G: päiväkoti vai tarha?
Kommentit (29)
Itsekin tunnen vain yhden äidin, joka puhuu tarhasta eikä päiväkodista. Hän on myös ainoa äiti, jonka olen kuullut kiroilevan lapsilleen ja käyttävän muutenkin ikävää kieltä. Olen aina ajatellut, että hänen suuhunsa sopii juuri tuo "tarha", kun sillä lapsen hoitopaikalla ei liene mitään väliä -kunhan jossain on. Itse puhun ihan tietoisesti päiväkodista, koska se kuulostaa lapsellekin "kotoisammalta". Sitä paitsi, päiväkodin henkilökunta puhuu aina päiväkodista.
Oletko tietoinen, että päiväkoteja on erilaisia? Ehkä työskentelet "tarhassa", mutta meidän lapset käyvät päiväkodissa. Ja äitini, lastentarhanopettaja ;), on myöskin töissä HYVÄSSÄ päiväkodissa. Ei kurjuus kukoista kaikkialla.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo tarha nimitys. t. ap
Noin kymmenessä. Erilaisia jollakin tavalla kaikki, mutta yhtälailla tarhoja. t. tarhantäti lastentarhanopettaja.
Hyvä, että sitä sentään vielä jotkut ammattilaisetkin käyttävät.
myös hakevat henkilökuntaa lastentarhoihinsa.
suuntautunut Soilikin Lastentarha etsii kokenutta, eri ilmaisuaineista kiinnostunutta päivähoidon ammattilaista (lähihoitaja, sosionomi) 2-4 -vuotiaiden ryhmään.
lastenhoitajaa/lähihoitajaa/päiväkotiapulaista tai vastaavaa tekemään eri pituisia sijaisuuksia aina tarvittaessa Masalan yksityiseen lastentarhaan.
mutta tarha on todenmukaisempi nimitys. t tarhantäti