Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ei voi jatkaa tällä kokoonpanolla

Vierailija
12.07.2023 |

Lueskelin eilen paljon uutisia ja olen pohtinut Riikka Purraa ja koko perussuomalaisia, minkälainen puolue se on ollut vuodesta 2017 lähtien.

En usko, että olen ainut kuka ajattelee näin, mutta hallituksen pitää kaatua. Miedän tavallisten kansalaisten silmissä hallituksella ei ole enää monenkaan suomalaisen kannatusta eikä luottamusta. Tilanne muuttui eilen radikaalisti, kun nämä riikan kirjoituksen tulivat esiin ja samalla henkilö kuvailee kaikessa rauhassa mustikoita igseen.

Hallituksen on erottava, kaaduttava ja tarvitsemme luottamusta herättävän hallituksen johtamaan Suomea. Koko sotkujen jälkeen en myöskään luota Petteri Orpoon, Kokoomus tarvitsee johtajan pääministeriksi, ei Petteriä, joka avustajansa välityksellä antailee haastatteluita tai vastailee median kysymyksiin.

Kommentit (395)

Vierailija
61/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolinen kohtelu? kirjoitti:

SDP:n kansanedustaja Al Taee kirjoitti omilla Facebook sivuillaan 2011 - 2016 äärimmäisen rasistisia kirjoituksia mm. juutalaisista. Jakoi ymmärrystä murhaamisille jne... Asia meni oikeuteen. Oikeus katsoi, että koska Al Taee oli katunut kirjoituksiaan, niin hänet vapautettiin kaikista syytteistä.

Punainen kansantuomioistuin sen sijaan katsoo, että syntyperäisen suomalaisen anteeksipyyntö ei ole aito. Hänet on lynkattava ja demokraattisiin vaaleihin perustuva enemmistöhallitus hajoitettava.

Edellisessä hallituksessa oli ministeri, joka välttyi oikeuden tuomiolta vain koska oli ministeri. Punainen kansantuomioistuin katsoi, että tarkoitus pyhitti keinot ja että meriiteiltään henkilö on presidenttiainesta.

Hyvin sanottu.

Vierailija
62/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hallitus voi jatkaa tällä kokoonpanolla, niin pitkään kun sillä eduskunnan luottamus.

Se on eduskunnan oma päätös, vain se voi kaataa hallituksen.

Hallitus hajoaa myös, jos joku puolue lähtee itse hallituksesta.

Ja eduskunta koostuu kansanedustajista. Ne edustaa kansaa, äänestäjiään, ja heijastelee kansan tahtoja. Eli kyllä se kansan yleinen mielipide vaikuttaa tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vihervassari, olen politiikkaa löyhästi seuraava neutraali henkilö. 

Aloitus on minun, tavallisen kansalaisen maalaisjärkinen ajattelu siitä, että näin ei voi jatkua. 

Ap

Itse olen vihervassari ja olen sitä mieltä että hallitusohjelma on hyväksi Suomelle.

Vierailija
64/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla Venäjä kirjoitti:

Kenen intressissä on vuotaa vihejä ja saada aikaan sisäistä hajaannusta Suomessa? Kenen intressissä on levittää heti tietoa kohusta ulkomaille. Mikä taho ei halua, että Suomessa on demokraattisiin vaaleihin nojaava enemmistöhallitus? Kuka haluaa kärjekästä vastakkainasettelua Suomessa.

Venäjä tukee avojätisesti äärioikeistoa kaikissa länsimaissa saadakseen aikaan samanlaista hämmennystä.

Vierailija
65/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vihervassarit  on keksineet uuden sanan "perunakellari"  taitaa vaan olla niin ettei nuo hesalaiset ole sellaista nähneetkään.Sitä varten heillä on museokortit.

Vierailija
66/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:n kansanedustaja Al Taee kirjoitti omilla Facebook sivuillaan 2011 - 2016 äärimmäisen rasistisia kirjoituksia mm. juutalaisista. Jakoi ymmärrystä murhaamisille jne... Asia meni oikeuteen. Oikeus katsoi, että koska Al Taee oli katunut kirjoituksiaan, niin hänet vapautettiin kaikista syytteistä.

Punainen kansantuomioistuin sen sijaan katsoo, että syntyperäisen suomalaisen anteeksipyyntö ei ole aito. Hänet on lynkattava ja demokraattisiin vaaleihin perustuva enemmistöhallitus hajoitettava.

Edellisessä hallituksessa oli ministeri, joka välttyi oikeuden tuomiolta vain koska oli ministeri. Punainen kansantuomioistuin katsoi, että tarkoitus pyhitti keinot ja että meriiteiltään henkilö on presidenttiainesta.

Ja ajoiko se Al-Taee ja sen puolue sen kaltaista politiikkaa, joka vaikuttaisi perustuvan samoihin arvoihin, kun nuo hänen kirjoitukset?

Tässä on katsos se ero Persuihin. Persut ajaa rasistista politiikkaa, jota yrittävät väittää vain "maahanmuuttovastaiseksi", ja näin ollen rasistiset lausunnot Persuilta kertovat koko puolueen tavoitteista ja oikeasta arvopohjasta. Niillä on siis täysin erilaista poliittista merkitystä.

Jos tätä ei ymmärrä, niin on aika pihalla politiikasta.

Vierailija
67/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen intressissä on vuotaa vihejä ja saada aikaan sisäistä hajaannusta Suomessa? Kenen intressissä on levittää heti tietoa kohusta ulkomaille. Mikä taho ei halua, että Suomessa on demokraattisiin vaaleihin nojaava enemmistöhallitus? Kuka haluaa kärjekästä vastakkainasettelua Suomessa.

Venäjä tukee avojätisesti äärioikeistoa kaikissa länsimaissa saadakseen aikaan samanlaista hämmennystä.

Näiden ulkomaisten medioiden kirjoitusten lähteenä on ollut mm. Vihreiden tutkija. 

Vierailija
68/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on minun, tavallisen kansalaisen maalaisjärkinen ajattelu siitä, että näin ei voi jatkua. 

Ap

Itse olen vihervassari ja olen sitä mieltä että hallitusohjelma on hyväksi Suomelle.

Et sä sitten vasemmistoa ole.

Vierailija
69/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit kirjoitettu 2 päivää kauhajokisurmien jälkeen. Ei tätä nyt millään "sori siitä" anteeksipyynnöillä ohiteta. Koko hallituksen tulee erota. Niin vakavasta ja törkeästä asiasta on nyt kyse.

Vierailija
70/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden ulkomaisten medioiden kirjoitusten lähteenä on ollut mm. Vihreiden tutkija. 

Kohun ja kriisin on aiheuttanut ihan vain Persujen omat jutut. Ei muita voi velvoittaa yrittämään piilotella ja salata niitä.

Vierailija
71/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku kuppainen ja katkera punakaartilainen, arvasin oikein.

Vierailija
72/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Ko.kansanedustaja on entinen kansanedustaja. Mutta mitä riikka on, puksuttaa ministerinä. Ei ole hyväksyttävää. 

Vierailija
73/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpö höpö. Et sä vassari ole, jos pidät noin oikeistolaista politiikkaa hyvänä 😀

Vierailija
74/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hallitus jatkaa. Jotta rahaa ei pala uudestaan uuden hallituksen muodostamiseen, jotta nähdään, miten hyviä uudistukset ovat, ja jotta demarit eivät tule entisestään sotkemaan taloutta.

Vierailija
75/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestit kirjoitettu 2 päivää kauhajokisurmien jälkeen. Ei tätä nyt millään "sori siitä" anteeksipyynnöillä ohiteta. Koko hallituksen tulee erota. Niin vakavasta ja törkeästä asiasta on nyt kyse.

Samaa mieltä.

Vierailija
76/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niiden lähteenä ihan on olleet Junnilan, Halla-ahon, Rantasen ja Purran (ainakin näiden) ihan omat teot ja kirjoitukset.

Vierailija
77/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kuinka juuri nämä demokratian nimeen vannovat vihervassarit ovat ensimmäisenä haluamassa, että vaaleilla valittu enemmistöhallitus vaihdetaan.

Mitäs meillä olisi vaihtoehtona? Demarit syövät kaikki vaalilupauksensa ja suostuvat näihin 6 miljardin euron leikkauksiin? Uusia vaaleja ei halua yksikään puolue, niissä Persuista tulisi suurin puolue, eikä minkäänlaista hallitusta olisi mahdollista saada aikaan.

Myöskään leikkauksille ei ole vaihtoehtoa, leikataan joko nyt melko paljon, 4 vuoden päästä paljon tai 8 vuoden päästä erittäin paljon. Ollaan tilanteessa että korkomenoihin menee jo yhtä paljon rahaa kuin nyt on leikkaustarve.

Vaaleilla valitun enemmistöhallituksen kaatuminen omiin töppäilyihin tai eduskunnan luottamuksen puutteeseen on täysin normaali osa demokratiaa. Siinä ei ole mitään demokratian vastaista.

Ei vaaleilla valita hallitusta. Voisit vähän perehtyä asioihin tuon mölinän sijaan.

Vierailija
78/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto nää jonnet jaksaa  :D

Vierailija
79/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin tähän tapaan mennyt hallituksen 3 viikon taival (lisätkää toki, jos jotain unohtunut):

Junnilan tapaus. Hallitus äänesti luottamuksesta. Kaksi päivää myöhemmin Junnila erosi.

Niinistö jyrähti.

Rydman tilalle.

Päivää aiemmin Rydman vaati Hesaria sensuroimaan itseään, koska ei pitänyt Hesarin uutisoinnista.

Halla-aho sekoilee eduskunnassa. Mokaa itsensä twitterissä asioista, jotka eivät hänelle kuulu.

Sisäministeri paniikissa, poistelee vanhoja nettiviestejään.

Tavio mainittu.

Meri mainittu.

Valtonen syyttää tuntemattomia avustajiaan nassekommentointeistaan.

Jani Mäkelä tekee itsestään pellen.

Halla-aho avautuu netissä asioista, mitkä eivät hänelle kuulu.

Luukkanen tekee Porissa itsestään täydellisen pellen.

Teukka hyökkää alatyylisesti RKP:ta vastaan, mikä sattuu olemaan kaveripuolue.

Tynkkynen tekee itsestään pellen.

Niinistö jyrähtää.

Oikeusministeri Meri puolustaa Riikka Purraa. On kuulemma oikeitakin ongelmia.

Liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne vaatii Ylelle poliittista sensuuria.

Riikka Purra ei kadu, katuu ja koko hallitus seisoo hänen takanaan.

Halla-aho avautuu asioista, mitkä eivät hänelle kuulu.

Vierailija
80/395 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis kovin herkästi toivonut hallituksen kaatumista tällaisessa maailmanpoliittisessa tilanteessa, jossa toivoisin Suomen antavan ennemmin yhtenäistä ja vahvaa kuvaa.

Mutta ei tuota enää voi noiden tunarointien jälkeen pelastaa, eikä Orpon johtajuutta ottaa kukaan vakavissaan. Vähimmän haitan tie olisi lopettaa tuollainen sekoilu nyt heti alkuunsa, jos sillä sais edes jotain pelastettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän