Miksi ulkonäöstä ja timmistä kropasta huolehtimista pidetään pinnallisena? Sehän on kaikkea muuta!
Timmin kropan hankkiminen ja ennenkaikkea ylläpitäminen vaatii uskomattoman paljon työtä, itsekuria, ahkeruutta, määrätietoisuutta, pitkäjänteisyyttä ja mielenlujuutta.
Mielestäni nuo ovat erittäin arvostettavia ominaisuuksia, jotka usein säteilevät positiivisesti myös muuhun elämään.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Jep. Olen aina sanonut, että on seksikkäämpää olla hyvässä kunnossa tekemättä siitä numeroa vs. kaikki somepullistelu sekä itsensä korostaminen.
t. mies
Suunnilleen kateuden määritelmä. Haittaa kun joku korostaa aikaansaamisiaan. Eikä kyse ole muusta kuin itsestään huolehtimisesta. Ei ole pakko katsoa jos häiritsee. Kaikilla on mahdollisuus pitää itsensä kunnossa joten tosiasiallinen ongelma on se ettei saa itse persettään ylös penkistä ja siitä pitää sitten jotenkin yrittää tehdä muiden vika ja paheksua niitä jotka saa.
Niin tai sitten vaan mun oma preferenssi ja todennäköisesti oon paremmassa kunnossa kuin sinä :) Mutta kiva kun huutelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
Miten niin omasta terveydestä huolehtiminen ei ole arvostettavaa!!??
Miten sellanen sali-elämä terveyteen liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Ja sen tekee vielä mukamas ihan viattomasti. "Katsokaa kuinka notkea olen, tätä olen harjoitellut kauan" ja sitten täyttää hanuri koko näytön. Onneksi tätä ei moni enää hyvällä katsele ja kommenteissa on alkanut näkymään halveksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pinnallista ollenkaan. Kyse on itsestään huolehtimisesta. Pinnallisena sitä pitää laiskat/läskit jotka eivät viitsi pitää huolta edes itsestään. Kateutta siis.
Sanotaanko että kohtuus kaikessa. Ihminen voi nähdä kateutta myös siellä, missä sitä ei ole.
Jos ajattelemme asiaa realistisesti, niin nykymaailman kaikkia tarpeita ajatellen riittävän kunnon ja hyvän terveyden ylläpitoon riittäisi terveellinen ja kevyt ruokavalio, päivittäinen reipas kävelylenkki sekä sillon tällöin kotona suoritettava lihaskuntopiiri. Jos tavoitteena taas on ns unelmavartalo, edellä mainittu ei tietenkään riitä.
Treenaus voi olla ihmiselle myös addiktio. Jäädään koukkuun joko endorfiini humalaan tai rakastutaan liikaa oman peilikuvan katseluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen aina sanonut, että on seksikkäämpää olla hyvässä kunnossa tekemättä siitä numeroa vs. kaikki somepullistelu sekä itsensä korostaminen.
t. mies
Suunnilleen kateuden määritelmä. Haittaa kun joku korostaa aikaansaamisiaan. Eikä kyse ole muusta kuin itsestään huolehtimisesta. Ei ole pakko katsoa jos häiritsee. Kaikilla on mahdollisuus pitää itsensä kunnossa joten tosiasiallinen ongelma on se ettei saa itse persettään ylös penkistä ja siitä pitää sitten jotenkin yrittää tehdä muiden vika ja paheksua niitä jotka saa.
todennäköisesti oon paremmassa kunnossa kuin sinä :)
Ihan mielenkiinnosta, kuinka tiedät tämän? Nimettömän nettikeskustelun yhden viestin perusteella? Et voi mitenkään tietää asiasta mitään mutta olet siis selvästi tätä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Johtuu yksin siitä että sitä koko elämää sometetaan jatkuvalla syötöllä, se on pinnallista.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 47v ja käyn salilla 5 kertaa viikossa. Pääasiassa sen vuoksi, että siitä tulee hyvä mieli mutta kyllä mä myös tykkään siitä, että kroppa on ok. Toki muutakin liikuntaa tulee harrastettua, esim. vaellusta ja golfia. Laittaudun muutenkin, huolehdin itsestäni. Nukun hyvin, juon paljon vettä, syön fiksusti. Meikkaan päivittäin, pukeudun kauniisiin vaatteisiin, laitan hiukset nätisti. Miksi ihmeessä en näin tekisi? Tulee itsellekin hyvä fiilis kun on hyvässä kunnossa ja mukava olla.
Toihan on täysin cool, teet asioita oman hyvinvointisi vuoksi ja bonuksena saat kivannäköisen kropan, niin mikset toisi sitä myös esille. Eri asia on sitten sen, jos sitä pitää tunkea joka tuutista muiden silmille esim. some, mikä musta on turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pinnallista ollenkaan. Kyse on itsestään huolehtimisesta. Pinnallisena sitä pitää laiskat/läskit jotka eivät viitsi pitää huolta edes itsestään. Kateutta siis.
Jos ajattelemme asiaa realistisesti, niin nykymaailman kaikkia tarpeita ajatellen riittävän kunnon ja hyvän terveyden ylläpitoon riittäisi terveellinen ja kevyt ruokavalio, päivittäinen reipas kävelylenkki sekä sillon tällöin kotona suoritettava lihaskuntopiiri.
Mistä tällainen "tieto" on peräisin? Ei varmasti riitä ja kyse ei ole mistään nykymaailmasta vaan ihmisen fysiologiasta.
Voihan sitä itselleen uskotella kaikenlaista mutta tietoakin löytyy hyvin helposti.
Kropastaan ja terveydestään huolta pitäminen on kaikkea muuta kuin pinnallista.
Mutta jos siihen lisätään ruiskurusketukset, hiuslisäkkeet, huulitäytteet ja tekoripset...?
Liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Johtuu yksin siitä että sitä koko elämää sometetaan jatkuvalla syötöllä, se on pinnallista.
Niin kyllähän kaikenlainen somen käyttö ylipäätään on pinnallista. Riippumatta siitä mitä sinne laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt tätä nykyaikaa, kun kaikki yritetään kääntää päälaelleen. Ulkonäköön keskittyminen on muka syvällistä ja vaatii itsekuria, naiset on miehiä ja miehet naisia, lihavuus kehopositiivisuutta ja kaikki mahdollisimman bimbomainen ja huomiohakuinen käytös jotenkin ihailtavaa. Toimittelijat kirjoittelee minäkeskeisiä kokemusjuttuja Hesariin silmät kyynelissä ja tunnekärki edellä mennään muuallakin. Pallohuulin ja ripsenpidennyksin selitetään jossain TikTokissa omia kokemuksia kiihkeästi vaikka sanavarastokin alkaa olla niin heikko, ettei löydy sopivia sanoja asioille. Hyi helvetti tätä typeryyden määrää.
Loistava tiivistys nykyajasta.
Hyvä nähdä että on vielä järjellisiäkin yksilöitä. Pelastit päiväni, kiitos.
joillekkin se on pinnallista egon esittämista, somekiillon lisäämistä, halutaan koko ajan verrata muihin, vaikka sellaisiin jotka eivät yritä pitää huolta markkinakaptalismin huonon markkinoinnin tuoksinnassa itsestään vain ulkonäön takia.
toisaalta siiten n sellaisia kommentoijioita esim. ulkosallakin jotka sitten luulevat että tuokin tekee noin saadakseen naisia, miehiä, hyväksyntää, miellyttääkseen muita, jne.
mikäli jonkin asian kylkiäisenä tulee piirteitä,minä kyllä torppaisin sen kehityksen että alkaisin pullistua liiaksi, missään mielessä.
tuota voisi verrata vaikka materian esittämiseen statuksena. turhaan yrittät esittää kateuttasi meluamalla muita kateelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Ihan yhtälailla samalla tavoin, kun toteat kateellisuuden määritelmän mun yhden kommentin perusteella. Mulla on kroppa kyllä tikissä kunnossa ja pidän miehenä ihan sellaisia vaatteita, että näkee myös, että on tullut treenattukin joskus, syötyä terveellisesti jne. Se on mun henkilökohtainen preferenssi, että jos tuot sitä ylikorostetusti esille esim. somen kautta tai vaikka Tinderissä, niin must se ei ole kovin seksikästä.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka tiedät tämän? Nimettömän nettikeskustelun yhden viestin perusteella? Et voi mitenkään tietää asiasta mitään mutta olet siis selvästi tätä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sellanen sali-elämä terveyteen liittyy.
Parantaa lihaskuntoa. Lihasmassa alkaa iän myötä vähenemään ja mitä enemmän sitä on niin sitä pidempään sitä voi vähentyä. Liikkuvuus ja toimintakyky säilyy siis pidempään kun pitää lihaskunnosta huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 47v ja käyn salilla 5 kertaa viikossa. Pääasiassa sen vuoksi, että siitä tulee hyvä mieli mutta kyllä mä myös tykkään siitä, että kroppa on ok. Toki muutakin liikuntaa tulee harrastettua, esim. vaellusta ja golfia. Laittaudun muutenkin, huolehdin itsestäni. Nukun hyvin, juon paljon vettä, syön fiksusti. Meikkaan päivittäin, pukeudun kauniisiin vaatteisiin, laitan hiukset nätisti. Miksi ihmeessä en näin tekisi? Tulee itsellekin hyvä fiilis kun on hyvässä kunnossa ja mukava olla.
Toihan on täysin cool, teet asioita oman hyvinvointisi vuoksi ja bonuksena saat kivannäköisen kropan, niin mikset toisi sitä myös esille. Eri asia on sitten sen, jos sitä pitää tunkea joka tuutista muiden silmille esim. some, mikä musta on turn off.
Ei tulisi mieleenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Ihan yhtälailla samalla tavoin, kun toteat kateellisuuden määritelmän mun yhden kommentin perusteella. Mulla on kroppa kyllä tikissä kunnossa ja pidän miehenä ihan sellaisia vaatteita, että näkee myös, että on tullut treenattukin joskus, syötyä terveellisesti jne. Se on mun henkilökohtainen preferenssi, että jos tuot sitä ylikorostetusti esille esim. somen kautta tai vaikka Tinderissä, niin must se ei ole kovin seksikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska näillä itseään treenaavilla ja siitä ja kropastaan Suomeen postaavilla ei ole kyse terveydestä, vaan puhtaasti ulkonäöstä. Lisäksi esim nämä fitness ja bb kisadieetit ovat suorastaan terveydelle vaarallisia. Tunnen tyyppejä,joilla laukaissut sairauksia, esim kilpirauhasen vajaatoiminnan, anoreksian,ortorexian. Tiedän myös näitä harrastajabodaajia, jotka treenaa ulkonäkönsä takia,ja käyttävät siihen myös piikitettäviä aineita,joista ei tiedä mitä ne oikeasti on,mistä ne on. Myös kiloabodarwiööa yleisiä. Nämä aiheuttavat todella pahoja terveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelemme asiaa realistisesti, niin nykymaailman kaikkia tarpeita ajatellen riittävän kunnon ja hyvän terveyden ylläpitoon riittäisi terveellinen ja kevyt ruokavalio, päivittäinen reipas kävelylenkki sekä sillon tällöin kotona suoritettava lihaskuntopiiri.
Mistä tällainen "tieto" on peräisin? Ei varmasti riitä ja kyse ei ole mistään nykymaailmasta vaan ihmisen fysiologiasta.
Voihan sitä itselleen uskotella kaikenlaista mutta tietoakin löytyy hyvin helposti.
Minua huvittaa kun historiallisiin elokuviin ja sarjoihin valitaan salilla itseään treenanneita fitnes-ihmisiä, eihän ihmiset ole muinoin näyttäneet sellaisilta.
Menee heti maku koko jutusta kun ei oo uskottavia hahmoja.
Niin sitä vaan, että kyllä ihminen pysyy kunnossa ilman kuntosalia ja lisäravinteitakin. Eihän ne kehonsa muokkaajat nyt mitään terveyden perikuvia ole, siis ne jotka haluaa että kehorasva pois ja lihakset näkyviksi ja syödään vaan proteiinia ja lisäravinteita ym.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tarkemmin ajatellenhan nuo kaikki kertovat jossain määrin materialistisesta elämäntavasta ja arvomaailmasta. Ei sekään ole hyväksi, jos ihminen rakastuu liikaa omaan peilikuvaansa.
Tavaroiden hankkimisen tavoittelun sijaan ihmisten olisi parempi keskittyä tärkeämpiin asioihin, kuten ihmissuhteisiin ja henkiseen kasvuun. Materialistinen elämäntapa voi johtaa pinnallisuuteen, vertailuun muihin ihmisiin ja tyytymättömyyteen, kun ei koskaan ole tarpeeksi. Materialistisen elämäntavan ylläpitäminen edistää kestämättömän kulutuksen jatkumista ja voi pahentaa ilmastonmuutosta ja ympäristökriisejä. Kun ihmiset arvottavat materiaaliset hyödykkeet korkealle, he saattavat keskittyä enemmän omaan etuunsa kuin muiden hyvinvointiin. Tämä voi heikentää yhteisöllisyyttä, solidaarisuutta ja empatiaa.
Kun ulkonäön arvostaminen on liiallista, yksilön itsetunto voi tulla riippuvaiseksi ulkoisesta ulkonäöstä. Kun ulkonäön arvostaminen on liiallista, se voi vaikuttaa negatiivisesti sosiaalisiin suhteisiin. Yksilö voi keskittyä liikaa ulkonäköönsä, mikä voi viedä huomiota muilta tärkeiltä asioilta elämässä, kuten vuorovaikutukselta ja syvemmiltä yhteyksiltä muihin ihmisiin sekä henkiseltä hyvinvoinnilta. Ulkonäkökeskeinen elämäntapa saattaa saada yksilön vertailemaan itseään muihin ja tuntea riittämättömyyttä, jos ei täytäkään kauneusihanteita tai trendejä esim vanhentumisen tai sairauden myötä.
Ulkonäkökeskeinen elämäntapa voi edistää pinnallisuuden korostumista yhteiskunnassa. Tämä saattaa johtaa siihen, että muiden tärkeiden ominaisuuksien, kuten luonteen, kykyjen ja saavutusten arvostaminen jää taka-alalle. Tämä voi vaikuttaa negatiivisesti yhteiskunnan arvomaailmaan ja johtaa pinnallisiin ihmissuhteisiin sekä pintapuolisiin arvoihin.
Ihan hyvin sanoit, mutta muista että myös kykyjen ja saavutusten korostaminen voi helposti korostuessaan olla negatiivinen juttu. Näihinkin voi sisältyä paljon kilpailua ja vertailua.