yhden paketin kokeilin ja takas fairyyn. ei mitään ongelmia enää.
Vierailija kirjoitti:
Putsasin koneen kaksi kertaa sitruunahapolla ja pesi kerran kuuman tyhjän ohjelman. Ostin fairy platinum tabletteja, niitä kaikista kalleimpia, ja pesin koneellisen sillä. Kyllä tuli puhdasta. Jopa muoviastiat on puhtaita ja kattilat oikein kiiltää. Kiitos vinkeistä ihanat!
-ap
Hieno homma! T. Yks fairyn suosittelija, eikä ole maksettu mainos :D
Vierailija kirjoitti:
Fairy Platinum -tabletit ovat parhaita. Pesee puhtaaksi ja koko kone on puhtaampi käytön jälkeen. En käytä enää mitään muita tabuja.
Meillä lähti keittiöveitsien muovisista kahvoista väri Fairy Platinumilla. Ei edes montaa kertaa keretty sillä pesemään, kun huomasin, että kahdesta veitsestä on väritä lähteneet. Eli ainakin meidän kylän vesi + Fairy platinum on huono yhdistelmä muoville.
Tarkista, ettei niissä suuttimissa ole pippureita tai hiuspalloja sisällä. Voi näyttää, että vesi tulisi ulos, mutta ne pyörähtää pestessä tukkimaan reiät.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa onko suodattimissa mönjää. Ne kannattaa yleensä puhdistaa huomattavasti useammin kuin kerran kuussa, pari kertaa viikossa ehkä.
Pari kertaa viikossa? Mitä sä siellä astianpesukoneessa peset, moponosia? Meillä astianpesukone ei edes käy kun max 2 krt viikossa, enkä todellakaan putsaile kun ehkä kerran vuodessa, silloin kun huomaan ettei enää pese astioita puhtaaksi.
Putsasin koneen kaksi kertaa sitruunahapolla ja pesi kerran kuuman tyhjän ohjelman. Ostin fairy platinum tabletteja, niitä kaikista kalleimpia, ja pesin koneellisen sillä. Kyllä tuli puhdasta. Jopa muoviastiat on puhtaita ja kattilat oikein kiiltää. Kiitos vinkeistä ihanat!
-ap