Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä luulee että huijasin sitä mökkikaupoissa

Kirvesmies
12.07.2023 |

Ei kuulemma tunnu oikealta että tienasin 60000 euroa kun se myi mökin minulle jonka sai perinnöksi jota se ei voinut pitää verojen takia. Maksoin siitä 50 tonnia sille, laitoin remonttiin 95000 euroa ja myin yli 200 000 eurolla. Itse se oli mökin arvon selvittänyt välittäjän kanssa. Minä tinkasin 5000 euroa siitä. Näin mahdollisuuden tienata koska tontti oli hyvä. Mökkihän oli todella kamala, täyden remontoin tein itse.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kertonut, että aiot myydä mökin, huijasit häntä.

Miten huijannut? Kun myy omaisuutta niin ei ole enää mitään sanottavaa sen suhteen mitä ostaja sille tekee.

Vierailija
22/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on pikkasen hyväksikäytön makua. Etkö suunnittele yhteistä tulevaisuutta tyttöystäväsi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat tytylle kompensaatiota niin saat hieman hilloviivaa, kaikki voittaa.

Vierailija
24/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole varsinaisesti huijannut, mutta olisi kyllä ollut hyvä alunperin kertoa suunnitelmasta tyttöystävälle, siis että aiot tehdä ison remontin ja myydä mökin voitolla.

Jospa paikka on tyttöystävälle rakas, hän ehkä ilahtui kun ostit sen ja luuli että pidät mökin ja voisitte käydä siellä yhdessä. Pettymys varmaan melkoinen kun selvisi, että olitkin vain rahaa tekemässä.

Eli tyttöystävä olisi tämän mukaan hyväksi käyttänyt ap:ta, joka olisi mökin maksaja, remontoija, huolehtia. Tyttöystävä kävisi mökillä omistajan elkein oleilemassa myyntirahat taskussa.

Ei sitten naisen suunnitelma onnistunut ja syyttää huijaamisesta.

Vierailija
25/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöystävä peri mökin vanhemmaltaan, niin perintövero 50 000 euron arvoisesta mökistä oli 2 500 euroa. Jos kaukaisemmalta sukulaiselta, 6 400 euroa. 

Kun tyttöystävällä kerran ei ollut edes vaivaista 2 500-6 400 euroa laittaa perintöveron maksuun ilman että joutui myymään mökin, miten ihmeessä hänellä olisi ollut varaa laittaa 95 000 euroa mökin remonttiin??? Ja oliko tuo vasta rakennusmateriaalit, päälle olisi tullut ammattilaisten palkat (AP tietenkään ei niitä maksanut kun itse teki).

AP ei ole tehnyt mitään väärää. Vai olisiko hänen pitänyt itse maksaa mökin remontti plus huolehtia kaikesta työstä, vaikka tyttöystävä olisi omistanut mökin?

Tai jos tyttöystävä kuvitteli että myy mökin, AP remontoi sen täysin ja maksaa remontin, ja silti mökki säilyy tyttöystävän käytössä - sehän se vasta hyväksikäyttöä olisi ollut! 

26/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kerran naisystävän vanhan työsuhdeauton 1500 eurolla, siinä oli vähän laittoa, jokunen satku tuli kuluja ja myin 2 viikossa auton 3500 eurolla. Annoin sitten naisystävälle 300 euroa hyvästä bisnesvinkistä. Ei suuttunut.

Vierailija
27/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä mökkiin saa menemään 50-100 tonnia. Keittiöön menee 12000 euroa, uusi lattia ja eristys 12000 euroa, sähköt 12000 euroa, vesiliittymä 12000 euroa, tontin raivaus ja maa työt 25000 euroa, uusi katto 10000 euroa, saunan remontti 12000 euroa helposti, uusi terassi 10000 euroa. Remppasin äitini perintömökkiä 70 000 eurolla.

Vierailija
28/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen mökki maksaa semmoiset 200 000 euroa ainakin. Tontin koko vaikuttaa. Monet joutuu luopumaan perinnöstäkin jos ei ole rahaa maksaa veroja. Jos perii mökin niin siitä pitää huolehtia tai sen arvo laskee. Parasta on siis myydä heti jos ei ole varaa remontoida.

Vierailija
29/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on pikkasen hyväksikäytön makua. Etkö suunnittele yhteistä tulevaisuutta tyttöystäväsi kanssa?

Ei Selvästikään...

Vierailija
30/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et virallisesti huijannut. Mökki oli sinun ja sinä päätät mitä sillä teet. Se on bisnestä.

Ja siksi usein sanotaan ettei parisuhdetta/perhettä kannata liittää bisneksiin.

Vierailija
31/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Palautat sen tinkimäsi osuuden hinnasta. Pidät muuten saamasi voiton.

2. Kerroitko, että et aio pitää mökkiä vaan diilata sen, siis ennen kauppaa? Jos et, olet mulkero. 

Vierailija
32/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kora kirjoitti:

Minä ostin kerran naisystävän vanhan työsuhdeauton 1500 eurolla, siinä oli vähän laittoa, jokunen satku tuli kuluja ja myin 2 viikossa auton 3500 eurolla. Annoin sitten naisystävälle 300 euroa hyvästä bisnesvinkistä. Ei suuttunut.

No just näin. Kundikaveri myi joskus minulle moottoripyörän. Hän osti sen takaisin pari vuotta myöhemmin samalla summalla. (Aika vaatimattoman hintainen oli, että en nyt mitenkään hulluna tienannut, mutta hän taas osasi laittaa moottoripyörät ja autot kuntoon, samoin osti minulta jonkun auton samalla hinnalla, millä oli sen minulle löytänyt ja sai sitten tehdä sillä mitä halusi.)

Vierailija
33/33 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttöystävä peri mökin vanhemmaltaan, niin perintövero 50 000 euron arvoisesta mökistä oli 2 500 euroa. Jos kaukaisemmalta sukulaiselta, 6 400 euroa. 

Kun tyttöystävällä kerran ei ollut edes vaivaista 2 500-6 400 euroa laittaa perintöveron maksuun ilman että joutui myymään mökin, miten ihmeessä hänellä olisi ollut varaa laittaa 95 000 euroa mökin remonttiin??? Ja oliko tuo vasta rakennusmateriaalit, päälle olisi tullut ammattilaisten palkat (AP tietenkään ei niitä maksanut kun itse teki).

AP ei ole tehnyt mitään väärää. Vai olisiko hänen pitänyt itse maksaa mökin remontti plus huolehtia kaikesta työstä, vaikka tyttöystävä olisi omistanut mökin?

Tai jos tyttöystävä kuvitteli että myy mökin, AP remontoi sen täysin ja maksaa remontin, ja silti mökki säilyy tyttöystävän käytössä - sehän se vasta hyväksikäyttöä olisi ollut! 

Ehkäpä tyttöystävä joutui myymään mökin, että oli muunkin perinnön perintöveroon varaa. Sehän saattoi olla se vero vaikka 100 000 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan