Mies melkein suuttui kun pyysin päästä yöllä kainaloon
Ei asuta (vielä) yhdessä ja harvakseltaan nukutaan yhdessä. Miehelle on oma tila tärkeä ainakin jos ei ole mitään "tarpeita". Viime kerralla nukkui toisella puolen sänkyä, ettei vahingossakaan hipaissut mua.. Kun yritin yöllä mennä lähemmäs ja pyysin päästä kainaloon, hän melkein suuttui ja sanoi töykeästi että olet jo 37 vuotias ja ihan pikkutyttö jonka pitää yöllä päästä kainaloon. Olin ihan järkyttynyt tosta kommentista, aamulla puhuttiin siitä vielä ja hänestä se oli outoa että keskellä yötä pitää päästä lähelle. Enpä tiedä mitä pitäis ajatella, mut jäi kyllä vaivaamaan..
Kommentit (98)
"olet jo 37 vuotias ja ihan pikkutyttö jonka pitää yöllä päästä kainaloon"
Miehellä on kyllä jokin oma syy, jota hän ei uskalla kertoa. Sen takia hän laittaa tilanteen sinun syyksi lyttäämällä sinut turvattomaksi pikkutytöksi.
Teillä on eri rakkauden kielet. Niitä on viisi.. Itse löysin vasta keski-ikäisenä mieheni, jolla on sama rakkauden kieli, kosketus, kuin itselläni. Nyt ei tarvi pyytää anteeksi läheisyyttä, koska molemmat kaipaamme sitä. Hän ymmärtää minua ja se on suuri helpotus. Helppoa!
Jos mulle tehtäisiin noin, ottaisin miehen kainaloon/lähelle ja jatkettaisiin nukkumista. Samaa mietin et onko jotenkin ärsyyntynyt muhun tai mikä on vialla. Ollaan seurusteltu yli 2 vuotta ja aina välillä tulee ihme kommentteja myös muissa tilanteissa. Jos loukkaannun, hän suuttuu.
Joskus on puhuttu yhteenmuutosta, mut selkeästi näen ettei ainakaan nukuttaisi samassa sängyssä..
ap
Vierailija kirjoitti:
Nukutaan harvoin yöt yhdessä, mulla lapsi kotona joka oli nyt isällään lomalla. Itse ajattelin et olisi kiva olla/nukkua lähekkäin kun se ei ole niin usein mahdollista.
Mut ero on tosiaan hänen käytöksessään jos on jotain muuta mielessä kuin nukkuminen. Sitten on mielellään lähellä..Mut ehkä kaikki miehet on sellasia..
ap
Ei ole. Meillä ei huvikseen yöllä toista lähestytä ja annetaan nukkumatila. Mutta tarvittaessa pääsee lähelle jos toinen on hereillä myös. Nukkumaan ei pystytä lähekkäin mutta sen jälkeen kun on saatu sitä syliä tai kainaloa. Ei kuitenkaan läheskään joka yö eikä rasita.
Vierailija kirjoitti:
Olipa töykeä kommentti, ja kertoo ehkä jotain miehen tyylistä ristiriitatilanteissa muutenkin. Itselleni on myös oma tila todella tärkeää, enkä pysty nukkumaan jos toinen on vieressä. Ei tulisi silti mieleenkään alkaa haukkumaan viereen pyrkijää mammanpojaksi, vaan kertoisin että kyse on omasta tarpeestani, eikä sillä ole mitään tekemistä toisen kanssa. Erityisen hälyttävää jos suhteenne on vasta alussa, ja mies jo nyt sinua nälvii.
Niinpä. Onko mies lainkaan ihastunut sinuun, vai onko hänellä vain tarpeita? Eri juttu on tuo tilan tarve, toinen on tuo, miten asia ilmaistaan.
Joskus olen miettinyt liittyykö yhdessäolomme enemmän hänen tarpeisiinsa, jos nyt mietin niin näemme useimmiten silloin kun hänelle sopii(tekee mieli).
Tuntuu oikeen pahalta miettiä näitä juttuja ja kirjottaa, suhteemme ei ehkä ole ihan tasapainossa/hyvällä pohjalla. Harmittaa että olen häneen niin kiintynyt ja ihastunutkin😔
On vaikea päästää irti..
ap
Pystyttekö puhumaan näistä erilaisista tarpeistanne yhdessä rauhalliseen malliin? Jos ei, niin kuulostaa parisuhdeterapian tarpeelta. On erikoista, jos aikuinen henkilö ei ymmärrä, että toisella ihmisellä voi olla erilaisia tapoja ja tarpeita kuin itsellä, ja niihin voi suhtautua uteliaasti, eikä ole oikein ärähdellä.
Hyväunisilla ei usein riitä ymmärrystä herkkäunisille. Itse en vaan PYSTY nukkumaan jos joku on kosketusetäisyydellä, ja herään säikähtäen jokaiseen liikkeeseen. Minun on myös hyvin vaikea saada uudestaan unta jos herään kesken yön. Olisin äkäinen kuin talviunilta herätetty karhu, jos kumppani alkaisi yöllä vaatia läheisyyttä, koska se tietäisi itselle yöunien loppua siltä yöltä.
Jos aplta ei riitä yhtään ymmärrystä toisen unihygienialle, anna miesraukan etsiä parempi kumppani.
Minä voin ottaa kainaloon ja rakastaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tehtäisiin noin, ottaisin miehen kainaloon/lähelle ja jatkettaisiin nukkumista.
ap
Entäs jos se kainaloon ottaminen tarkoittaisi ettet enää nuku koko yönä. Vieläkö ottaisit iloisesti ja uhraisit koko loppuyön unet?
Yöasia ei ole niin oleellinen, mutta ei kannata jatkaa, jos toinen kaipaa läheisyyttä ja toinen ei. Asia tulee aina hiertämään välillänne, kokemusta on. Helpommalla pääsee, kun etsii itselleen sopivan.
Huonounisen pitäisi antaa nukkua omassa rytmissään. Eihän miehetkään mitään halailukoneita ole. Halatkaa illalla kunnolla. Eiköhän tämä mene ihan niin että keskustelette asian.
huh, jotain muitakin trollauksia kuin Riikkaan liittyviä.
No kyllä ymmärrän jos ärähtää tullessaan herätellyksi keskellä yötä, ja että toiselle pitää antaa unirauha. Mutta tuollainen tahallaan loukkaava pikkutyttö-kommentti ei ole kyllä missään määrin asiallista puhetta parisuhteessa.
Onneksi ei sitten suuttunutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Huonounisen pitäisi antaa nukkua omassa rytmissään. Eihän miehetkään mitään halailukoneita ole. Halatkaa illalla kunnolla. Eiköhän tämä mene ihan niin että keskustelette asian.
Huonounisellakaan ei ole mitään oikeutta olla tahallaan ilkeä. Nimenomaan keskustelemalla asian voisi hoitaa, ei haukkumalla toista.
Huh, jos alussa herätin miehen vaikka vahingossa, homma oli päätynyt seksiin ja hyvään mieleen, ei riitaan.
Ei jatkoon.
Ymmärrän sen, että joillekin voi olla vaikea nukkua jos joku on kiinni. Mutta jos miehellä olisi tuollainen tilanne, hän sanoisi sen noilla sanoilla eikä syyttäisi ja arvostelisi ap:tä pikkutytöksi läheisyydenkaipuusta. Todella epäkunnioittavaa puhetta tuollainen. Olisiko sulla parempi olla ihmisen kanssa jolla olisi samankaltaiset tarpeet tai ainakin osaisi puhua niistä kypsällä tavalla.
Kuulun itse näihin herkkäuniseen enkä siksi voi mitenkään nukkua, jos joku samassa sängyssä. Kypsällä iällä erilliset asunnot ja erilliset makuuhuoneet yhdessäkin oltaessa on must. Muuten olisin sinkku mutta näin leppoisa yhdessäolo on sentään jotenkin mahdollista. Mutta tämä on hyvä selvittää rauhallisessa keskustelussa ja todeta nämä erilaiset läheisyystarpeet. Itselläni on nuoresta asti ollut tärkeää oma tila ympärillä enkä erityisesti pidä läheisyydestä. Kumppani sitten hyväksyy tämän tai sitten ei. Meillä on hyväksynyt.
Mä joskus vaan silittelen miestä, jos mies itse nukkuu ja haluaisin olla lähellä, mut en halua herättää.