Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennun kun jään paikalleni

Vierailija
13.07.2023 |

Lenkillä on hyvä, uimarannalla on hyvä, kaupassakin viihdyn, kahvilassa on hyvä jne. Kun kotiudun ja istahdan sohvalle, heti olen alakuloinen. Mitä ihmettä teen?

En oikein jaksa koko aikaa lenkkeillä ja kahvitellakaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.

Vierailija
2/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun koti sellainen mistä tykkäät? Onko se viihtyisä? Siisti? Onko siellä kauniita asioita? Kaunis maisema ikkunasta?

Kaipaatko ihmisiä? Pidätkö kotoa käsin yhteyttä sukulaisiin tai tuttaviin?

Vierailija
4/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko susta, että jotain puuttuu?

Ja liikkeessä ollessasi et huomaa sitä?

Vierailija
5/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Koko ajan pitäisi olla menossa etten ahdistuisi. Jos olen paikallani alan syödä ahdistukseeni. Minulla on hyviä ystäviä ja heidän kanssaan voin jutella vaikka päivittäin, lähinnä livenä siis. En tykkää olla puhelimessa. Mutta ahdistun näistä ystävistäkin. Mulla on vaan sisällä ahdistus vaikkei oo mitään oikeeta syytä.

Vierailija
6/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira

Vierailija
7/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset sisäistä työstämistä. Sitten kun olet valaistunut, ymmärrät että olet jo täällä.

Vierailija
8/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen, mieleen lukittu trauma voi oireilla paikallaan ollessa levottomuutena ja ahdistuneisuutena. Siksi esim. jotkut muuttavat jatkuvasti. Asia pitäisi tiedostaa, löytää mielestä ja käsitellä pois.

Vierailija
9/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennun kun lähden liikkeelle tai menen mihin tahansa missä on muita ihmisiä. Yksin kotona on parasta mitä tiedän.

Vierailija
10/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas iskee jumalaton ahdistus heti, jos en ole tekemässä jotain. Moni on hermostunut muhun, kun koko ajan touhuan jotain ja jopa jutellessa näperrän käsilläni jotain.

Se vaan helpottaa mun oloa.

Vierailija
11/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität ilmeisesti "paeta" jotain touhuamalla. ns. et ole sinut itsesi, tai tilanteesi kanssa. Jotain uupuu, ehkä alitajuisesti.

Filosofi22:sta lainaten: Pitää olla TV kokoajan päällä tai synkät ajatukset alkavat valtaamaan alaa.

Vierailija
12/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista hanki seurustelukumppani. Et ole enää levoton jos löysit oikean.

Vierailija
13/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe, ok suhde, talo joka ok ja silti tämä loma-aika ahdistaa, hos jotain ei tapahdu

Ap

Vierailija
14/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista rakentaa ympyrän muotoinen raide kotiin ja siihen tuoli liikkumaan loputtomasti?

Vierailija
15/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistut ajatuksiasi. Tekemiseen keskittyminen pitää ne poissa. Minäkin olen sellainen, että helposti tulee ahdistavia ajatuksia päähän. Vaikka on vain ajatuksia, keho reagoi niihin kuin ne tapahtuisi oikeasti.

Ei kannata antaa ajatuksien vaeltaa vapaasti. Kun huomaat ahdistavan ajatuksen, stoppaa se heti.

Vierailija
16/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on perhe, ok suhde, talo joka ok ja silti tämä loma-aika ahdistaa, hos jotain ei tapahdu

Ap

eli oot tylsistynyt. Poikkea rutiineista että saat jotain ajateltavaa.

Vierailija
17/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistut ajatuksiasi. Tekemiseen keskittyminen pitää ne poissa. Minäkin olen sellainen, että helposti tulee ahdistavia ajatuksia päähän. Vaikka on vain ajatuksia, keho reagoi niihin kuin ne tapahtuisi oikeasti.

Ei kannata antaa ajatuksien vaeltaa vapaasti. Kun huomaat ahdistavan ajatuksen, stoppaa se heti.

Mä olen aina tätä miettinyt. Kun ammattilaisetkin sanoo, että se ahdistus täytyy vaan kohdata, mutta seuraavassa lauseessa sanotaan vaan, että keskity johonkin muuhun.

Että siis, mitenkä se asia on?

Vierailija
18/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin, mutta oon oppinut, että sen alakulon kanssa pitää vain oppia olemaan. Jos yrittää tehdä liikaa ja vältellä sitä, alakulo muuttuu pahemmaksi.

Sopivassa suhteessa virkistävää tekemistä ja oman huonon fiiliksen kanssa yksin olemista on mun resepti.

Vierailija
19/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina tätä miettinyt. Kun ammattilaisetkin sanoo, että se ahdistus täytyy vaan kohdata, mutta seuraavassa lauseessa sanotaan vaan, että keskity johonkin muuhun.

Että siis, mitenkä se asia on?

Mun mielestä sekä että. Ahdistus on hyvä kohdata, mutta voi siitä kohtaamisesta ottaa breikkejäkin. Mua ammattilainen neuvoi varaamaan tunnin päivästä ikävien fiilisten kohtaamiseen.

Vierailija
20/23 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista rakentaa ympyrän muotoinen raide kotiin ja siihen tuoli liikkumaan loputtomasti?

Tämä joo!