Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut kehtaa pyytää lapsilleen 50e:n lahjoja?

Vierailija
13.12.2006 |

Eli kummilapseni äiti pyysi toiselle lapselleen (ei kummilapseni) 50:en lahjaa? Viime vuonna pyysi nintendo pelikonsolia yhteiseksi..

Itse antoi meidän lapselle (kummipojalleen) 20e helmikuussa..

Miten joillain on otsaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä miettinyt jotain edullisia 10 ¿ maks 20 lahjoja. En kehtaisi mitään Nintendoja pyytää.

Noloa ostattaa tuollaisia kalliimpia juttuja sukulaisilla ja tuttavilla.

Vierailija
2/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni kummisetä (molemmilla sama) nimenomaan on sanonut, että lahjat saa maksaa noin sata euroa per lapsi, eikä kuulemma yhtään vähempää. Hän haluaa ostaa lapsille hienoja leluja, itse on vielä lapseton mutta erittäin lapsekas ;) Ja kun tiedän, ettei hänellä ole puutetta pikkurahasta, niin teen kuten kummisetä käskee ja toivon hieman kalliimpia lahjoja. 3v tyttö saa kummisedältä puhuvan ponin, Barbien ja Nalle Puh-naamiaisasun. Poika 2v saa puujunaradan ja parkkitalon.

Mutta muilta kummeilta en ole tuon hintaisia lahjoja toivonut, vaan jotain ihan halpaa (kun he itse ovat lahjatoiveita kysyneet, muuten en olisi toivonut mitään), maksimissaan 15 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lelut ovat nykyisin aivan älyttömän hintaisia.

Roju kun roju niin helposti yli 20 euroo.

Että kaipa ne vaan haluaa kunnollisen lelun lapselleen.

Eikä mitään Lidlin halpishevosta.

Tyhmä ei ole se joka pyytää...

Vierailija
4/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sieltä puolelta hyvätuloisilta ihmisiltä tulee 100e:n toiveita.

Joo, ja toki saa pyytää, mutta kyllä se väistämättä vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti, minusta sen verran töppöä.

ap

Vierailija
5/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron kummeille aina sellaiset lahjatoiveet, että hinta on haarukassa 10-20 euroa ja annan muutamia vaihtoehtoja vielä, että voivat itse halutessaan valita.

Vierailija
6/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sanonut aina että jos toive on liian kallis voi tuoda jotain muuta mitä nyt keksii. Keskimmäinen poika toivoi Elefun peliä jonka esitin kummille joka myös miehen sisko toiveena mutta oli hänestä liian kallis (25e) joten tuo nyt jonkun CD-levyn tms. kun en muutakaan sitten keksinyt mikä olisi tarpeeksi halpaa. Itse ostan kummilapsille aina n. 20e arvoisen lahjan mutta jos en saa tuolla rahalla kunnollista laitan sitten hiukan enemmän. Mitään krääsää en halua lapsille tuotavan enkä itse anna muille. Minusta sitten parempi antaa lapselle se lahja vaikka rahana niin voi säästää ja ostaa myöhemmin jotain järkevää kuin että ostetaan jokin turhake ihan vain siksi että pitää nyt jotain ostaa. Toisaalta joku 50e kummin lahja on jo aika paljon ja en kyllä ymmärrä miten joku voipi olettaa että kummi noin kalliin tuo.

Vierailija
7/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lahjoja nyt tarvitse euron päälle miettiä, mutta vähän keulii kyllä tuolla äidillä, joka pyytää muilta kalliita, mutta itse ostaa sitten edullisemman takaisin.

Vaikka tämä äiti on selvästi vähän törppö, sinun ei onneksi tarvitse toimia sen mukaan, vaan ostat, mitä haluat. Ja voit vaikka sanoa hänelle suoraan, että valitettavasti budjettimme ei nyt salli 50 euron lahjoja.

Vierailija
8/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kohtelevat lapsia eriarvoisesti voisin mielelläni ostaakin kummilapselleni kalliin lahjan, mutten tälle sisarelle niin mitään! Lellitty lapsi kun on. Mua niin pisti vihaksi! Ja vielä se että oma lapseni saa AINA myöhässä sen joululahjan vaikka sen 20e voisi hyvin lähettää edullisesti postissa!

En tiedä mitä tekisin kun on ikään kuin pysyttävä väleissä.

ap

Vierailija
9/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytää pennuilleen sen jälkeen kallista lahjaa kun on ensin kysynyt että mitä sille teidän lapselle PITÄÄ ostaa. Yleensä ilmoittelen jotain edullista ja tarpeellista. max 10 euroa kun tulee niitä postikulujakin siihen päälle. Jotkut osaa olla häikäilemättömiä.

Vierailija
10/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko teet mukisematta niinkuin he pyytävät ja ensi vuonna olet taas saman tilanteen edessä. Tai sitten tällä kertaa toimit toisin ja ilmoitat ystävällisesti, että keksitkin muun lahjaidean.

Vierailija
11/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä kummit ja kaverit ymmärtää (jaksaa ja viitsii) tehdä lahjoja itse tai ostaa kirpparilta - sitä kyllä arvostan niin paljon enemmän, kuin että kävisivät lelukaupassa visaa vinguttamassa

Vierailija
12/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä joka jouluisesta hämmentävästä ja tylsästä episodista huolimatta perhe on ihan mukava enkä halua mitään riitaa saada aikaiseksi.

Ihmettelen vain tuota " pokkaa" . Ja tavaran ahneutta (kun itse pihistelevät muiden lahjoissa).

ap

Vierailija
13/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että äiti toivoi nimenomaan sinun ostavan tämän kalliin lahjan? Jos hän tarkoitti, että kummilapsesi sisarus toivoo tällaista lahjaa, siis ilmoitti että se toivoo vaan ei tarkoittanut että sinun pitäisi se hankkia?

Hanki kummilapselle mitä haluat, sisarukselle et mitään. Jos äiti tästä naputtaa niin ilmoita että tämä sisarus EI OLE sinun kummilapsesi, ja saakoon lahjansa jostain muualta.

Vierailija
14/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten vinkki, jota itse olen toteuttanut sisarusteni lasten kanssa:

Olemme sopineet jo parina vuotena, ettemme osta toistemme lapsille joululahjoja. Vaikka joillekin olemmekin kummeina. Lahjat kuitenkin tulevat joulupukilta, ei lapsi tiedä muuta.

Säästymme postitteluilta, ja kyllä säästyy paljon rahaakin. Ja jos lahjat kuitenkin olisivat sellaisia, että kysyttäisiin, mitä lapsi haluaa ja sitten ostettaisiin sitä. (sehän toki on järkevää, ettei tule turhaa krääsää)

Synttärilahjat toki sitten ostamme.

Neuvo sulle: Jos aina tulee tuollaisia kalliita lahjatoiveita, niin älä enää kysy toiveita. Osta jotakin oman harkintasi mukaan sopivaa ja lapsille mieluista. Ja osta kunnon lahja kummilapsellesi, jos häntä muuten perheessä sorsitaan. Osta sille toiselle lapselle jotain pienempää.

Vierailija
15/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppalahjaakin voi siis miettiä. Ehkä lapsen vanhemmat tai joku muu maksavat loput lahjasta.

Vierailija
16/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kummipoikani isä paheksui lapsen toista kummia, joka ostaa pojalle aina jotain järkevää mm. lasten tietokirjan, että " kyllä lasten pitäisi saada leluja eikä mitään kirjoja" .

Itse toivat aina meidän lapsille käsittämätöntä sontaa, osa leluista meni rikki heti kun otti pakkauksesta...

Vierailija
17/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis päätynyt ostamaan molemmille saman tai hyvin samankaltaisen lahjan. Valitettavaa mutta näin päätin : (

ap

Vierailija
18/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi isäni kysyi lasten lahjatoiveita, niin vastasin että molemmat tykkäävät kirjoista, isompi erityisesti prinsessajutuista ja pienempi eläimistä. Nyt isällä on konkreettiset vinkit, mutta hän voi kirjakaupassa valita 5 euron prinsessalehden tai 50 euron klassikkosatukokoelman tai jotain siltä väliltä.

Tai niin kuin joku palstalla sanoi että lapsi tykkää autot -elokuvasta. Lahjan antaja voi sitten itse miettiä haluaako ostaa aiheeseen liittyvänä lelun, kirjan, vaatteen vai mitä.

Vierailija
19/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoistani kylläkään.

Veljen poika sai 5 vuotiaana joululahjaksi toiselta mummoltaan telkkarin - se oli musta pohjanoteeraus sen lapsen tavaralla lahjomisessa - tuo mummo ostaa lapselle ihan mitä poika keksii Prismassa käydessään pyytää ja he käyvät Prismassa usein yhdessä.

juuri tuosta syystä mä en ole koskaa ostanut pojalle mitään leluja, vaan ainoastaan järkeviä lahjoja. Leluja voi sitten antaa niille lapsille, joilla ei jo ole liikaa roinaa, toistaiseksi en tunne yhtäkään sellaista lasta.

Vierailija
20/24 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kalliit lahjat itse ihan viimeiseksi, että lapset saa varmasti mitä ne on toivoneet. Kyselijöille vinkkaan pikkupaketteja. Omalle kummilapselle voin ostaa kalliinkin lahjan, mutta en koskaan kysele mitä toivotaan vanhemmilta vaan lapselta, että mitäs sä olet joulupukille kirjoittanut. Säästämme kaikki lasten lahjarahat, lompakon kolikot ym. ja ostamme sitten niillä joululahjat ja alesta seuraavan vuoden talvivaatteet.

Tuntuisi ihan nololta alkaa kummeille luettelemaan että ostappa meille Nintendo ja xbox. Tuntuu mukavammalta vastata tiedusteluun, että kyllä pyjamat, satukasetit, videot, kirjat ja askartelutarvikkeet kelpaa aina, jos vinkkiä kaipaat . Aika noloa ruveta kerjäämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi