Tuntuu, että elämäni valuu hukkaan työelämässä
Olen ihan hyvässä työpaikassa vakituisessa työsuhteessa. Työ on vaativaa ja vie kaikki voimat. Energiaa ei ole yhtään mihinkään. Teen pitkää päivää.
Lapsien hankinta on suunnittelun asteella. Olen 30-vuotta jo. Työelämä asiantuntijatyössä on niin kuormittavaa, että pelkään raskautta tästä syystä. Pelkään, että se vaikuttaa kehittyvään sikiöön. En jaksa vapaa-ajalla yhtään mitään. Saattaa olla, että raskaaksi tulo ei edes onnistu.
Onko tämä normaalia? Miten te jaksatte työelämässä?
Koko elämä tuntuu menevän hukkaan töiden takia. Ja varmaan jää perhekin perustamatta.
Kommentit (42)
Perheen perustamalla saat monen vuoden tauon työstäsi. Jos lapsia haluat, niin tee niitä ihmeessä.
Vaihda työpaikkaa jos normaalipituisen työpäivän tekeminen ei onnistu nykyisessä. Olisiko esim. kunta tai valtio vaihtoehto? Niissä on inhimillisempää ja pitkät lomatkin.
Minulla juuri toisinpäin. Olen kivassa työssä ja energiaa riittäisi vaikka mihin, mutta ei ole mitään sosiaalisia suhteita, joten pääosa vapaa-ajasta menee koneella möllöttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Työ onnistuu oikein hyvin, kun ottaa itselleen sopivan työn, eikä liian vaikeaa.
Jos työ on sopiva, niin voi olla se työpaikka itsessään sitten väärä.
Miksi olet noin vaativassa tehtävässä jos se ei anna sulle mitään (tietysti saat palkan). Mutta jos raha ei pelkästään riitä syyksi tehdä ko työtä niin se on miettimisen paikka.
Olen myös 30v nainen ja rankassa asiantuntijatyössä, ainoana erona vaan, et en halua lapsia. Pahimpina viikkoina mietin, että miten ihmeessä ihmiset jaksaa hankkia lapsia.
Minä siis vielä kestän, mutta jos tässä pitäisi vielä hankkia edes 1 lapsi, niin burn out tulisi aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Perheen perustamalla saat monen vuoden tauon työstäsi. Jos lapsia haluat, niin tee niitä ihmeessä.
Voit myös menettää asemasi ja päätyä huonompiin tehtäviin. Hyvä puoli tässä on että niissä on helpompi olla kun on pieni lapsi sairasteluineen.
Opettele käyttämään Exceliä tehokkaammin.
Kuule ei ole valtion asiantuntijatyössä sen inhimillisempää, jatkuva stressi kun työ on hektistä ja virheitä ei saa tulla ja jatkuvasti joku saikulla ja kahden ihmisen työt niskassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei ole valtion asiantuntijatyössä sen inhimillisempää, jatkuva stressi kun työ on hektistä ja virheitä ei saa tulla ja jatkuvasti joku saikulla ja kahden ihmisen työt niskassa.
Mä olen kunnalla asiantuntijatyössä ja on kuin lomalla olis koko ajan verrattuna edelliseen yksityisen sektorin työpaikkaan jossa paloin loppuun
Tuttuja mietteitä ap. Samat fiilikset ja en tajua miten jaksaisin jos minulla olisi lapsia. Nyt voin sentään levätä töiden jälkeen kun siltä tuntuu ja aamulla riittää että silmät ristissä hoitaa itsensä työpaikalle. Minulle tulisi burn out päiväkotirumbasta, katkonaisista öistä ja siitä että pitäisi jaksaa lapsi hoitaa joka ilta. Haluaisin kyllä haluta lapsia mutta en tajua miten jaksaisin perhe-elämää kokopäivätyön ohella.
Ota vuosi tai kaksi sapattivapaata. Etsiskele itseäsi ja downshiftaile.
onhan se järtöntä antaa ainoosta elämästään 1/3 osa jonkun toisen unelmalle.
Mitä ihmeen töitä teette? Jotain tympeää hallintotehtävää vai mitä.
Mitä nämä vaativat ja rankat asiantuntijatyöt ovat? Kun joka toisella nykyään on sellainen.
Lapset saavat mielen irti työstä.
Työ onnistuu oikein hyvin, kun ottaa itselleen sopivan työn, eikä liian vaikeaa.
Jos työ on sopiva, niin voi olla se työpaikka itsessään sitten väärä.