Miksi ulkonäöstä ja timmistä kropasta huolehtimista pidetään pinnallisena? Sehän on kaikkea muuta!
Timmin kropan hankkiminen ja ennenkaikkea ylläpitäminen vaatii uskomattoman paljon työtä, itsekuria, ahkeruutta, määrätietoisuutta, pitkäjänteisyyttä ja mielenlujuutta.
Mielestäni nuo ovat erittäin arvostettavia ominaisuuksia, jotka usein säteilevät positiivisesti myös muuhun elämään.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain läskikasat pitävät hyvässä kunnossa olevia narsisteina. Heiltä kun ei löydy mitään noita ap:n mainitsemia positiivisisia ominaisuuksia. Läskikasat joutuvat läskinsä kantavaa, ja kun ihmistä ei ole tarkotettu luonnottomaksi läskiksi, niin onhan se kropalle raskasta, kuten myös mielelle samalla. Läskit eivät tiedosta sitä kropan ja mielen hyvää oloa, mikä on kun on hyvässä kunnossa. He häpeilevät läskejään, ja kun heiltä tosiaan puuttuu tuo kaikki mielen lujuus, pitkäjänteisyys jne, niin lohduttavat itseään sitten arvioimalla hyvässä kunnossa olevat narsisteiksi. Samalla kun syyttävät läskeistänsä geenejä ja mitä kaikkea
- Tää fakta kommentti sitten poistettiin. Treenaajia saa haukkua rauhassa, mutta odota kun kerrot totuuden läskeistä, niin sensoriin menee..
Olet tietenkin oikeassa, ei ihmiskehoa ole tietenkään luotu kantamaan suurta ylipainoa missään muodossaan, olipa paino sitten lihasta tai läskiä.
Monilla voi olla erilaisia sairauksia/synnynnäisiä vikoja jotka estävät liikkumisen tai lääkityksiä jotka lihottavat. Turha siis syyllistää tietämättä sen tarkemmin.
Juuri näin. Itselläni on kroonisia, parantumattomia sairauksia 9 kappaletta. Nämä ovat geneettisiä siinä mielessä, että minulla on nämä sairaudet riippumatta siitä painanko 55kg vai 105kg ja olenko 14-vuotias vai 64-vuotias. Kolme näistä sairauksista on hoidettava lääkkeillä, tosin ei ihan kokonaan. Loppujen kanssa on vain pakko elää.
Olen siis sairaana 24/7, vuoden jokaisena päivänä ja minuun koskee myös 24/7 vuoden jokaisena päivänä. Myös nyt tätä kirjoittaessani. Energiatasoni on hyvinä päivinä ehkä 30% normaalista, normaalisti toimin noin 20% teholla. Mikään määrä lepoa, liikuntaa tai ruokailua ei minua paranna. Korostan; ei mikään. Minulle on saavutus jaksaa työn lisäksi vetää viikossa 1h mittainen rauhallinen joogahetki kotona. Aina en jaksa sitäkään. Autottomana kävelen joka paikkaan, pahoina kausina tilaan suoraan ruoan kotiinkuljetuksena.
Olisi aivan mahtavaa harrastaa monipuolisesti liikuntaa, käydä salilla, nyrkkeillä, uida jne. Olisi upeaa, jos saisi pidettyä kauniin kropan - ehkä tulevaisuudessa minulla on varaa personal traineriin, koska näin monen sairauden kanssa yksin rehkiminen ja väärin syöminen sairastuttaa vaan lisää.
varmasti tuolla moni mulkkaa kadulla, että tuossakin tuommonen siiderillä ja suklaalla kasvanut valaanalku menee, menisi salille siitä kuin normaalit ihmiset, mokomakin laiskimus :'D
Menen salille ja treenaaman ilosta kiljuen, jos sulla on taikasauva, jolla tulen terveeksi.
Eivät ne ole "neutraaleja"vaan erittäin negatiivisia ominaisuuksia. Luulisi hävettävän olla pinnallinen. Pinnallisuus on myös hyvin lyhytnäköistä koska nainen rupsahtaa viimeistään 40 vuotiaana.[/quote]
No on kyllä yksilöllistä tuo "rupsahtaminenkin".
Ja koskee myös miehiä, miksi taas mainitaan vain naiset?
On toki miehiä ( ja miksei naisiakin), jotka haukkuvat aina pelkästään toista sukupuolta rupsahtaneiksi eivätkä tunnu oikeasti tajuavan, että lopulta niin käy melkein kaikille.
Sitten vielä ylpeinä vaativat toista näyttämään jopa luonnottoman näköiseltä, itse ovat ties minkä näköisiä...
Ei edes siisteydestä viitsitä huolehtia, eikä käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Entä sisäinen kauneus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Haluan, että saan mielestäni hyvännäköisen ja terveen vartalon tyyliin kiinteät allit, litteä maha ja kaunis perä. Haluan näyttää omasta mielestäni seksikkäältäkin. Olen näet nuorena ollut siro ja hoikka jne jne kuten varmasti moni muukin. Sain nuorempana kuulla, että peräni keinuu aivan liikaa kävellessäni -> ei saa olla hekumallinrn/ seksikäs jne jne. Nyt lopun elämääni haluan olla, mitä haluan olla muista välittämättä.
Poikaystäväni eksyessään joskus harvoin salille tekee VAIN aerobisia harjoitteita, ettei lihakset vain kasvaisi. On keskivartalolihava. Hän nimittäin pitää näitä lihaskimppuja pinnallisina, eikä halua olla pinnallinen. Hän ei ole koskaan huomannut, että on siellä salilla muunkinlaisia harjoittelijoita. Ehkä hän kuvittelee, että kyllä niistä muistakin tulee ajan mittaan niitä steroidimöykkyjä.
Hassu juttu, mutta minusta HÄN on meistä pinnallisempi, koska hän menee töihin AINA silitetyssä kauluspaidassa ja siisteissä housuissa. Vaatteet ovat hänelle tärkeämpiä kuin minulle. Eli olipa pinnallinen tai ei, niin kyllä sillä ulkonäöllä ON väliä.
Millaista sitten on syvällisyys, pinnallisuuden vastakohta? Miksi pinnallisuus on pahasta, jos se tekee itse pinnallisen ihmisen onnelliseksi? Ei kaikilla ihmisillä ole samaa lempiväriäkään, joten ehkä eri asiat tekee eri ihmisiä onnelliseksi. Toisten onni tai onnellisuus ei ole keneltäkään muulta pois.
Janoat siis muilta hyväksyntää, ihailua ja kenties kateuttakin muiden määrittämillä normeilla. Minulle kuulostaa vieraalta ja ahdistavalta, mutta kuten sanoit, jokainen tavallaan.
Ööö. Nyt en tajuu. Miten ihmeessä kaipaan toisten hyväksyntää, ihailua ja jopa kateuttakin, jos nimenomaan sanon, että mielestäNI ja muista välittämättä?? Menee yli hilseen toi sun kommentti. Kauneus (ja seksikkyys) on katsojan silmässä. Tiedän, että jotkut tykkää ns isoista tytöistä, mutta itse en halua olla sellainen edes sen takia, että ehkäpä enemmistö pitää hoikista, vaan sen takia, että itse haluan olla hoikka ja oman pään sisällä koen itseni hoikaksi, vaikka todellisuudessa (vielä) en sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Kuulostaa ei-niin-kiinnostavalta ihmiseltä. Mistä tällaisen ihmisen kanssa keskustellaan? Paljonko uusi auto maksoi?
https://images.sanoma-sndp.fi/53932db140456bfe07b6cb1bff1913f8/normal/4…
Kova itsekuri ja silti ihmiset kihisee kiukusta? Harva 4kymppinen nainen tuossa kondiksessa 👍
Kyllähän omasta kunnosta huolehtiminen on nykyisin oletusarvo ainakin menestyvämmissä porukoissa. Sen dissaaminen kertoo pikemminkin tyhmyydestä. Toinen juttu sitten ovat ihmiset, joilla ulkonäkö ja timmiys ovat elämässä jokin ykkösjuttu, mutta sellaisia en irl tunne.
Vierailija kirjoitti:
https://images.sanoma-sndp.fi/53932db140456bfe07b6cb1bff1913f8/normal/4…
Kova itsekuri ja silti ihmiset kihisee kiukusta? Harva 4kymppinen nainen tuossa kondiksessa 👍
Harva Suomalaisnainen pukeutuu latexiin julkisesti... varsinkin jos ei ole jonkinlainen esiintyjä
Paitsi että ei vaadi työtä eikä tuskaa. Käyn kolme kertaa viikossa barre-tunnilla pitämässä hauskaa ja syön järkevästi. Siinä se. Suuri osa näistä fitness- vaikuttajista sun muista, jotka kuvittelevat pitävänsä itsestään huolta, eivät oikeasti pidä itsestään huolta. Sen sijaan he kalastelevat hyväksyntää, ihailua, paksua tilipussia, ikuista nuoruutta... Tai vähintään kuvittelevat olevansa muita ylempänä koska tekevät niin kovasti turhaa työtä. Itsensä korostajista tulee äkkiä luotaantyöntäviä.
On erikseen ulkonäöstä huolta pitäminen, ja terveydestä huolta pitäminen.
Eka on normaalia liskoaivo-käytöstä, sillä ulkonäkö merkitsee hyvin paljon, kun kehitys on jäänyt jumiin.
Toka taas on tervettä järkeä.
Kateelliset ja laiskat läskimoosekset yrittävät normalisoida lihavuuden ja samalla demonisoida liikunnallisuuden. Siinä kai suurin syy.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset ja laiskat läskimoosekset yrittävät normalisoida lihavuuden ja samalla demonisoida liikunnallisuuden. Siinä kai suurin syy.
Hih hii... Liikunnallisuus ei tee trollia yhtään sen sympaattisemmaksi. Jos kroppa on kyllä, ja mieli on ei, niin ei se kuule auta, vaikka kuinka juoksisit rataa ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostaa ei-niin-kiinnostavalta ihmiseltä. Mistä tällaisen ihmisen kanssa keskustellaan? Paljonko uusi auto maksoi?
Temussa myydään silikonisia vartalopukuja joissa printtauksena lihaksikas ruho. Sen kun puet yllesi voit olla ylpeä itsestäsi.
Ei kunnostaan huolehtiminen ole pinnallista. Totuus on kuitenkin, että ulkonäkö vaikuttaa moneen asiaan ja mahdollisuuksiin elämässä. Se taasen mikä ulkonäkö on kenenkin makuun on henkilökohtaista ja oleellisempaa on, että viihtyy omassa kehossaan ja pitää ulkonäöstään.
Kehopositiivisyys ja läskihyväksyntä ettei käskeillä olisi paha mieli että miesten mielei muuttuisi siihen että kelpuuttqisi myös läksit muuksi kuin yhden yön panoksi
Äärimmäisen noloa on olettaa että kaikki itsestään huolta pitävät esittelevät ruumiinosiaan internetissä tai missään muuallakaan ja odottavat saavansa sillä huomiota. Ja ne ketkä haluavat esitellä ruumiinosiaan muillekin ei pitäisi olla sinulle mikään ongelma koska sinähän et sellaisia seuraa.