--- TOUKOkuisten keskiviikko ---
Kommentit (27)
...sanoa huomenta, kun kellohan on siellä kotosuomessa jo puol 11! Mut, kun vielä yökkärissä hiimailen, ni kaipa se aamu vielä on =D
Mä täällä kurssin lomassa taas kirjottelen..=)
Eilinen pinkka on kyllä nyt ihan muistista pois, täytyy käydä myöhemmin lukemassa, kun ei muista mitään..
Onkohan varjokkaasta kuulunut? Jotenkin pyörii mielessä koko ajan..
Huomenna on minun vuoro mennä ultraan, ollaan kyllä kaks kuukautta sitten käyty, mut jännittää silti. Toivon mukaan kaikki siellä hyvin on..
Sunnuntaina on meillä pojan oikea syntymäpäivä, mutta mehän ei niitä mitenkää isosti tänä vuonna juhlita. Mulla ei yksinkertasesti ole mitään jaksamista siihen hommaan. Viime sunnuntaina tein pienen jouluruuan kuudelle ihmiselle, jossa mies vielä auttoi tosi paljon. Sen jälkeen tuntui ettei jaksa yhtään mitään! Ja vieraat oli kuitenkin vaan mun sisaret puolisoineen..=)
Mä en kyllä käsitä miten tiitiäinen (ja joku muukin oli) on jaksanu juhlat järjestää..=)
Nyt jatkuu powerpointin opettelu, palataan!=)
miitu78 rv 19+3
Paljon jaksamisia ja kaikki on varmasti hyvin!
Tule sitten kertomaan tosiaan, miten kävi!
miitu
Ihan alkuun etten unohda.. Toivottavasti kaikki on Reemis lääkärissä niin kun pitääkin!
Mies ja poika taas vaihteeksi ulkona kahdestaan. :) (menee nyt joka aamu, kun näkevät sunnuntain jälkeen vasta perjantaina)
Tuolla on muussi valmiina ja karjalanpaisti muhii uunissa. Nam! Ihana tuoksu tulee. :)
Eipä omaan napaan kummempia.. Alkaa tuntua nuo potkut/liikkeet jo päivittäin. Aivan ihanaa! <3
Laru: toivottavasti työkuviosi nyt selkeytyisivät ja stressi niistä loppuisi.
Daim: Esikoisen aikana mies jäi työttömäksi juuri enne pojan syntymää, sai onneksi pian uuden paikan mutta kyllä siinä oli kamala stressin aihe! Toivotaan että miehesi saa hakemansa paikan pian. :)
Mirage84 täälä mietityttää. Eilen kävi ultrassa.. Muttei mitään kuulunut. Malttamattomana odotan uutisia. Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin!
ki-ra: Meillä myöskin tammikuun alussa ultra (5pv) ja 4D:hen olisi tarkoitus myöskin mennä loppukuusta. :) Oletteko varanneet jo ajan 4D- ultraan? Mihin meinaatte mennä? Me ajattelimme kokeilla tällä kertaa Felicitasia, esikoisen aikana kävimme Femedassa. Jotenkin jäi paha maku suuhun reissusta (lääkäri oli todella kiireisen oloinen ja olihan hän n.30min myöhässä), vaikkakin sukupuoli selvisi ja taitava muutenkin oli! :) Ja tietenkin katsi tarkkaan napanuora virtaukset ym.
Tulevan mummin kommentti sydänäänien kuulumisesta oli aivan ihana! <3 Jotenkin tuli ihan vedet silmiin, kun luin. :)
Onnea kaikille ultrassa käyneille!
Ja tervetuloa onnipapunen takaisin koto Suomeen. :) Mukava että olette takaisin.
Nyt pyykkejä levittämään ja uuniin kurkkimaan. ;)
t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 16+1
Tänne iski sit nuha.. Yskänlääkettä en uskaltanu ottaa vaik tota samaa otin esikoisellakin.
Eilises pinos oli jotain mihi piti kommentoida.. Päänsärky?
Mullahan sitä ollu, esikoiselta jopa sairaslomal asti.. Mut mulla todettu migreeni.
Ajatukset ei ny kulje..
Joulusiivous tehty, koristeet laitettu, lahjat 3 lukuunottamatta paketoitu.. Exä tulee perjantaina,lähtee ennen joulua,mitähä siitäki tulee.
Jouluks mennään mummolaan,mummon herkkupöytään ja joulupukkia odottamaan.
Omaa ultraa odotan kovasti, yöl heräsin kun mieleeni tuli tytön nimi jota ennen edes kuullu ja nyt taitaa nimi vaihtua jos on tyttö =D
Rv 18 tasan...
En mä oliskaan jaksanu niitä syntskiä viettää.. Mutta ne oli jotenkin niin " pakko" pitää. :D Tosin kyllä helpotti PALJON että sukulaiset tekivät syötäviä. Itse tein munavoin ja täytekakut. :) Ja tietty siivoukset ja muut järkkäilyt. Enpä usko että kovin suuret kekkerit olisi tullut jos kaikki olisin itse joutunut tekemään. ;) Mis vielä helpotti hommaani olemalla pojan kanssa " pois tieltä" . :D
Saas nähdä miten ensi vuonna... Jaksaako sitä joulun alla. Poika täyttää 2v 20pv. :)
t:tiitiäinen, poika ja masuasukki
Olipa moni ollut nettipimennossa. Toivottavasti nyt olette saaneet yhteydet kuntoon ja kaikki muutkin, joilla ongelmia. Viime viikollahan monella tuntui tökkivän nämä sivut. Mulla on nyt toiminut melko hyvin.
Onnipapunen, tervetuloa takaisin langoille sinäkin matkapimennosta. Kiva, että olet palannut. En nyt muista muita isompia, kuin tämä Varjokkaan, jonka jo näitkin ja sitten Taritalle oli valitettavasti tullut keskenmeno. Hän oli joutunut kokemaan sen vielä todella julmalla tavalla kotona synnyttäen. Muilla onkin ollut iloisempia kuulumisia, ei mitään erikoista minun muistaakseni. Toivottavasti en nyt unohda mitään tärkeää.
Angeleyesille ja Puudelille onnittelut ultrakuulumisista. On se varmasti tosi ihanaa taas nähdä vauveli.
Daim, toivottavasti miehesi saisi pian töitä. Ei ole todellakaan kiva elää epävarmuudessa taloudellisten asioiden kanssa, kun on lainat päällä yms.
Kiitos muuten kaikille tsemppaajille taas eilen. Kyllä tämä taas tästä sutviintuu, kun nostaa taas kissan pöydälle. Eilen vähän avauduin pomolle :) Ki-ra, kirjoitit motivaatiosta. Se on kyllä mennyt jo aikoja sitten. Nämä ongelmathan täällä alkoi heti kun ilmoitin raskaudesta (hyvissä ajoin mahdollisten raskaus ongelmien takia).
Ki-ra, kiva kuulla, että sinulla on kivut vähentyneet levolla. Ja saat vielä levätä jonkin aikaa.
Mirage, tulehan kertomaan ultrakuulumiset eiliseltä. En ainakaan nopeasti bongannut niitä pinosta.
Keijo.annikista ei kyllä ole kuulunut mitään pitkään aikaan. Toivottavasti hänellä on kaikki kuitenkin hyvin ja toivottavasti kuulemme hänestä pian.
( . ) Mulla ei kyllä voi enää olla tätä mahaa huomaamatta. Mun isäkin, joka ei siis helposti tällasia juttuja kommentoi, sanoi viikonloppuna, että " nythän alat jo näyttää raskaana olevalta" . Mulla on kyllä jo aika mahtava masu ja en ole yhtään yrittänyt sitä peittää. Nyttenkin on tällanen aika myötäilevä mekko päällä, joka kyllä näyttää mahan.
Henkisesti on vaan tullut joku ihmeen epäilys nyt pintaan. Eilen hiipi mieleen, että mitä jos se vauva ei enää eläkään. Luulin silloin joku aika sitten että olisin ehkä tuntenut pieniä hipaisuja, mutta ilmeisesti ne eivät olleet niitä, koska en ole sen jälkeen tuntenut mitään. Tosin istukkahan mulla ilmeisesti on etuseinässä, joten odotellaan rauhassa. Jotenkin vaan nyt on taas mielessä, että ihan kun kaikki ei olisi hyvin. Toivottavasti nää on nyt näitä hormoonihuuruja ja menee ohi. Taitaa olla ihan yleisiä täällä nämä epäilykset ja varsinkin nyt, kun joillekin on tullut huonoja uutisia ultrissa. No, ensi viikolla mulla on neuvola ja siellä taas yritetään kuunnella niitä sydänääniä. Jos sitten taas helpottaisi vähäksi aikaa :)
Hyvää keskiviikkoa kaikille!
Laru rv 16+0
hei kaikille!
Uskallauduin minäkin keskustelemaan. Toukovauva kasvaa masussa, viikkoja 17+3 ja jännittää, kun kyse on ensimmäisestä lapsestamme (jos koiravauvaa ei lasketa:) )
Hormoonit kai sotkee päätä, kun välillä pelottaa, miten käy, varsinkin, kun kuulee ikäviä uutisia ihan lähipiiristä. Rankka pahoinvointikausi on päättymässä ( 4x tiputusta sairaalassa) ja uutena tulokkaana kovat liitoskivut.
Olen 27-vuotias ja asustelen Turussa. Masun kasvua tässä vaan ihmettelen ja koitan olla murehtimatta liikaa asioita. Toinen ultra olisi luvassa joulun jälkeen ja saa nähdä pitääkö aavistukseni tyttö-vauvasta paikkansa!?
Hauskaa päivänjatkoa teille kaikille:)
Ei muuta kuin että langoilla ollaan! Melkein joka päivä käyn lukemassa teijän juttuja, mutta kun itsellä ei mitään erikoista, ei tule kirjoiteltuakaan.
Toivottavasti raha- ja työhuolet helpottavat teillä muutamilla!! Meinaavat paisua tässä olotilassa suhteettomiin mittoihin ja saavat aikaan ikävää stressaamista, joka tuntuu mahanpohjassa asti... Itsellä näin joulun alla koulustressiä, ja sekin tuntuu riittävän...
Maha pullahtanut tällä viikolla oikein kunnolla esiin. Viime viikon voinkin huonosti, joten se taisi olla sitä kasvua!
OM rv 17+6 (+ prinsessa 11/03 ja prinssi 03/05)
Kiitos Larulle tiivistelmästä :) Ja tsemppiä sinne töihin!
Kauhea kohtalo Taritalla, tuskin enään täällä pyörit, mutta haluan silti esittää pahoitteluni.
Reemikselle; Toivottavasti kivut kuuluvat raskauteen ja kaikki on hyvin! Tulehan kertomaan kuulumiset lääkärin jälkeen :)
Miitun poika oli täyttänyt vuosia, onnea! Tais olla Tiitiäisenkin lapsi täyttänyt jokunen aika sitten vuosia, onnea sinnekkin :)
Täälläkin odotetaan Miragen ultrakuulumisia, pian kertomaan :)
Pikku-Tyyppiin oli iskenyt flunssa, paljon jaksuja sinne sairastelun keskelle!
Daimille; Toivottavasti miehesi saa hakemansa työpaikan! *pitää peukkuja* Teillä oli kanssa rakenne ultra perjantaina, niin meilläkin päästään keskellä päivää 12.50, ihanaa taas nähdä pikkuinen, vaikka tuskin enään kovin pieni onkaan ;)
Onnitelut hyvistä ultrakuulumisista puudelille ja angeleyesille ja jos oli uitakin niin kovasti onnea! :)
Tervetuloa kaikki uudet vaan minunkin puolestani! Hyvä että joukkomme kasvaa :)
( . ) näyttää jo tältä ;) Voi kun olette jotkut olleet niin reippaita, että olette jo siivonneetkin joulua varten. Mulla lojuu vielä neljä matkalaukkua eteisessä... Laiskako, jep! :)
Ei tarvis kun nostaa kaappeihin, kun pesin kaiken mahdollisen jo anopin luona valmiiksi, joten kotiin ei kovin montaa likapyykkiä tarvinnu raahata, Onneksi!
Huomenna menen mummoni luo maalle tekeen ne joululaatikot valmiiksi. Paistan laatikot leivonuunissa, joten saadaan maailman parasta jouluruokaa :) Ens viikolla onkin sitten siivouksen vuoro ja loput safkat pitää saada valmiiksi. Yhtää jouluvaloa en ole saanut vielä ikkunaan saati parvekkeelle, no ne ehtii kyllä.
Nyt ulos tuon pikkumiehen kanssa. Voi kun sataisi lunta, tulis vähän lisää valoa pimeisiin päiviin ja iltoihin.
Hyvät voinnit kaikille!
Onnipapunen rv 19+1 vai jo 2 ?? & " iivari" 1v4kk
kun taas meinattiin vajota toiselle sivulle. Ei tänne mitään uutta kuulu, tai no se neuroaika tuli postissa ma ja aika oli vasta tammikuulle. Taitaa olla ruuhkaa. Mutta eipä haittaa, alkaapa lääkitys vähän myöhemmin :)
Meillä meinaa päiväryhmi kääntyä ihan päälaelleen, nytkin herättiin varttia vaille 12... Tosin mä menin nukkumaankin vasta klo 2 :/ Postitettavat joulukortit on jo lähetetty, mutta teen ristipistokortteja 6 kpl, pitäis olla valmiina sunnuntaiksi, kun ei ko. hlöitä sen jälkeen pahemmin näe ennen joulua. 4 on tehty liimausta vaille valmiiksi eli 2 on vielä kesken. Tänään on keskimmäisellä eskarilaisten joulukirkko ja illalla mennään mummon avuksi koristelemaan pipareita.
Mutta kauppa kutsuu...
Äippä rv 18+3
Nopean viestin joudun kirjoittaan, kun kaveri tulee hetkellä millä hyvänsä hakemaan uimaan ja meni koirien kanssa lenkillä vähän pitkäksi.:)
Tervetuloa uudelle immeiselle!=) Meillä joukko senkuin kasvaa vaan.:)
Ja TERVETULOA kotisuomeen ONNIPAPUNEN!=) kiva kun sinustakin kuulee taas.:)
Kiitos kaikille stempeistä tuon miehen työn takia. Kyllähän toi harmaita hiuksia aiheuttaa kieltämättä.:/ Varmaan tänä tai ensi viikolla kuullaan pääseekö haastattelun asti ym.:/ (odottavan aika on pitkä myös tässä..)
Onnipapunen: Me saatetaan perjantaina nähdä sitten ohimennen, kun jos teillä on 12.50 aika ja meilllä on 13.10..:) Tullaan heti siinä teijän perään, jos siis kummatkin sillä samalla tutkijalla?:)
Larulle stemppiä töihin. Toivottavasti teillä siellä työpaikalla ilmapiiri paranisi vähän.:) Ei varmasti kivaa strressata vielä jostain tyhmästä pomosta ja vielä jouluvalmistelut ja kaikki menossa.:/
Pikaista parannusta kaikille flunsasta kärsiville! Lohdutuksen sana, jos se on samaa flunssaa kuin minulla niin n. viikon kestää ja sitten elämä taasen hymyilee.:) Ehditte hyvin jouluksi parantumaan.:)
IIK! nyt lopetan. kaveri kurvasi pihaan! Tuun vielä illemmalla kurkkaan!
T: Daim ja tasan 19 rv (uskomatonta miten aika menee..)
ONNIPAPUSELLE Tervetuloa takaisin koti-suomeen! Ettekös te siellä 3 viikkoa ollut? Aika on mennyt ihan siivillä! Joulukin pukkaa päälle jo kovaa vauhtia!
Miragen ultrakuulumisia odotellaan täälläkin!
Daimin perheelle paljon peukutuksia että miehesi saisi sen työpaikan! Meilläkin jokunen aika sitten oli pelko että mieheltä menisi työpaikka kun irtisanomisia tehtiin. Onneksi sai kuitenkin pitää paikkansa. Itse olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka ahdistavaa ja stressaava se on kun joka paikasta sanotaan, ettei nyt tarvita tai soitellaan myöhemmin ja mitään ei kuitenkaan kuulu...
Eli toivon totisesti että miehesi uuden paikan pian löytää!
Eilen oli tullut mukavia ultra-kuulumisia. Onnittelut kaikille niistä!
(. ) Omakin masu pullahtanut nyt parin viikon aikana oikein kunnolla! Kerhossakin tänään ohjaaja uskaltautui kysymään, että koska on tulossa. Eli ihan hyvin näkyy jo muillekkin! (Tietty käytän kyllä aika myötäileviä vaatteita, on niin söpö tuo pyöristyvä vatsa!)
Oma ultra on maanantaina! Jännittää! Niinku varmasti kaikkia!
Liikkeitä tuntuu pitkin päivää ja isoja potkuja! En kyllä todellakaan muista että esikoinen olisi ollut näin aktiivinen! Mutta ihania kyllä on nuo potkut!
Olikos se reemis kun on menossa lääkäriin? Toivottavasti kaikki kunnossa!!! Eilen itsekkin pelästyin kun tuli massuun sellainen " kouristus" en tiedä oliko supistus vai vaan jotain kannatinkipuja jos tein äkkinäisen liikkeen.. Meni kuitenkin suht nopeasti ohi..
Pipareita mussuttamaan!
-Alpukka rv19+3/19+6 & " Pinsku" 1v2kk
JESTAS! Huomennahan on ultran mukaan jo 20 viikkoa täynnä!!!! Puoliväli siis!!! =)
Tsemppiä Reemikselle! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja kommunikointi lekurin kans onnistuu. Tiän tunteen. Asun ite itävallas ja se lääkäri tekee vaan tarvittavan, mutta ylimääräsiä selityksiä ei tarvi odottaa. Itse ei osaa oikein kysellä. Lähinnä lukee netistä asioita, että ai tuollastakin tutkitaan. Kyllä välillä tulee kotisuomeen ikävä. Jotenki tuntuu, että ois helpompi, kun ite ymmärtäis ja vois sit miehelle selittää. Aiotko muuten synnyttää siä vai suomes?
ON: Joku muukin kirjotteli, että maha pullahtanu esiin. Itellä kans sama olo, että ihan tällä viikolla on pömpähtäny. Flunssaa meinaa lyödä päälle. Yritän tää kuumaa mehua juoda.
Huuheli 17+4
Jaahas,täällä ollaan oltu ahkeria,hienoa!Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista ja teille,jotka ootte menossa,onnea ja tulkaahaan sitten kertomaan masu asukkien kuulumiset:-)Voi,kun itekkin jo pääsis,pitäis kärvistellä viel pari viikkoa...odottavan aika on välillä tai yleensä aina liian pitkä:-(Mä kanssa kadehdin noita,jotka on saanu joulun tiimoilta noin paljon aikaan,siis laatikot ja lahjat...voiskoa saada parit lodjut pikapostissa...ja joku hyväkäs teki karjalanpaistia,NAM!!!Se on parasta,tänne kanssa:-)
reemis: tsemppiä ja jaxamista,toivottavasti kaikki on kaikesta huolimatta hyvin,kerrohan heti,kun jotain tiedät,haleja sinnepäin!!!
Pikku-tyyppi: Joo,tää särky on tosi rajua ja nytkin olin eilen lääkärissä tästä ja saikkua se kirjotti loppuviikon,kun ei kertakaikkiaan kykene,pitäis päästä fysioonkin,mut ollu toi rahallinen tilanne vähän heikko...ehkä nyt ens viikolla pääsis,ois ihanaa,kun noi hartiatkin on ihan jumissa!
Laru: Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia,kun tossa viikko sitten olin ihan varma,että liikkeitä ne on ja sitten tuli ihan hiljaista...säikähdytti pirusti ja olin jo ihan varma,että tässäkö tää nyt oli,mutta kyllä se sydän siellä jumputti,kun maanantaina neuvolassa käytiin,helpotti suunnattomasti:-)Se on vissiin tässä vaiheessa ihan normaalia,kun ei oikeen tiedä,et miltä niiden liikkeiden pitäis tuntua(mä en ainakaan tiedä:-),että saattaa mennä päiviäkin,ettei tunnu juuri mitään,näin mulle on kerrottu...Että ollaan huoletta,kohta ne todelliset karkelot alkaa ja ei varmaan meinata perässä pysyä:-)Kyllä ne siellä polskii,ne vaan kiusaa meitä,että annetaas noiden odotella vielä hetki,niin sitä hiennommalta se sitten tuntuu:-)Eikös??Masulle taputuksia ja mamille paljon haleja:-)
Almaeino: Ollaan aika lailla vissiin samoissa viikoissa ja jopa päivissä,mulla 17+4 ja ultra myös joulun jälkeen 27.12??Koskas sulla se on??Ja mistä päin olet??Ettei vaan vielä sama laitos??Mä olen Helsingistä ja menossa naistenklinikalle...Mites sulla noi liikkeet??Ittellä on jotain pientä ehkä tuntunu,mutta ei mitään säännöllistä ja tässä vaan innolla odottelen,että koska se alkaa monottaa mamia:-)Hyvää kannattaa odottaa!!Niin,mikäs se sun laskettu aika on??Mulla 19.5...Hyvää vointia sulle ja masuasukille paijauksia ja ja sulle lämpimiä haleja!
Ei tässä kai kummempia,oon tosiaan loppuviikon vilttiketjussa töiden osalta ton päänsäryn takia ja ajattelin,et jos nyt sais tehtyä vaikka joulusiivouksen,ois se hienoa:-)Kortit sain vihdoin eilen kirjotettua ja vien ne tänään postiin,että se homma on pois päiväjärjestyksestä!Mukavaa keskiviikkoa kaikille mammoille,palaillaan!
-Emunainen 17+4-
En olekkaan vähään aikaan kirjoitellu,laiska kun siinä olen. Juttuja olen kyllä käynyt lukemassa.
Tänään oltiin pojan kanssa päiväkotiin tutustumassa ja ens viikolla jatketaan harjoituksia. Paikka on mulle entuudestaan tuttu kun tyttö oli aikoinaan siellä. Työthän alkaa sitten 2.1. Vuorolistaa en ole vieläkään saannut =( Olis kyl jo kiva tietää minkälaisia työpäiviä tulossa.
Omasta voinnista sen verran et jo pari viikkoa ollut kauheita vatsavaivoja ja neuvolaankin soitin kun en oikein tiedä mistä johtuu. Sieltä kyllä vaan sanottiin että syö luumuja että vatsa toimii hyvin. Niitä en ole kylläkään kokeillut vaan jätin juuston pois ja johan on helpottanut. Onneks.
Pähe rv 16+3
Reemikselle tsemppiä, toivotaan että on harmiton vaiva!
Otiin tänään perhekerhon joulujuhlissa, poika oli niin söpö kauluspaidassaan ja rusetissaan:) Saatiin riisipuuroa sekä kahvit ja tortut. sekä tietty joululauluja laulettiin, poika kyllä ei ollut laulamisesta yhtään kiinnostunut vaan leikki ja riehui naapurin lasten kanssa:)
täälläkin on tuo masu jo kauan sitten " pullahtanut" ulos, se vaan on aika kauan taas pysynyt samankokoisena, tai nyt tuntuu että sen on taas muuttunut. Mutta söpöhän tuo vauvamaha on, ja tykkään kanssa pitää ennemmin vatsanmyötäisiä vaatteita ennemmin kun löysiä.
Ei täältä kummempaa,
t:minnis80 rv 16 tasan
Minusta tuntuu että oma masuni on yhtäkkiä pienentynyt, eikä kukaan sitä edes huomaa, siis sitä että tässä nyt odotellaan. Eipä kyllä ole kivaa.. Yksi ainoa tuttu on huomannut sanomatta. No totta tuo toivottavasti kerkeää kasvaa vielä yli " tarpeenkin" . Jotenkin turhauttavaa kun se on nyt parit viikot ollut ihan samanlainen ja samankokoinen! :) Mutta eihän kaikilla edes vielä näy näillä viikoilla.
Tulin sitten taas kipeäksi. Olen jo kaksi antibioottikuuria joutunut syömään tähän samaiseen flunssaan, eikä se ole näyttänyt menevän vieläkään ohitse. Oikein pelottaa vauvelin takia.. En haluaisi enää lääkkeitä syödä, saati olla koulusta pois, kun sitäkin on jäljellä enää 6 päivää, ja yksi kurssi pitäisi saada loppuun. Toivottavasti antavat " anteeksi" ja saan silti paperit.
Nyt on minulle viimeisen viikon aikana ilmestynyt " kiusallinen" (ainakin miehen mielestä) vaiva, joka lienee kuitenkin monelle äidille tuttu; rinnoista tulee aina iltaisin ja öisin kummaa kirkasta, semmoista tahmeaa nestettä. Ei sitä paljon tule, mutta lakana menee läikikkääksi ja tahraiseksi. Ja miehen mielestä se on aika ällöä. Sain kamalan hepulin, että onko sinusta sekin sitten ällöttävää kun minä alan imettää lasta, mutta se ei kuulemma ole. Mrrh. Tyhmä joskus tuo mies. :D Kaipa siis muillakin on ollut joskus tätä vuotoa, etten minä ihan epänormaali ole?? En siis ennen ole lasta saanut tahi raskaana ollut, niin en tiedä oikein tarkkaan..
Mitähän tässä muuta, siemailen panadol-hottia jos se auttaisi vähääkään tähän oloon. Tämä meidän kämppä on yksi sekasotku koska minä en todellakaan jaksa siivota. Eli on täällä yksi joka ei ole vielä joulusiivousta tehnyt (enkä tiedä teenkö edes).. Ja muuten, meillä ei mies ruukaa siivota. Saa olla kyllä hengenhätä jos niin on että sillä on imuri kädessä. Taidan olla vähän inhottavalla tuulella tänään, pitäisi yrittää edes jotenkin piristyä. Kyllä se tästä!
Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille! :)
sämpyläinen 16+1
Onnipapuselle: tervetuloa koti suomeen =)
Keijo.annikista: ei ole tosiaan kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Tarita on varmaan jo poistunut joukostamme =( mutta haluan silti toivottaa pahoitteluni koko perheelle! (Jos vaikka satut tämän lukemaan)
Laru: Onneksi ei ole enää ihan kauhean montaa kuukautta kun pääset äitiyslomalle ja pois työkuvioista.
[color=green] Peloista: [/color] Itselleni oli suuri pelko rv 12 jälkeen, että vauva kuolee massuun ja kantaisin sitä viikkoja mahassani tietämättäni. Tämä oli yksi suurimmista syistä hankkia koti doppler ja sillä voi kuunella vauvan menoa.
Eihän se takaa tietenkään, että vauvalla olisi kaikki hyvin, mutta voin olla ainakin varma että elossa on ja kun syke on tasainen ja temmokas niin ei kovin huonosti mene.
Liikkeitä kun ei viel tunne ja muutenkin tuntuu että stressata osaa ilmankin pelkoa vauvan elossa olemisesta.
Näin meillä, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Olen kuullut että on äitejä, jotka eivät edes halua kuunnella vauvan sydänääniä vaan luottavat että kaikki on hyvin.
Mä oon varmaan sitten se neuroottisin versio raskaana olevista ja tosi tarkka tekemisistäni. Yksi tuttukin sano, että monet on esikoisen kans tarkkoja mut toista kun odottaa niin ei enää ole niin tarkkana.
No mut nyt jätetään tilaa muillekin, ettei ihan romaaniksi mene.
[color=blue] Mukavaa keskiviikkoa kaikille toukotaapertajille! [/color]
Hmm... Onkos mami1801 kuulunut mitään? Taidanpa soittaa ja kysellä on sinnekin iskenyt nettipimento...
Omaa napaa nyt näin heti alkuun...
On nyt kaksi päivää ollut aika heikko elämä :( Vatsaan sattuu ihan missä asennossa vaan ja liikkeitäkäään en ole pahammin bongannut. Mikä nyt voi olla ihan normaalia vielä tässä vaiheessa?! Aikaisemmin ei ole tälläistä ollut ja ei tämä ihan kohdunkasvukivuilta tunnu...
Lääkärille sain ajan puoleksipäiväksi. On vaan tosi ärsyttävää ranskaksi yrittää selittää, kun on siihen tulokseen tultu, et minä puhun parempaa ranskaa kuin lääkäri englantia. Tosi mukava lääkäri kyllä on ja perusteellinen, et ei siinä mielessä huoleta.
Yöllä kun näitä asioita miettii, niin kyllä sitä vaan saa kaikesta ne pahimmat vaihtoehdot vastaukseksi.
Kirjoittelen sit uudemman kerran, kun lääkärissä käyn...
Sorry tää vuodatus, mut ei oikein oo muutakaan paikkaa mihin purkautua :)
reemis 20 ja tytöt 11/03 09/05