Miksi ulkonäöstä ja timmistä kropasta huolehtimista pidetään pinnallisena? Sehän on kaikkea muuta!
Timmin kropan hankkiminen ja ennenkaikkea ylläpitäminen vaatii uskomattoman paljon työtä, itsekuria, ahkeruutta, määrätietoisuutta, pitkäjänteisyyttä ja mielenlujuutta.
Mielestäni nuo ovat erittäin arvostettavia ominaisuuksia, jotka usein säteilevät positiivisesti myös muuhun elämään.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se poista sitä että toiminta on pinnallista, jos sen eteen joutuu näkemään vaivaa?
SE että näkee toisissa vain ulkonän on pinnallista. Se että sattuu itse olemaan hyvännäköinen ei tee kenestäkään pinnallista!
Mutta se tekee sinusta pinnallisen jos näet muissa vain heidän ulkonäön. Etkö todellakaan tajua että persoonalla ei ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä???
Nyt en ymmärtänyt. En minä näe toisissa vain ulkonäköä. Sinä teit aloituksen ihmisistä jotka huolehtivat ulkonäöstään ja ihmettelet miksi sitä pidetään pinnallisena. Ulkonäöstä huolehtiminen on pinnallista. Eri asia onko se huono asia vai ei, tai kenen mielipiteestä pitää välittää.
Minä en ole aloittaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se poista sitä että toiminta on pinnallista, jos sen eteen joutuu näkemään vaivaa?
SE että näkee toisissa vain ulkonän on pinnallista. Se että sattuu itse olemaan hyvännäköinen ei tee kenestäkään pinnallista!
Mutta se tekee sinusta pinnallisen jos näet muissa vain heidän ulkonäön. Etkö todellakaan tajua että persoonalla ei ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä???
Nyt en ymmärtänyt. En minä näe toisissa vain ulkonäköä. Sinä teit aloituksen ihmisistä jotka huolehtivat ulkonäöstään ja ihmettelet miksi sitä pidetään pinnallisena. Ulkonäöstä huolehtiminen on pinnallista. Eri asia onko se huono asia vai ei, tai kenen mielipiteestä pitää välittää.
Minä en ole aloittaja!
Okei, kuulostat samalta. En tiedä ymmärtääkö teistä kumpikaan mitä pinnallisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita sitä, ettei asioiden eteen nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä puuhaan pihalla kolme tuntia joka päivä ja pidän puutarhan täydellisenä, niin onko naapurillani joku velvollisuus jollain tavalla tunnustaa tämä ahkerointi ja arvostaa sitä?
No ei velvollisuus, mutta todennäköisesti sinua pidetään ahkerana puurtajana jolla on kiva piha, ja se sinulle myös sanotaan.
Sen sijaan 3h liikuntaan ja fitnekseen käyttävä henkilö leimattaisiin pinnalliseksi k-pääksi, riippumatta siitä miten tuo asian esiin.
ap
Tai sitten minua pidetään neuroottisena täydellisyyden tavoittelijana, joka tuhlaa valtavan määrän aikaa johonkin turhaan.
Sehän riippuu mitä siellä pinnan alla on. Siis niiden meikkien, treenattujen kroppien jne alla. Jos siellä on tasapainoinen ihminen niin kaik ok. Mutta jos sulta viedään meikit naamasta etkä uskalla roskikselle mennä niin siellä "kulissin" alla ei ole tasapainoinen ihminen.
Ei treenaamisessa ole mitään pahaa tai kunnon ylläpitämisessä. Mutta jos elämän sisältö on vaan se miltä näyttää niin vaikeuksia tulee varsinkin siinä vaiheessa kun keho rapistuu väkisinkin vanhetessa ja jos ne arvot oli vaan jossakin ulkokuoressa niin se pudotus tulee olemaan aika karu.
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Miksi työn tuloksista ei saisi olla ylpeä ja esitellä niitä? Esitteleehän taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat jne. myös harrastuksiensa ja osaamisensa tuloksia, ja sitä pidetään aivan ihanan upeana sisäisenä rikkautena.
Miksi itsekurista, ahkeruudesta ja määrätietoisuudesta iloitseminen on dissattu pinnalliseksi pashaksi ja demonisoitu täydellisesti?
ap
Niin, miksi narsismi olisikaan pahasta?
Taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat ym. eivät ole samalla tavalla itsekeskeisiä, koska he ovat tehneet työnsä yleensä muille.
Taiteilija toivoo saavansa kaupallista näkyvyyttä töitään esitellessään ja talonrakentajat rakentavat taloja myytäväksi (tai eivät ainakaan pelkästään itselleen).
Yleensä pelkästään itselle tehty työ (kuten kehonmuokkaus) mielletään narsistiseksi.
Talonrakentajilla viitattiin tässä omaa taloa tai mökkiä rakentaviin.
He harvemmin ovat sinkkuja, eli eivät rakenna pelkästään itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijatkin tekee työnsä kylläkin itselleen ja ottavat usein todella raskaasti, jos joku muu ei siitä itselle tehdystä teoksesta tykkääkään.
ap
Ja tämän tiedät mistä? TIetenkin sen on taiteilijalle bonusta, jos taulut menevät kaupaksi. Pumpattua takapuolta sen sijaan on turha yrittää edes myydä.
Öööhh......?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole aloittaja!
Okei, kuulostat samalta. En tiedä ymmärtääkö teistä kumpikaan mitä pinnallisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita sitä, ettei asioiden eteen nähdä vaivaa.
Ei, olen tuo kirjoittaja joka kertoi selkäongelmistaan. Minä treenaan.
Mutta se ei tee minusta pinnallista.
Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos kuvittelee hyvä ulkonäkö = pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä puuhaan pihalla kolme tuntia joka päivä ja pidän puutarhan täydellisenä, niin onko naapurillani joku velvollisuus jollain tavalla tunnustaa tämä ahkerointi ja arvostaa sitä?
No ei velvollisuus, mutta todennäköisesti sinua pidetään ahkerana puurtajana jolla on kiva piha, ja se sinulle myös sanotaan.
Sen sijaan 3h liikuntaan ja fitnekseen käyttävä henkilö leimattaisiin pinnalliseksi k-pääksi, riippumatta siitä miten tuo asian esiin.
ap
Tai sitten minua pidetään neuroottisena täydellisyyden tavoittelijana, joka tuhlaa valtavan määrän aikaa johonkin turhaan.
Pidettäisiin koska ahkeruuttasi ja määrätietoisuuttasi kadehdittaisiin. Se ei silti tarkoita että olisit neuroottinen täydellisyyden tavoittelija.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole aloittaja!
Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos kuvittelee hyvä ulkonäkö = pinnallinen.
En tiedä kuvitteleeko kukaan niin. Itse en ainakaan.
Nyt puhutaan tästä aloitukesta, jossa puhutaan nimenomaan ulkonäöstä huolehtimisesta. Ei selkäongelmien korjaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Jos on rumat kasvot, ei haukuta. Pinnallisuus yhdistyy kauniiseen kokonaisuuteen yleensä. Se keittää monilla yli.
Sivu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Miksi työn tuloksista ei saisi olla ylpeä ja esitellä niitä? Esitteleehän taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat jne. myös harrastuksiensa ja osaamisensa tuloksia, ja sitä pidetään aivan ihanan upeana sisäisenä rikkautena.
Miksi itsekurista, ahkeruudesta ja määrätietoisuudesta iloitseminen on dissattu pinnalliseksi pashaksi ja demonisoitu täydellisesti?
ap
Taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat ym. eivät ole samalla tavalla itsekeskeisiä, koska he ovat tehneet työnsä yleensä muille.
Taiteilija toivoo saavansa kaupallista näkyvyyttä töitään esitellessään ja talonrakentajat rakentavat taloja myytäväksi (tai eivät ainakaan pelkästään itselleen).
Yleensä pelkästään itselle tehty työ (kuten kehonmuokkaus) mielletään narsistiseksi.
Jossain määrin olet oikeassa. Tarkista kuitenkin, mitä sanalla "Narsisti, Narsistinen" suomen kielessä tarkoitetaan. Se ei ole sama kuin "henkilö joka harrastaa kuntourheilua". Noin vinkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
Ulkonäöstä huolehtiminen on aina arvostettavaa riippumatta siitä mitä muuta teet elämässäsi.
Omaan ulkonäköön keskittyminen on minäkeskeistä ja siten pinnallista.
Itsekurista kannattaa puhua vasta, jos osaa hillitä itsensä konfliktitilanteessa vaikka on luonteeltaan impulsiivinen, tai lukee esimerkiksi paksuja painettuja kirjoja tai tekee tutkimusta. Oman itsen ympärille kiertyminen on pahimmillaan narsismia, ei mitään itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole aloittaja!
En tiedä kuvitteleeko kukaan niin. Itse en ainakaan.
Nyt puhutaan tästä aloitukesta, jossa puhutaan nimenomaan ulkonäöstä huolehtimisesta. Ei selkäongelmien korjaamisesta.
Voi luoja, et vieläkään ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Moni ylensyö itsensä lihavaksi, se on taas kehopositiivista. En ymmärrä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Talonrakentajilla viitattiin tässä omaa taloa tai mökkiä rakentaviin.
He harvemmin ovat sinkkuja, eli eivät rakenna pelkästään itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijatkin tekee työnsä kylläkin itselleen ja ottavat usein todella raskaasti, jos joku muu ei siitä itselle tehdystä teoksesta tykkääkään.
ap
Ja tämän tiedät mistä? TIetenkin sen on taiteilijalle bonusta, jos taulut menevät kaupaksi. Pumpattua takapuolta sen sijaan on turha yrittää edes myydä.
Öööhh......?
Niin, jotkut tunkevat silikonia ja muualta imettyä rasvaa sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jossain määrin olet oikeassa. Tarkista kuitenkin, mitä sanalla "Narsisti, Narsistinen" suomen kielessä tarkoitetaan. Se ei ole sama kuin "henkilö joka harrastaa kuntourheilua". Noin vinkkinä.
En minä niin väittänytkään. Narsismia on se, jos oman kehon ihailusta tulee pakkomielle, jota pitää tuputtaa pyytämättä muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Omaan ulkonäköön keskittyminen on minäkeskeistä ja siten pinnallista.
Itsekurista kannattaa puhua vasta, jos osaa hillitä itsensä konfliktitilanteessa vaikka on luonteeltaan impulsiivinen, tai lukee esimerkiksi paksuja painettuja kirjoja tai tekee tutkimusta. Oman itsen ympärille kiertyminen on pahimmillaan narsismia, ei mitään itsekuria.
Hahahahaha
Mitä ihmettä! XD
Ai että narsismin disgnosointi onkin niin helppoa että katsotaan vaan ulkonäköä.
Ei kyllä narsismia on sellainen myrkyllisyys että täällä palstalla esim kiustaan ja katkerana haukutaan omasta kehostaan huolehtivia ihmisiä persoonallisuuhäiriöisiksi.
Sitä on narsismi, narsismi on myrkyllisyyttä ULOSPÄIN, ei sitä että nyt vaan sattuu huolehtimaan itsestään ja urheilemaan ja treenaamaan!
Jos ei ole aivokapasiteettiä voi kuitenkin kroppaa treenata.
Kyllähän se pinnallisuutta on jos välittää vain miltä pinnalta näyttää. Hyvänen aika.
Sali-ihmiset nyt ei edusta mitään terveyttä ja hyvinvointia muutenkaan.
Enhän minä sinua syyllistäkään, turhaan vedit herneet nenään.