Miltä teistä muista petetyistä ja jätetyistä tuntuu?
Mitkä fiilikset?
Itsellä olo aaltoilee, välillä hyvä olla ja ymmärrän että elämä ilman exää on tosi paljon parempaa. Ja välillä sattuu kovasti ajatus miten kaun petti mua selän takana, kaikelta siltä mitä kuvittelin meillä olleen on viety pohja. Ex myös sanoi, ettei rakastanut minua vuosiin, vaikka rakkauttaan usein kuitenkin kertoi.
Luottamus toiseen ihmiseen on viety. En ehkä enää koskaan luota kehenkään.
Ja toisaalta, mikään mikä paljastui ei tullut yllätyksenä, kaiken olin jossain sisälläni osannut aavistaa.
Mutta, kyllä se petetyksi ja toisen takia jätetyksi tuleminen sattuu. Tuntuu pahalle.
En halua olla kyseisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Aivan sama mulle mitä minusta ajattelevat.
En myöskään halua ketään uutta ihmistä elämääni.
Kommentit (63)
Tänään ihan ok päivä.
Haluaisin muuttaa jonnekkin kauemmas exästä.
Ei edes vahingossa törmäis siihen.
Mua petettiin, mutta jätin silti itse. Oikeestaan päällimmäinen tunne on ollut helpotus. Kumppani joi liikaa ja se aiheutti riitoja. Oon vasta eron jälkeen tajunnut kuinka paljon parempi olo mulla on kun ei tarvii katsella riehuvaa humalaista tai pelätä et koska taas ratkeaa juomaan ja montako päivää putki kestää
Mä oon eron jälkeen tajunnu miten paljon parempi on olla oikeasti yksin, kun parisuhteessa yksin.
Munkin mies joi liikaa, syytti mua siitä. Olin kuulema niin kauhee, et halus siks paljon pois kotoa.
Jne.
Mulla on tosi paljon parempi olla ilman sitä ihmistä.
Vielä ku lopettais lapsilla pelaamisen ja mun haukkumisen ja syyttelyn.
Tänään tuntuu tosi yksinäiselle. Pitäis lähteä vaikka kävelylle. Mutta ei huvita.
Just lapsi kävi ja kertoi jutelleensa isän kanssa miten ei halua vielä jutella asioitaan isännuuden kuullen. Isä oli sanonut ymmärtävänsä, mutta muistuttanut, että lapsen pitää kuitenkin tottua, koska yämä ihminen on ja pysyy hänen elämässä. "Tämä kestää"
Joo, en oikein tiedä miksi, mutta aina nämä kun kuulen exän ja nykyisen elämästä tuntuu pahalle.
Käydään yhdessä ulkona syömässä, lapsi mukana. Haetaan töistä toinen syömään. Ei pystytä päivää olemaan erossa toisista.
Ja mä oon yksin. Epäonnistunut, vääränlainen, epäkelpo. Jne.
On tämä niin syvältä, että enää ikinä en itseäni aseta alttiiksi tämmöselle petokselle. Ei parisuhdetta minulle kiitos!!
Isänä on on nyt tosi paljon rennompi. Tietty vuosia salasi suhteensa ja kärvisteli mun kanssa, niin kyllähän se kiristää. Eli, kuten sanoo, minussa oli vika.
Nyt onneksi lapsilla mukavampi isä. Ovat sen ansainneet.
Tuntuu pahalle. Epäonnistuneelle. Kaikin tavoin huonolle. En kelpaa. Toinen on parempi.
Otti päähän aluksi..suututti. Halusin olla yksin. Virkkasin muka peiton ja siitäkin tuli ihan paska. Vedin irtokarkkeja. Kävin juoksemassa melkein 10 kilometrien lenkkejä, kun otti päähän. Sitten totesin, että hitto, leuka pystyyn, elämä jatkuu. Yhtä kokemusta rikkaampi ja viisaampi. Päätin, että olen hyvä ja ansaitsen parempaa. Mutta kyllä meni hetki, ennen kuin ihmisten kanssa avautui enemmän. Tietynlainen suojakuori tuli kasvatettua.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä, meillä ex pelasi pelejään ties kuinka monta vuotta. Ensin muiden, sitten tämän nykyisen kanssa. Ja tän nykysenkin kanssa vuosien varrella oli kaikenlaista.
Aina selitti asiat parhainpäin.
Ja minä nielin, jatkoin lasten vuoksi. Vaikka lasten vuoksi siitä suhteesta olisi minun pitänyt uskaltaa lähteä aikoja sitten.Se, että ex lopulta jätti minut, on kaikessa kamaluudessaan ja satuttavuudessaan kuitenkin parasta mitä teki minulle vuosiin.
Ainoa asia mistä olen hänelle kiitollinen.
Lasten asiat hoidan. Nekin viesteillä. En halua nähdä enkä puhua exän kanssa.
Onneksi lapset jo isoja ja yhteisesti sovittavia asioita ei kauheasti ole. Kulkevat kotien välillä itsenäisesti.
Kuinka kauan olitte yhdessä?
Itteni ja jätettiin myös, 20 vuoden jälkeen. Oli salarakas valmiiksi katsottuna. Lapsetki hylkäs. Aivan törkeä petos. Yhä vuoden jälkeenkin tuntuu ahdistusta ajoittain. En enää ikinä luota kehenkään.
Jätetty olen. En tiedä olenko petetty. Mies väittää, että ei ole pettänyt. Juuri sain tietää, että parisen viikkoa miehen eroilmoituksen jälkeen hän on tavannut jonkun naisen. Muka. Vaikea uskoa, että ei olisi pettänyt.
Mun elämä on ihan pirstaleina enkä ymmärrä miten selviän tästä.
Vierailija kirjoitti:
Just lapsi kävi ja kertoi jutelleensa isän kanssa miten ei halua vielä jutella asioitaan isännuuden kuullen. Isä oli sanonut ymmärtävänsä, mutta muistuttanut, että lapsen pitää kuitenkin tottua, koska yämä ihminen on ja pysyy hänen elämässä. "Tämä kestää"
Joo, en oikein tiedä miksi, mutta aina nämä kun kuulen exän ja nykyisen elämästä tuntuu pahalle.Käydään yhdessä ulkona syömässä, lapsi mukana. Haetaan töistä toinen syömään. Ei pystytä päivää olemaan erossa toisista.
On tämä niin syvältä, että enää ikinä en itseäni aseta alttiiksi tämmöselle petokselle. Ei parisuhdetta minulle kiitos!!
Isänä on on nyt tosi paljon rennompi. Tietty vuosia salasi suhteensa ja kärvisteli mun kanssa, niin kyllähän se kiristää. Eli, kuten sanoo, minussa oli vika.
Nyt onneksi lapsilla mukavampi isä. Ovat sen ansainneet.
Sanonpa nyt oman mielipiteeni.
Ole lapsesi puolella. Lapsen ei tarvitse kertoa yhtään mitään tälle miehesi nykyiselle hoidolle. Heidän suhteensa on alkanut sinua pettämällä, lapsen ei tarvitse millään tasolla kaveerata tämän äm män kanssa eikä kertoa mitään omia asioitaan. Ei tarvitse luoda mitään suhdetta tällaiseen moraalittomaan naiseen.
Sinunkaan ei tarvitse tietää miehesi ja tuon äm män suhteesta yhtään mitään, voit suoraan sanoa lapsille, että älkää kertoko mitään, et halua tietää. Että et ole henkisesti siinä kunnossa, että heidän asioitaan hierotaan sun naamaan.
Kyllä lapset tietävät, kuka tässä hajotti ydinperheen ilman mitään kunnon syytä, kyllä lapset tietävät, kuka heidät petti. Niin, isä sen teki. Hajotti kaiken yhdessä rakennetun p*skaksi tuosta noin vain, kun sattui hänen mielestään parempi nainen näkösälle. Ja siitä vain sitten minäminäminä-asenteella pistetään lapsia reissaamaan kahden kodin väliä ja sinä kärsit kotona.
Jossain kohtaa lapset valitsevat viettää vähemmän siellä aikaa. Kaikkien kaveri ei tarvitse olla eikä mitään sille äm mälle tartte puhua.
Sinä et ole epäonnistunut. Sinä olet uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en oikein tiedä miksi, mutta aina nämä kun kuulen exän ja nykyisen elämästä tuntuu pahalle.Käydään yhdessä ulkona syömässä, lapsi mukana. Haetaan töistä toinen syömään. Ei pystytä päivää olemaan erossa toisista.
Nyt onneksi lapsilla mukavampi isä. Ovat sen ansainneet.Sanonpa nyt oman mielipiteeni.
Ole lapsesi puolella. Lapsen ei tarvitse kertoa yhtään mitään tälle miehesi nykyiselle hoidolle. Heidän suhteensa on alkanut sinua pettämällä, lapsen ei tarvitse millään tasolla kaveerata tämän äm män kanssa eikä kertoa mitään omia asioitaan. Ei tarvitse luoda mitään suhdetta tällaiseen moraalittomaan naiseen.
Sinunkaan ei tarvitse tietää miehesi ja tuon äm män suhteesta yhtään mitään, voit suoraan sanoa lapsille, että älkää kertoko mitään, et halua tietää. Että et ole henkisesti siinä kunnossa, että heidän asioitaan hierotaan sun naamaan.
Kyllä lapset tietävät, kuka tässä hajotti ydinperheen ilman mitään kunnon syytä, kyllä lapset tietävät, kuka heidät petti. Niin, isä sen teki. Hajotti kaiken yhdessä rakennetun p*skaksi tuosta noin vain, kun sattui hänen mielestään parempi nainen näkösälle. Ja siitä vain sitten minäminäminä-asenteella pistetään lapsia reissaamaan kahden kodin väliä ja sinä kärsit kotona.
Jossain kohtaa lapset valitsevat viettää vähemmän siellä aikaa. Kaikkien kaveri ei tarvitse olla eikä mitään sille äm mälle tartte puhua.
Sinä et ole epäonnistunut. Sinä olet uhri.
Lapset kyllä aistivat tarkasti mikä on totuus.
Tottakai olen lapseni puolella. Aina.
Hänen ei tarvitse vieraan ihmisen vuoksi mukautua.
Mutta puhua hän saa, aina. Vaikka minuun sattuisi kuinka. En sitä lapselle näytä. On niin iso mullistus hänen elämässä, etten voi kieltää puhumasta, vaikka minusta tuntuisi kuinka pahalle.
Samoin pyrin puhumaan isästä hyvään sävyyn. Rehellisesti asioista miten ne on. Oli. Mutta en hauku. Tai sitten en puhu mitään. Kuuntelen aina, jos lapsella tarve puhua. Koitan jotenkin mahdollisimman vähäisesti vastata. Mutta kuitenkin niin, että lapsella tunne ettei joudu yksin kantamaan asioita sisällään.
Totesi, kun hänet vein isälle ja näki uuden auton pihalla, että voi ei xxxx kin on täällä. Eikä mitenkään iloiseen sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olen lapseni puolella. Aina.
Hänen ei tarvitse vieraan ihmisen vuoksi mukautua.
Mutta puhua hän saa, aina. Vaikka minuun sattuisi kuinka. En sitä lapselle näytä. On niin iso mullistus hänen elämässä, etten voi kieltää puhumasta, vaikka minusta tuntuisi kuinka pahalle.Samoin pyrin puhumaan isästä hyvään sävyyn. Rehellisesti asioista miten ne on. Oli. Mutta en hauku. Tai sitten en puhu mitään. Kuuntelen aina, jos lapsella tarve puhua. Koitan jotenkin mahdollisimman vähäisesti vastata. Mutta kuitenkin niin, että lapsella tunne ettei joudu yksin kantamaan asioita sisällään.
Totesi, kun hänet vein isälle ja näki uuden auton pihalla, että voi ei xxxx kin on täällä. Eikä mitenkään iloiseen sävyyn.
Rehellisyys on aina parempaa kuin valheellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jätetty olen. En tiedä olenko petetty. Mies väittää, että ei ole pettänyt. Juuri sain tietää, että parisen viikkoa miehen eroilmoituksen jälkeen hän on tavannut jonkun naisen. Muka. Vaikea uskoa, että ei olisi pettänyt.
Mies jättää silloin, kun uusi on jo katsottuna.
Ei munkaan ex koskaan myöntänýt pettäneensä. Viimeiseen saakka väitti että tänne ei ketään naista enää koskaan tule asumaan. Yms.
Mua syytti pettämisestä senkin edestä...
Eli, kyllä se on sua pettänyt.
Ja kyllä sä selviät!!! Sattuu ihan älyttömästi jonkin aikaa. Älä jää yksin. Hae apua. Puhu. Puhu ja puhu. Ja se klisee, aina auttaa. Ja eteisyys. Älä seuraa somessa, älä pidä yhteyttä jne.
Voimia!!!
Vuosi tapahtuneesta. Nykyään voin aivam hyvin. Oma elämä rullaa mukavasti. Uutta ihmistä en ole elämääni halunnut, yksin on hyvä olla.
Elämässä on paljon hyvää. Pieniä hyviä asioita joista olen oppinut nauttimaan aivan uudella tavalla. On mahtavaa, kun saa tehdä ihan itse oman elämänsä päätökset.
Lapset on elämässä tärkeintä.
Hienoa, että sinä olet oman lapsesi puolella. Kun isällä näyttää olevan kiire uuden suhteen, uuden naisen kanssa. Lapsesi tulee vielä huomaamaan, kenelle hän oikeasti on tärkeä. Hän tulee huomaamaan ja ymmärtämään isänsä touhut.
Mukavaa kesäiltaa kaikille.
Vihaan mun petturi exää. Vihaan todella paljon! Haluaisin päästä tilaan, missä en tuntisi häntä kohtaan enää yhtään mitään.
2 vuotta ja kirjan kannet kiinni. Niin pitkään se on vienyt.
Ex restauroi suhdettaan yhteiseen aikuiseen lapseen. Se on jo jotakin.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta ja kirjan kannet kiinni. Niin pitkään se on vienyt.
Ex restauroi suhdettaan yhteiseen aikuiseen lapseen. Se on jo jotakin.
Hyvä sinä! Onnittelut! Hienoa, että ex korjailee välejä lapseen. Lapsen kannalta tärkeä asia.
Tuon 2v se varmaan minullakin ottaa. Ainakin. Luulisin. Vielä on matkaa siihen, että saa kannet lopullisesti kiinni.
Ja toivon, että isän ja esikoisen välit paranisivat tässä ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jättää silloin, kun uusi on jo katsottuna.
Ei munkaan ex koskaan myöntänýt pettäneensä. Viimeiseen saakka väitti että tänne ei ketään naista enää koskaan tule asumaan. Yms.Mua syytti pettämisestä senkin edestä...
Eli, kyllä se on sua pettänyt.
Ja kyllä sä selviät!!! Sattuu ihan älyttömästi jonkin aikaa. Älä jää yksin. Hae apua. Puhu. Puhu ja puhu. Ja se klisee, aina auttaa. Ja eteisyys. Älä seuraa somessa, älä pidä yhteyttä jne.
Voimia!!!
Tuntuu, että tästä ei selviä. En tiedä kuinka tyhmänä mies mua oikein pitää kun kuvittelee mun uskovan, että ei ole pettänyt.
Poistin miehen kavereista facessa, mutta pakko on yhteyttä pitää kun yhteinen talo. Mies muutti aluksi vanhempiensa luo, mutta oliko ilmeisesti viikon ollut siellä kun on jo mennyt uuden naisen luo. Joo joo ei toki ole pettänyt.
Lasten asioista aluksi. Todennäköisesti myöhemmin osituksesta.