Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Refluksista kokemuksia?

12.12.2006 |

Eli minkä ikäisellä voi olla refluksi? Miten se ilmenee? Miten sitä hoidetaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, koska meillä ei refluksia ole diagnosoitu, mutta sitä olen itse alkanut epäillä ja olisin kiitollinen muille kokemuksista.

Itse epäilen refluksia lähinnä aamuyön heräilyjen ja todellan runsaan röyhtäystarpeen takia. Mielestäni tyttö myös nielee röyhtäysten yhteydessä. Itkuja ja pukluja on kuitekin todella vähän, ja unikin maistuu vaakatasossa muulloin paitsi noina aamuyön tunteina, jolloin lapsi vääntelee ja häntä saa nostella röyhtäämään vähän väliä.

Ja sitä vielä kysyisin refluksiäideiltä, että onko joitain ruoka-aineita, jotka erityiseti pahentavat takaisinvirtausta vai onko tämä aivan yksilöllistä?

Hansuli ja kohta 3 kk - ikäinen pikkuneiti

(Meillä oireilua ollut nyt reilun viikon ajan)

Vierailija
2/2 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla oli jatkuva yskä, etenkin öisin. Häiritsi koko perheen yöunia, kun raukka sai yöllisiä yskänpuuskia. Testattiin tautia jos toistakin kunnes sitten 8kk:n ikäisenä pääsi ph-mittaukseen. Eli laitettiin nenän kautta tuonne ruokatorven suulle ohut letku, joka oli siinä vuorokauden ja letku meni selkärepussa olevaan rekisteröintilaitteeseen. Tämä laite sitten rekisteröi sen, että tuleeko sieltä mahasta takaisin happoja ylös. Meillä tuli. Sen jälkeen aloitettiin Gaviscon-lääkitys. Eli 4 krt/pvä annetaan pari milliä lääkettä ruoan jälkeen. Tämä sitten poisti oireet. Ollaan käyty 3 kertaa kontrollissa lastenpolilla. Nyt kun oireet tuntuvat hävinneen, voimme alkaa kokeilla asteittaista lääkkeen lopettamista. Lääkettä ollaan käytetty reilu vuosi. Tämähän on sellainen vaiva, joka yleensä " kasvaa" pois.

Sängyn päätyä kannattaa kohottaa hieman, jotta mahahapot eivät niin helposti tulisi ylös. Kannattaa välttää juuri ennen nukkumaanmenoa syömistä (noin tunti ennen nukkumaan menoa ei enää syödä). Joitain ruoka-aineita on, jotka pahentavat oireita, mm. suklaa. En nyt muista mitä muuta...Löytyy kyllä googlettamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla