Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ovulaatiosta ja seksin ajoittamisesta:

Vierailija
13.12.2006 |

Olin tänään aamulla follikkeliultrassa, siellä näkyi follikkeli joka lääkärin mukaan puhkeaa " ihan koska tahansa" . Mies tulee kotiin kuitenkin vasta illalla, joten seksiä on luvassa vasta silloin. Olen ymmärtänyt että raskautumisen tod. näk. on suurin jos on yhdynnässä ENNEN ovulaatiota, eli mahtaako peli olla (taas) menetetty tämän kierron osalta?

Te jotka tiedätte ovisajankohtanne ja olette tulleet raskaaksi, milloin harrastitte seksiä? Ovista ennen vai jälkeen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä yhdestä ja ainoasta yhdynnästä syntyi 3. lapsemme. Useiden seikkojen summana jäi silloin ainoaksi kerraksi kierron aikana.

Vierailija
2/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolun irtoamisesta sen kulkeutumiseen kohtuun kestää noin vuorokausi. Eli ovulaation molemmin puolin on muutama päivä aikaa harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussa se on jo liian myöhäistä. Eihän se välttämättä ole ollenkaan liian myöhäistä teidän tapauksessa, voihan olla että se munasolu irtoaa vaikka illalla ja sittenhän ajoitus on hyvä. Teoriassa kai ei ole enää mahdollista tulla raskaaksi jos seksiä harrastaa ovulaation jo tapahduttua. Jatkossa kannattaa varmaan käyttää ovistestejä, jotta ovulaation tulon huomaa ajoissa.

Vierailija
4/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että joku ei sitä tiedä! :D

Vierailija
5/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, eka kerta kun kuulin tuon sanan..

Vierailija
6/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, eka kerta kun kuulin tuon sanan, kiitti ku kerroit :)

vitonen

Vierailija
7/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko joku luonnonoikku:

munasolun irtoaminen aamulla, seksiä ainoan kerran siinä kuussa myöhään illalla = raskaus

Vierailija
8/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasolu irtosi juuri aamulla?!

Vierailija
9/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko silloin ovis tulossa, parhaillaan vai jo ohi?

Vierailija
10/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on suht normaalia tuo seksielämä, tarviiko noita oviksia edes miettiä? Siis tarkotan tietysti, että lapsi on tervetullut ja ei ole mitään syytä epäillä, etteikö tulisi raskaaksi. Mieheni kanssa sovittiin, ettei tehdä lapsenteosta pääasiaa tässä suhteessa. Ja hyvin on homma toiminut-

Vierailija
11/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken kestävä kova repivä kipu. Ennen en edes uskonut että sitä oikeasti voisi tuntea mutta pakko se on vaan uskoa kun se tuntuu nyt ekan synnytyksenkin jälkeen samanlaiselle.

Mulla on muutenkin tosi herkkä tuntoaisti, jopa koepalan otto sisuskaluista sattuu, vaikka väittävät ettei sisäelimissä olis sellaista tuntoaistia kuin esim. lihaksissa.

12

Vierailija
12/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Follikkeliultrassa olin koska on epäilty että munasoluja ei kypsy. Nyt näytti kypsyvän, saa nähdä irtoaako, kuulemma ensi viikolla otetaan verikoe josta se nähdään. On tässä jo sitä lasta yritetty, ei vaan ole kuulunut. Samaa meille sanoi lääkäri että ennen ovista pitäisi puuhailla, mutta en tajunnut kysäistä että onko illalla jo liian myöhäistä. mutta yritetty ainakin on! Ovislimaa olen itsekin miettinyt, sitä tuntui tulevan hurjasti juuri tänään, eli näyttäisi mulla ajoittuvan just siihe ovulaatioon.

Vierailija
13/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäsin kanssa ovislimoja ja lämpöjä ennen ensimmäistä lasta, enkä raskautunut sitten millään. Vasta nyt kolmannella kerralla olen saanut tietää, että kun lämpö nousee ja limat bongattu, niin hedelmällisin hetki on jo ohi :)

Vierailija
14/15 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen ketju.. Itse en ovista tunne. Enkä pongannut sitä viime kierrosta ovistikuillakaan.. Kuinka normaalia on ettei munasolu irtoa ollenkaan? Tapahtuuko se monesti peräkkäisinä kuukausina..? On se ainakin kolme kertaa irronnut, kun kolme lasta jo on, mutta...

Vierailija
15/15 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei mitään " vikaa" olisikaan. Itselläni stressi tai kipeänä olo helposti tekee sen että ovista ei tulekaan (tai ainakaan niitä normaaleja oviskipuja ei tunnu).

Tuosta lima-asiasta en osaa sanoa, kun sellaista en ole omalla kohdallani koskaan havainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän