Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskassa käyneet! Voitteko allekirjoittaa ymmärtävänne miksi se on maailman suosituin matkailumaa?

Vierailija
12.07.2023 |

Mikä siitä tekee sellaisen, siis ihan siellä paikan päällä nähtynä ja koettuna? Ei pelkästään matkaesitteiden perusteella.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffoista vaan wt porukka on saanut päähänsä että se olisi joku hieno paikka.

Sama kuin se kun jotkut suomalaiset wannabeet muuttaa los angelesiin jotta voisivat kerskua "mä asun losisssa"

Oikeasti se on ihan kauhea paikka. Ahdasta, superkallista, likaista, ilma saastunutta, asukkaat mulkkuja jenkkien mittapuulla jne.

Koko Ranska täysin samanlaista? No on se sitten tosiaan kauhea paikka.

Vierailija
22/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki teistä Pariisin inhoajista sitten on kaunis? Moskova vai Helsinki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki teistä Pariisin inhoajista sitten on kaunis? Moskova vai Helsinki?

Salzburg.

Olen käynyt Pariisissa 20 kertaa, kahdesti turistina ja loput duunin merkeissä. Jo 20 vuotta sitten se oli nuhjuinen paikka, paikat vähän rempallaan yms. Vrt Lontoo, siellä ei jätesäkit lillu kauaa kaduilla kun puhtaanapito nyt vaan toimii, toisin kuin hälläväliä-Pariisissa.

Vierailija
24/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se oikeasti? vai annetaanko Lännessä propagandalla sellanen kuva?

Mihin sellaisella propagandalla pyrittäisiin? 🤣

Vierailija
25/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
26/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet muut eurooppalaiskaupungit.

Vierailija
27/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champagnen maakunta oli hieno paikka ja tykkäsin pariisin montmartresta. Ihmiset oli mukavia.

Vierailija
28/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset kulkineet olivat edullisia, kun viimeksi kuljeksin länsirannikolla. Siellä oli monta kiinnostavaa paikkaa. Muistakaa opetella kertomaan heti aluksi ranskaksi, että ette ole Englannin saarelta tai Yhdysvalloista. Sen jälkeen he suostuvat puhumaan englantia, jos osaavat sitä.

Vierailija
29/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Pariisissa on useita oopperataloja joissa maailman parhaat solistit, Louvren aarteet hukuttavat kenet tahansa yhdellä käynnillä ja itse kaupungin arkkitehtuuri on jotain huimaavaa.

Ja mikä ihmeellisintä Pariisissa voi kokea TILAN TUNNUN tavalla joka esim Helsingin mEtRoPoLisSa on täysin poissa. Kukin voi ihmetellä miksi.

Vierailija
30/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi Ok, usein olen ollut siellä. Versailles on vaan niin upea, että pakko aina käydä.

Todellisen vaikutuksen tekee Le Mont-Saint-Michel ja Normandian maihinnousupaikat 2. maailmansodasta.

Pariisikin on ihana, kun käy sopivissa paikoissa.

Vierailija
31/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisia ei ole pilattu. Ja Ranskasta löytyy historiaa aivan roomalaisajoille saakka.

Vierailija
32/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen merenranta-alueita lännessä, esim. La Rochelle ja Normandia ja etelässä Rivieraa.

Vierailija
33/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan kieli uuh <3

Vierailija
34/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään Ranska ei ole se paikka johon tatskatun suomiräp-fanin kannattaa mennä. Se paikka on Itäkeskus.

Vierailija
35/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan. Ainoa ryöstö yritys mihin olen lukuisilla ulkomaan matkoilla törmännyt oli pariisin metro. Ja koppavimmat kauppiaat ja tarjoilijatkin on olleet kyseisessä maassa.

En edes tiennyt että on suosituin matkailumaa. Kai se romanttinen haitarin luritus seinen rannoilla eiffelin torneineen lumoaa yhä ihmisiä. Mutta ajat on muuttuneet ja enpähän enää lähtisi yhtä innokkaasti ainakaan pariisiin.

Vierailija
36/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kaupunki, mutta tympeä ilmapiiri.

Olen hyvin positiivinen ihminen, mutta Ranska oli nyreä lukuunottamatta pienen hotellin omistajaa. Hän oli iloinen ja auttavainen.

Ei enää uutta reissua sinne.

Vierailija
37/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ei ole sama kuin Pariisi, saa tanan apinat.

Vierailija
38/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikeastaan. Ainoa ryöstö yritys mihin olen lukuisilla ulkomaan matkoilla törmännyt oli pariisin metro. Ja koppavimmat kauppiaat ja tarjoilijatkin on olleet kyseisessä maassa.

En edes tiennyt että on suosituin matkailumaa. Kai se romanttinen haitarin luritus seinen rannoilla eiffelin torneineen lumoaa yhä ihmisiä. Mutta ajat on muuttuneet ja enpähän enää lähtisi yhtä innokkaasti ainakaan pariisiin.

Vajaan 70 miljoonan asukkaan maa ja lähes 90 miljoonaa turistia :o  On kyllä hurja luku!

Vierailija
39/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet muut eurooppalaiskaupungit.

Tuhannet eurooppalaiskaupungit muualla kuin Ranskassa?

Itse kyllä pidän Ranskasta todella paljon. Paljon olen nähnyt, mutta paljon on vielä näkemättä. Ranska on suosikkimatkailumaani, tosin pidän monista muistakin Euroopan maista.

Vierailija
40/50 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haluaa käydä Pariisissa ainakin kerran.

Mutta Ranskassahan on paljon muutakin?  :/

Bordeauxin viinialueet, Normandian bocage-maaseutu, Atlantin rannikko, Carcassone vanhoine linnoineen, Nizzan rannat jne.   Miksei näistä puhuta lainkaan niin usein?

Inhoan yhä Pariisia vaikka olen ollut 5x, toki must kohde missä paljon nähtävää.

Bretagne oli hieno, Normandia näkemättä. Etelämpänä Biarritz ei hetkauttanut mutta muut rannikkokylät ja sisämaan ihanat kylät kylläkin.

Rivierasta en pitänyt, täysin yliarvostettu. Ardeche joen seutu Provencessa ihana. Lyon oikein kiva, Annecy samoin.

Tuossa nyt pieni osa nähdyistä paikoista.

Osa ruuista ja leipomuksista on erinomaisia mutta pihvit surkeita, leikkaavat lihan väärinpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi