Poika lähti tänään 2.1.2023 inttiin
Olen jotenkin liikuttuneessa mielentilassa kun lapsuudenkodissaan edelleen kanssani asuva lapsoseni aloitti varusmiespalveluksensa tänään.
Poika jo viestittelikin päässeensä perille varuskuntaan, jotta mutsi voi lakata murehtimasta :)
Ohjeistin lähtiessä vain tekemään mukisematta kuten käsketään, sen sijaan että kyseenalaistaisi annettuja ohjeita, kuten monesti toimii.
Oletteko te muut inttiin lähteneiden poikien tai tyttöjen kotijoukot olleet miten "herkillä", tai ehkäpä sellaisella ajatuksella (heh), että nytpä saan itse olla hetken rauhassa?
Kommentit (39)
Intissä pojista tehdään miehiä eikä kuminnussinnalla niin kuin eräät voivat luulla.
Vierailija kirjoitti:
Poikasi viettää seuraavat kuukaudet elämänsä parasta aikaa, vaikka ei sitä sillä hetkellä itse vielä täysin ymmärrä.
Voi kun pääsisi takaisin noihin huolettomiin vuosiin, varusmiespalvelus on parhautta.
No minulla armeija oli elämäni kurjinta aikaa se puolivuotta mitä siellä olin vaikka siitä jo 16 vuotta aikaa olin erittäin helpottunut kun se loppui.
Meilläkin lähti,, hyvä puoli että säästetään sähköä . voi olla että on vuoden pois kotoa.. sähkönkulutustilastot voivat hyvin
Vierailija kirjoitti:
Sinua varmaan lämmittää tieto, että jo ensimmäisten päivien jälkeen poikasi tutustutetaan perinteikkääseen runkbullen- eli runkkupulla-peliin. Yksityiskohdat jääköön kertomatta, mutta sanottakoon että peliin liittyy olennaisena osana siemenneste.
Avaa nyt vähän pelin sääntöjä, kun minäkään pisimmän mahdollisen varusmiesajan kokenut en ole kuullut tuosta pelistä. Onko tämä kenties Nylads Brigadin omia juttuja?
Mielestäni ei ole kovin fiksu ohje tehdä kyseenalaistamatta kaikki, mitä toiset teinipojat keksivät käskeä. Kyllä oikeusvaltiossa on ihan hyvä käyttää sitä omaakin järkeään myös armeijassa.
Yleensä joka tuvasta löytyy se perus 1-2 miehiin menevää.
Intti ei ole parasta aikaa. Sielä myös kiusataan ja otetaan tikun nokkaan muita. Tupakaverit äijäilevät liikaa, mikä meni oman ymmärrykseni yli. Ei todellakaan ole kiva paikka.
Hyvä homma. Ja kesken ei sitten jätetä perkele.
Minusta ap,n aloitus on herkkä ja kaunis. Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Mitä on armeija 2000-luvulla?
Pikemminkin mieleen tulee aseistariisunta, armeijan sijaan. Ennen siellä tehtiin miehiä, nykyisin neitejä.Häpeäisitte edes!
Ei helekkari!
Ei tarvi edes partaa ajaa, koska tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Intti ei ole parasta aikaa. Sielä myös kiusataan ja otetaan tikun nokkaan muita. Tupakaverit äijäilevät liikaa, mikä meni oman ymmärrykseni yli. Ei todellakaan ole kiva paikka.
...eniten ärsyttää taloudellinen tappio ja se, että antoi pääasiassa itseään typerämpien hyppyyttää sillä tavalla.
Avauksen on pakko olla trolli. Että viestikin piti laittaa turvallisesta saapumisesta. Ihme kun et kirjoittanut lähteneesi mukaan puhumaan hyvää lapsesi puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...eniten ärsyttää taloudellinen tappio ja se, että antoi pääasiassa itseään typerämpien hyppyyttää sillä tavalla.
Wha??
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole kovin fiksu ohje tehdä kyseenalaistamatta kaikki, mitä toiset teinipojat keksivät käskeä. Kyllä oikeusvaltiossa on ihan hyvä käyttää sitä omaakin järkeään myös armeijassa.
Annettujen ohjeiden noudattamiskehotuksella ei tässä nyt ehkä kuitenkaan tarkoitettu niiden infantiilien tupakavereiden käskyjä.
Meillä oli intissä ihan hyvä porukka.
Eräs tyyppi totesi, että täällä ei ole kuin raiskareita ja murhamiehiä.
Ei kiinnosta poikasi. t.hullu käppänä
Rantaruotsalaiset vallannut hyvän pataljoonan.
Oulu piti jöötä, niin oli kuri ja järjestys voimissaan.
Nykyisellä koulutuksella sateenkaari-ideologioineen on odotettavissa korkeintaan häpeärauha.
Ruotsin tyyli poninhäntäisine sotilaineen.
Jokainen hiemankin järkeä omaava ymmärtää, että kyseessä on aseistariisunta.
Poikasi viettää seuraavat kuukaudet elämänsä parasta aikaa, vaikka ei sitä sillä hetkellä itse vielä täysin ymmärrä.
Voi kun pääsisi takaisin noihin huolettomiin vuosiin, varusmiespalvelus on parhautta.