Mies melkein suuttui kun pyysin päästä yöllä kainaloon
Ei asuta (vielä) yhdessä ja harvakseltaan nukutaan yhdessä. Miehelle on oma tila tärkeä ainakin jos ei ole mitään "tarpeita". Viime kerralla nukkui toisella puolen sänkyä, ettei vahingossakaan hipaissut mua.. Kun yritin yöllä mennä lähemmäs ja pyysin päästä kainaloon, hän melkein suuttui ja sanoi töykeästi että olet jo 37 vuotias ja ihan pikkutyttö jonka pitää yöllä päästä kainaloon. Olin ihan järkyttynyt tosta kommentista, aamulla puhuttiin siitä vielä ja hänestä se oli outoa että keskellä yötä pitää päästä lähelle. Enpä tiedä mitä pitäis ajatella, mut jäi kyllä vaivaamaan..
Kommentit (98)
Kyseisen tyypinen ongelma pyörii omassa parisuhteessa. Tosin minä olen se herkkäuninen, joka hyvänäkin yönä heräilen usein ja kestää aina sellasen 30min nukahtaa uudelleen. En missään nimessä halua evätä puolisoltani läheisyyttä tai olla hänelle tyly, mutta en vaan oikesti jaksa jos en nuku ja siis herään jos viereeni tulee ja en saa unta jos vieressäni on. Läheisyys kiinnostaa kyllä päivällä hyvinkin paljon, muukin kuin seksi.
Tää on hirveen hankala juttu. Olen todella pahoillani, että puolisolleni tuottaa mielipahaa kovasti se, etten pysty nukkumaan lusikassa yms. Se olisi hänelle kovin tärkeää, olen kyllä yrittänyt ja yrittänyt, mutta ei vain onnistu :(. Tää on suurin riidan aihe omassa suhteessa, mutta muuten hyvä suhde, niin yhdessä jatketaan. Tää riittämättömyys mitä koen tästä etten kykene täyttämään puolisoni tarpeita tässä suhteessa on suurta, mutta en vain mitenkään voi elää niin, että valvon kaiken yötä.
Miehesi sanoi asian tosi rumasti, nätimmin voisi. Pakko kyllä myöntää, että on itsekin tullut ärähdettyä samaan malliin, kun sikeäuniselta siipalta puuttuu aivan täysin ymmärrys siitä, mitä on olla herkkäuninen. Hän nulahtaa minuutissa uudelleen, jos sattuukin heräämään. Itsellä menee pahimmassa tapaksessa tunti. Ei sillä, ei kumppanille silti saa puhua rumasti. Ei se ole hyväksyttävää, ymmärrettävää ehkä, että tosi univelkainen ihminen ek jaksa 100. kertaa sanoa nätisiti.
Teidän kanntaa puhua asiasta. Jos suhde on tuore ja mies on tällainen nukkuja kuin minä, niin asia tule muuttumaan. Sun pitää punnita haluatko olla sellaisen ihmisen kanssa suhteessa. Jos sulle vieressä olo yöllä on tosi tärkeää, niin toi ei ehkä tuu toimiin :/
Anteeksi pitkä avautuminen... Tällaiset nukkumis/ läheisyyskäsityserot aiheuttaa patoumaa pidemmässä juoksussa kuten ehkä huomaatte xD
Ap ja miehensä ovat sekoittaneet unentarpeen ja läheisyydentarpeen samaan riitaan. Mutta kypsässä suhteessahan se olisi ärähtäjän vastuulla ottaa asia seuraavana päivänä puheeksi, että voitaisiin yhdessä käydä läpi mistä on kyse.
Mutta hyväunisten on selvästi vaikea tajuta miten vähästä herkkäunisten yö menee pilalle, kysehän ei ole läheisyyden välttelystä vaan unirauhan turvaamisesta.
Oletko yhdessä exäni kanssa? Ei ottanut kainaloon tv:tä katsoessa tai nukkuessa vaan työnsi pois ja kysyi olenko joku koira, jos halasin takaapäin repi ne käteni pois niin rajusti että sain mustelmia ja jos suutelin kysyi "taasko panettaa vaikka aamulla me vasta?"
Lopulta en enää halunnut antaa seksiäkään kun en saanut läheisyyttä ja tämä johti eroon. Löysin suhteen lopussa nykyisen mieheni baarista,Fingerporia lainaten "panosta parisuhteeseen" ja hän oli mukanani kun hain tavaroitani, en tiedä tajusiko exä tuolloinkaan vaikka näki miten halailimme eteisessä. Varmaan pitää minua äm mänä jolle mikään ei kelvnanut ja sitten vielä saa tana petti.
Ap, miten suhtautuu läheisyyteen päivällä? Onko sitä muuten kuin seksin yhteydessä?
Kerrosänky voisi olla hyvä syntymälahja miehelle.
Itse en edes alkaisi suhteeseen jossa toinen ei tykkäisi nukkua lähekkäin. Mutta onneksi jokaiselle löytyy ihminen kenen kanssa menee mieltymykset yksiin. Itse olen herkkäuninen ja mies nukkuu todella sikeästi. En nuku kunnolla jos toinen ei ole lähellä. Yleisesti ottaen synkronoidutaan yön aikana hyvin, eli jos toinen vaihtaa unissaan asentoa niin toinen vaihtaa mukana. Tämä siis tapahtuu unissaan. Pyörin unissaan paljon ja kun toinen pitää kiinni niin se rauhoittaa kummasti unta. Joskus joudun miestä herättämään yöllä jos olen vaikka niin lähellä laitaa että meinaan tippua sängystä, mutta sillon siirrytään vähän ja mies vetää tiukemmin itseään vasten. Ei nämä herätykset häiritse miestä yhtään ja ei edes aamulla muista että olen herätellyt.
Vierailija kirjoitti:
Mies nukkuu huonosti ja oli silloin ainakin puoliksi hereillä kun yritin päästä lähemmäs viereen tai mainitsin asiasta.
ap
Olet todella rasittava, takertuva ja raskas läheis-riippuvainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Nukutaan harvoin yöt yhdessä, mulla lapsi kotona joka oli nyt isällään lomalla. Itse ajattelin et olisi kiva olla/nukkua lähekkäin kun se ei ole niin usein mahdollista.
Mut ero on tosiaan hänen käytöksessään jos on jotain muuta mielessä kuin nukkuminen. Sitten on mielellään lähellä..Mut ehkä kaikki miehet on sellasia..
ap
joo. kaikki miehet ovat samanlaisia ja kaikki naiset ovat lumihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tehtäisiin noin, ottaisin miehen kainaloon/lähelle ja jatkettaisiin nukkumista. Samaa mietin et onko jotenkin ärsyyntynyt muhun tai mikä on vialla. Ollaan seurusteltu yli 2 vuotta ja aina välillä tulee ihme kommentteja myös muissa tilanteissa. Jos loukkaannun, hän suuttuu.
Joskus on puhuttu yhteenmuutosta, mut selkeästi näen ettei ainakaan nukuttaisi samassa sängyssä..
ap
"aina välillä tulee ihme kommentteja myös muissa tilanteissa. Jos loukkaannun, hän suuttuu." Eli hän loukkaa sinua ja loukkaannuttuasi vielä suuttuu loukkaantumisestasi. Pitääkö hän sinua jonain kynnysmattona? Tuo tuhoaa sinua vähitellen. Nakertaa itseäsi, minuuttasi. Jos jäät suhteeseen, ehdottomasti johonkin pariterapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonounisen pitäisi antaa nukkua omassa rytmissään. Eihän miehetkään mitään halailukoneita ole. Halatkaa illalla kunnolla. Eiköhän tämä mene ihan niin että keskustelette asian.
Huonounisellakaan ei ole mitään oikeutta olla tahallaan ilkeä. Nimenomaan keskustelemalla asian voisi hoitaa, ei haukkumalla toista.
Miksi aloittajalla sitten on oikeus tahallaan herätellä ja estää toista nukkumasta? Sinustako aiheellinen haukkuminen on pahempaa kuin aiheeton väkivalta?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, että joillekin voi olla vaikea nukkua jos joku on kiinni. Mutta jos miehellä olisi tuollainen tilanne, hän sanoisi sen noilla sanoilla eikä syyttäisi ja arvostelisi ap:tä pikkutytöksi läheisyydenkaipuusta. Todella epäkunnioittavaa puhetta tuollainen. Olisiko sulla parempi olla ihmisen kanssa jolla olisi samankaltaiset tarpeet tai ainakin osaisi puhua niistä kypsällä tavalla.
Hän on sanonut asiallisesti monta kertaa, koska aloittaja myönsi tienneensä miehen univaikeuksista jo ennen kuin tahallaan herätti.
Olipas typerä kommentti ja käytös mieheltä. Kumpa itse joskus heräisi siihen että vaimo tulee kiinni, se on aina itse tehtävä nukkumaan mennessä, tosin nukkuminen on vaikeaa kun toista himoitsee aina ja toiselle taas riittää kerta pari kuussa.
Exä alkoi tuollaiseksi kun sillä oli sivusuhde ja halusi olla uskollinen tälle petoskumppanilleen.
Ehkä pyörit ja potkit unissasi niin ettei toinen saa unta.
Oletko ihan varma jos nukkuu huonostijos on vain tekosyy pitää sinut kaukana.
Narsitinen persoona keksii kaikkeen selityksen vain omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhdessä exäni kanssa? Ei ottanut kainaloon tv:tä katsoessa tai nukkuessa vaan työnsi pois ja kysyi olenko joku koira, jos halasin takaapäin repi ne käteni pois niin rajusti että sain mustelmia ja jos suutelin kysyi "taasko panettaa vaikka aamulla me vasta?"
Lopulta en enää halunnut antaa seksiäkään kun en saanut läheisyyttä ja tämä johti eroon. Löysin suhteen lopussa nykyisen mieheni baarista,Fingerporia lainaten "panosta parisuhteeseen" ja hän oli mukanani kun hain tavaroitani, en tiedä tajusiko exä tuolloinkaan vaikka näki miten halailimme eteisessä. Varmaan pitää minua äm mänä jolle mikään ei kelvnanut ja sitten vielä saa tana petti.
Juuri tuo käytös on sitä kun ne on uskollisia sille kenen kanssa ne pettää.
Herättelijämammat voisivat itse kokeilla olla vaikka viikon tai pari nukkumatta minuuttiakaan.
Nukkumisen estäminen on väkivaltaa, jota ei pidä sietää missään olosuhteissa. Tämä palsta on aivan hullu, kun väkivallan uhria syytetään ties miestä.
Sano sille, ettet halua miestä joka ei osaa olla mies. Jos seurustelukumppani/vaimo kaipaa läheisyyttä tai lohdutusta niin sitä kuuluu antaa, eikä ilkeillä.
Olen melko varma, että yöllä lähelle tulo häiritsi hänen nukkumistaan ja se aiheutti ärsyyntymisen. Se on ymmärrettävää. Ärsyytyneenä hän sanoi pahasti purkaakseen sitä ja saadakseen nukkua.
Onko läheisyys hänelle ok valveilla ollessa? Jos on, niin kyse oli vain unien häiritsemisestä. Ymmärrän että haluat läheisyyttä, mutta taustalla voi olla vaikka miehen nukahtamisvaikeuksia yms. jotka selittävät reaktion. On kamalaa kun koko päivä menee väsyneenä ja sumussa sen vuoksi ettei saanut nukuttua.