Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuolisin, saisivatko omaiset tietää elämäni todellisen laidan ja rahatilanteen?

Vierailija
12.07.2023 |

Ei kai sillä väliä ole enää kun on menehtynyt mutta jonkinlaista hienovarainen yksityisyys olisi mukavaa.
Olen päättänyt lähteä omin voimin pois.
Velkaa on kymmeniä tuhansia, otettu pelivelkaa.
Laskuja on roskaruokaan ja kauppaan.
Olen yrittänyt pitää naamiota yllä, että kaikki ok.
En halua kertoa kaikkea, ovat muutenkin pettyneitä minuun.

Töissä käyn, muuta ei olekaan. Onneksi.
Mitä he saavat tietää kun olen poissa?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perilliset saa tietää. Heidän täytyy huolehtia perunkirjoitus. Mutta älä tee mitään itelles, se on läheisille liian kova loppuelämän taakka.

Pöh. Tuskinpa kovin traagista heille, varmasti selviytyvät. Vanhemmat juovat viinaa kuten aina juoneet ja muuten meillä ei perheenä olekaan kovin lämpimiä välejä.

Minulla ei ole enää ystäviä, ei kumppania, ei huollettavia etc.

Lähtö on melko helppo.

Ap

Ai, miksi sitten sinulle on väliä, mitä muut saavat tietää?

No sinällään ei. Ehkä vähän hävettää, kuulen ja näen jo sen tuomitsevuuden heissä. Toisaalta sillä ei onneksi ole enää väliä kun ei ole täällä.

Ap

Mulle läheinen teki just noin.

Me läheiset ei hänen kuoleman jälkeen tuomittu tai pöyristytty hänen velkoja tai elämää. Oltaisiin haluttu et hän olis hakenut apua, kertonut ja puhunut asiasta meille. Ja yhdessä oltais selvitty. Oltais kaikki vieläkin täällä.

Nyt on vaan ikävä.

Vierailija
42/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa koskaan tietää jos kuolevat samaan aikaan kanssasi.      

Jumala tietäisi senkin, ja todennäköisesti aika moni ihminenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos ihminen voisi poistattaa tietojaan ennen lähtöään tai jättää asiasta sellainen toimeksianto, jota valtio kunnioittaisi.

Ei kai mikään estä sinua vaikka tällä sekunnilla ruveta toimiin tietojesi poistattamiseksi omakannasta. Ei ne toki kuolemasi jälkeen ketään kiinnosta, mutta jos sinulle tulee hyvä mieli poistamisesta niin tee ihmeessä. Vaikuttaa toki jatkossa terveydenhoitoa, mutta itse saat senkin valita. 

Vierailija
44/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tietää.

Sen takia sun kannattaisikin ENSIN siivota asuntosi ja elämäsi, ja maksaa ne velat. Kun toi on hoidettu, voit tap paa itsesi jos siltä yhä tuntuu (mutta tuskin sillon enää tuntuu).

Velkaneuvonta voisi auttaa. Samoin  esimerkiksi takuusäätiö

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/sos…

Voit hakeutua ulosottoonkin.

Vierailija
45/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat tietää.

Sen takia sun kannattaisikin ENSIN siivota asuntosi ja elämäsi, ja maksaa ne velat. Kun toi on hoidettu, voit tap paa itsesi jos siltä yhä tuntuu (mutta tuskin sillon enää tuntuu).

Velkaneuvonta voisi auttaa. Samoin  esimerkiksi takuusäätiö

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/sos…

Voit hakeutua ulosottoonkin.

Ei ulosottoon hakeuduta, vaan sinne joudutaan kun jää laskut maksamatta. 

Vierailija
46/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla edes yhdelle ihmiselle avuksi, jos koet elämäsi niin merkityksettömäksi, että harkitset itsemurhaa. Auta vaikka naapuria lenkittämään koiraa, kysy paikallisesta vanhusten hoivakodista voitko ulkoiluttaa vanhuksia tai mene johonkin ruokajakeluun, tai vaikka spr toimintaan mukaan. Se, että olet sössinyt asiasi, ei tarkoita sitä, että pitää "omin avuin poistua". Pitää tehdä uusia valintoja elämässään.

Vierailija
47/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan Nykänenkin hienolla autolla kurvaileva suurituloinen ennen kuin perunkirjoitus kertoi aivan muuta...

Ei ollut. Ei ihminen voi olla suurituloinen, jos hänellä ei ole suuria tuloja. 

Vierailija
48/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei toki ole mikään kilpailu, mutta julkkiksistakin esim. Toni Nieminen ja Riitta Väisänen ovat korviaan myöten veloissa, mutta silti vaan porskuttavat eteenpäin. Ei elämä velkoihin kaadu, vaikka joskus voi siltä tuntua. 

Vierailija
49/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä: kuolet aivan varmasti, Toiseksi: saavat aivan varmasti.

Vierailija
50/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä päätöksessä nyt ole kyse edes rahasta oikeastaan vaan paljon isommasta kokonaisuudesta.

Tiedän, että 30t. näillä tuloilla maksaisin kyllä muutamassa vuodessa halutessani.

Myöskin kaikkeen olisi mahdollisuus.

Kuitenkin olen päätynyt lähtemään. Olen sitä miettinyt jo muutaman vuoden. Ei helpota.

Olen asian kanssa hyvin sujut ja nyt kun se alkaa konkretisoitumaan täydelliseen suunnitelmaan, niin pohdin toki muitakin asioita. Pohdin, tosiaan mitä saavat tietää ja millaiset jäähyväiset heille haluan kertoa vai jätänkö mitään.

Tässä mietin vielä rauhassa näitä asioita kuukauden päivät ja elokuussa sitten suunnitelmista käytäntöön.

Ap

Vierailija
51/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä päätöksessä nyt ole kyse edes rahasta oikeastaan vaan paljon isommasta kokonaisuudesta.

Tiedän, että 30t. näillä tuloilla maksaisin kyllä muutamassa vuodessa halutessani.

Kuitenkin olen päätynyt lähtemään. Olen sitä miettinyt jo muutaman vuoden. Ei helpota.

Olen asian kanssa hyvin sujut ja nyt kun se alkaa konkretisoitumaan täydelliseen suunnitelmaan, niin pohdin toki muitakin asioita. Pohdin, tosiaan mitä saavat tietää ja millaiset jäähyväiset heille haluan kertoa vai jätänkö mitään.

Tässä mietin vielä rauhassa näitä asioita kuukauden päivät ja elokuussa sitten suunnitelmista käytäntöön.

Ap

Sanonpa nyt suoraan, että paskamaisin teko, jota läheisille voi tehdä on tuo sinun suunnittelemasi teko. Jätät heidät sillä loppuelämäkseen potemaan syyllisyyttä ja miettimään, mitä olisivat voineet tehdä toisin. Sellaisen taakanko haluat heille oikeasti jättää? 

Vierailija
52/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanonpa nyt suoraan, että paskamaisin teko, jota läheisille voi tehdä on tuo sinun suunnittelemasi teko. Jätät heidät sillä loppuelämäkseen potemaan syyllisyyttä ja miettimään, mitä olisivat voineet tehdä toisin. Sellaisen taakanko haluat heille oikeasti jättää? 

Sinä et tiedä elämästäni juuri mitään, etkä myöskään suhteesta läheisiini.

Ap

Vierailija
53/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta velkaa enemmän. Se vetää mielen matalaksi ja korostaa muuta masennusta. Lopeta taistelu vastaan ja päästä kaikki ulosottoon. Lopeta asian ajattelu. Keskity tekemään asioita joista tulee edes ok mieli. Älä enää pelaa, jos mahdollista. Yritä keksiä jokin muu innostava asia. Juokseminen esimerkiksi koukuttaa, jos sitä jaksaa tehdä säännöllisesti 2kk. Voimasi palautuvat vähitellen. Nopeaa ratkaisua ei ole, mutta jos annat itsellesi aikaa vielä vuoden tai kaksi kuvailemallani strategialla, niin on erittäin todennäköistä, ettet lopulta haluakaan enää kuolla. Et menetä mitään yrittämällä vielä, mutta jos kuolet, niin se oli sitten siinä.

Vierailija
54/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et tiedä elämästäni juuri mitään, etkä myöskään suhteesta läheisiini.

Ap

Ei minun tarvitsekaan tietää. Siitä huolimatta tekosi on paskamainen niille, jotka sinusta ehkä välittävät. Jos sellaisia sattuu olemaan. 

Vierailija
55/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi voi ehtiä muuttua vielä moneen kertaan ennen kuin lähdönhetki koittaa. Älä turhaan panikoi asiasta. Keskity elämään, älä kuolemaan. Kyllä ne jäljelle jääneet sitten asiat hoitavat, kun se aika on. Toki joitain valmisteluja, kuten mahdollisen testamentin ja hautaustahdon voi tehdä jo nyt. Netistä löytyy ohjeita. 

Jos kerran omaa rahaa ei ole, niin hautaustahto on aivan turha ja suorastaan tökerö. Antaa maksajan päättää.

Vierailija
56/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on aina huono ratkaisu.

Muut asiat voi hoitaa.

Vierailija
57/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi voi ehtiä muuttua vielä moneen kertaan ennen kuin lähdönhetki koittaa. Älä turhaan panikoi asiasta. Keskity elämään, älä kuolemaan. Kyllä ne jäljelle jääneet sitten asiat hoitavat, kun se aika on. Toki joitain valmisteluja, kuten mahdollisen testamentin ja hautaustahdon voi tehdä jo nyt. Netistä löytyy ohjeita. 

Jos kerran omaa rahaa ei ole, niin hautaustahto on aivan turha ja suorastaan tökerö. Antaa maksajan päättää.

Omaa rahaa ehtii hommata ennen lähtöään, kun ei rupea typeriin tekoihin, vaan ryhtyy laittamaan elämäänsä kuntoon. Ei jää sitten läheisille sen enempää maksutaakkaa kuin muutakaan taakkaa. 

Vierailija
58/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa rahaa ehtii hommata ennen lähtöään, kun ei rupea typeriin tekoihin, vaan ryhtyy laittamaan elämäänsä kuntoon. Ei jää sitten läheisille sen enempää maksutaakkaa kuin muutakaan taakkaa. 

Entä jos ei ole työkykyinen?

Vierailija
59/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaikka Urrainaan vapaaehtoistyöhön, saat aivan uutta merkitystä elämällesi.

Vierailija
60/130 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole työkykyinen?

On muitakin keinoja tienata. Pitää vain tehdä asioille jotain eikä itekä vauvapalstalla kurjuuttaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi