Pelkäättekö kuolemaa
Pelkäättekö kuolemaa. Olisi mielenkiintoista tietää muiden ihmisten mielipide tästä. Tiedämme jo mitä kristityt ajattelevat, ettänsen jälkeen on joko ikuinen taivas tai ikuinen helvetti. Siitä voi lukea lukemattomilta nettisivuilta. Minua kiinnostaisi tietää, mitä tavalliset ihmiset ajattelevat asiasta. Erityisesti ei-uskovaiset. En toivo uskonnollista ketjua tästä aiheesta. Kiitos.
Kommentit (228)
En pelkää elää, mulla on kavereita ja sukulaisia maanpäällä enkä pelkää kuolla koska mulla on kavereita ja sukulaisia taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ja vedat ym. epätoivoisina TAAS!
Abrahamilaisten uskontojen mukaan ihminen haluaa päästä "Paratiisiin" eli Taivaaseen. Mutta Taivas on edelleen aineellisessa maailmassa, ja ihmisen on palattava maan päälle ja alettava kerättävä jälleen "taivas-pisteitä" (pelottelemaan muita ikuisella helvetilla).
Kristityt uskovat, että Paratiisi on ikuinen, mutta sitä se ei ole. Mutta itämaisessa filosofiassa halutaan päästä pois aineellisesta maailmasta kokonaan. Raamatussa puhutaan Jumalan Valtakunnasta ja Taivasten valtakunnasta. Mutta itämaiset tekstit selittävät, että ne ovat täysin eri asioita. Buddhalaiset haluavat mennä Nirvanaan, joka on aineellisen ja henkisen maailman välimaastossa, mutta hekin joutuvat palaamaan. Nirvanassa ei ole vaihtelua, se on tylsää, vaikka onkin kovin rauhallistaa.
Hyvä kristitty voi olla Jeesuksen kanssa pitkään kuoleman jälkeen, mutta sitten hän palaa takaisin maan päälle ja kaikki alkaa alusta. Ihminen on siellä, ketä hän palvoi eläessään.
JOTEN KRISTITYILLÄ ON SYYTÄ EPÄTOIVOON, EI MUILLA.
Kovia eksytysyrityksiä🙃!
Hukkaatte aikanne.
Jeesus: Minä olen Tie, Totuus ja Elämä💟 !
Vaikka kirjoitan vedalaisuudesta, en kuulu mihinkään uskonnolliseen tai filosofiseen järjestöön. Seuraan ja tutkin vedalaista korkeatasoista filosofiaa, josta pidän. Se kiehtoo minua, koska se on niin jaloa. Onhan olemassa tekstejä, kirjoja, joista voi oppia olemalla yksin eikä tarvitse kuulua mihinkään. Minusta on paljon parempi sillä tavalla.
Minulla on myös tuttuja, jotka ovat myös kiinnostuneita tästä filosofiasta ja tällaisesta filosofisesta virtauksesta, tällaisesta elämäntavasta, erityisesti ulkomailla. En halua kuulua mihinkään organisaatioon. Siksi en ole koskaan hakeutunut mihinkään. Se ei sovi minulle, en pidä siitä. Niin on myös parempi. Mutta tämä muinainen filosofia on niin kiehtovaa ja tämä tieto on niin ylevää, että se on edelleen ajankohtaista tänä päivänä, tämä tieto on ajatonta. Sitä paitsi, sitä filosofista koulukuntaa, jota seuraan, ei ole edes olemassa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kirjoitan vedalaisuudesta, en kuulu mihinkään uskonnolliseen tai filosofiseen järjestöön. Seuraan ja tutkin vedalaista korkeatasoista filosofiaa, josta pidän. Se kiehtoo minua, koska se on niin jaloa. Onhan olemassa tekstejä, kirjoja, joista voi oppia olemalla yksin eikä tarvitse kuulua mihinkään. Minusta on paljon parempi sillä tavalla.
Minulla on myös tuttuja, jotka ovat myös kiinnostuneita tästä filosofiasta ja tällaisesta filosofisesta virtauksesta, tällaisesta elämäntavasta, erityisesti ulkomailla. En halua kuulua mihinkään organisaatioon. Siksi en ole koskaan hakeutunut mihinkään. Se ei sovi minulle, en pidä siitä. Niin on myös parempi. Mutta tämä muinainen filosofia on niin kiehtovaa ja tämä tieto on niin ylevää, että se on edelleen ajankohtaista tänä päivänä, tämä tieto on ajatonta. Sitä paitsi, sitä filosofista koulukuntaa, jota seuraan, ei ole edes olemassa Suomessa.
En tiedä, onko tämä suositus oikea vai väärä, mutta suosittelen kaikkia ihmisiä pysymään loitolla kaikista maailman uskonnollisista organisaatioista, järjestöistä, yhdistyksistä, kerhoista jne. Olipa kyseessä sitten kristillinen järjestö, islamilainen, buddhalainen tai mikä tahansa muu uskonnollinen järjestö maailmassa. Toivottavasti on mahdollista löytää samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa jakaa kirjoista ja teksteistä saamaansa tietoa, mutta kuulua uskonnollisiin järjestöihin - ei ja ei vielä kerran ei. Itse en halua kuulua mihinkään järjestöön.
Mutta se on jokaisen päätettävä itse.
Kirkkojen alasajo on käynnissä, ja kirkoissa ja erilaisissa kristinuskon seurakunnissa on kovin paljon väärinkäytöksiä, samoin myös muissa eri uskonnoissa on väärinkäytöksiä. Näistä asioista voi lukea ihan sanomalehdistä.
Jos haluaa elää hengellistä elämää, sitä voi tehdä yksin kotona tai parhaiden samanhenkisten ystävien kanssa.
Kaikenlaiset uskonnolliset järjestöt maailmassa ovat luultavasti aluksi hyvin ystävällisiä, ja sitten voi alkaa painajainen. Sillä ei tietenkään ole väliä, mikä uskonto on kyseessä. Näin lahkoista tulee vaarallisia kultteja. Ihmiset, olkaa varovaisia. Myös poikkeuksia voi esiintyä, siis on ehkä hyviä organisaatioita? Mutta jo son poikkeus, se ovat hyvin harvinaista. Tässä maailmassa, kuten kulteissa, ihmisiä käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko hävisi kun sain ottaa uskon vastaan. En pelkää kuolemaa lainkaan. Jeesuksen omana on turvallista kuolla, kiitos Jeesus!
Onnittelut, mutta tämä ei ole uskisten ketju.
Tavallaan olet oikeassa. Uskovaisilla ei ole kuolemanpelkoa , koska meillä ei ole mitään syytä pelätä kuolemaa.
Muuten tänne saa kirjoittaa kuka tahansa, sinä et määrää tästä asiasta.
Miksi uskovaiset sitten jatkuvasti valittavat, kun vääräuskoiset kirjoittavat uskovien keskusteluketjuihin? Uskovaisilla on oikeus tunkeutua muiden palstoille, mutta muilla ei ole sitä oikeutta. Keskiaikaisten ristiretkien tunnelma on edelleen tallella.
Ristiretket todella. Uskiksilla on "vahvemman" oikeus?
Ei, vaan heillä on oikeus vallata vieraat maat ja palstat, koska ainoastaan heillä on "ainoa" totuus, muilla sitä ei ole. Kaikki muut maailman uskonnot ovat saatanasta, vaikka saatanaa ei edes ole olemassa.
Uskoa ei koskaan saada pakolla mutta kristinuskoon voi pakottaa näköjään.
Väkivaltaisin uskonto.
Pointti oli että usko ja kristinusko on eri asioita. Voit kuulua kristinuskoon mutta et ole uskossa.
Ei pelota. Kuollut ei tunne tai tiedä mitään, mitä pelottavaa sellaisessa tilassa olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko hävisi kun sain ottaa uskon vastaan. En pelkää kuolemaa lainkaan. Jeesuksen omana on turvallista kuolla, kiitos Jeesus!
Tavallaan olet oikeassa. Uskovaisilla ei ole kuolemanpelkoa , koska meillä ei ole mitään syytä pelätä kuolemaa.
Miksi uskovaiset sitten jatkuvasti valittavat, kun vääräuskoiset kirjoittavat uskovien keskusteluketjuihin? Uskovaisilla on oikeus tunkeutua muiden palstoille, mutta muilla ei ole sitä oikeutta. Keskiaikaisten ristiretkien tunnelma on edelleen tallella.
Ei, vaan heillä on oikeus vallata vieraat maat ja palstat, koska ainoastaan heillä on "ainoa" totuus, muilla sitä ei ole. Kaikki muut maailman uskonnot ovat saatanasta, vaikka saatanaa ei edes ole olemassa.
Väkivaltaisin uskonto.
Pointti oli että usko ja kristinusko on eri asioita. Voit kuulua kristinuskoon mutta et ole uskossa.
Puhutko leipäpapeista, jotka itse eivät uskoo, mitä puhuvat?
Mutta toisaalta taas.
https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote/harhaanjohtajat-terho-miet…
Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?
Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.
Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.
Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.
Pelkään kuolemiseen liittyvää kipua. Samoin pelkään dementoitumista ja/tai muuta vanhuuteen liittyvää avuttomuutta ja kärsimystä. Ennenaikaisen kuoleman tapauksessa perheen pärjääminen huolestuttaisi. Mutta elämän loppuminen itsessään ei pelota pätkääkään.
Olen ateisti.
En pelkää kuolemaa vaan odotan sitä hetkeä innolla milloin kuolen koska silloin pääsen pois täältä.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaisin uskonto.
Miten niin? Jos kuulut kristinuskoon, olet kristitty.
Voit olla ns. kristitty mutta oletko Jumalanvaltakunnan kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkojen alasajo on käynnissä, ja kirkoissa ja erilaisissa kristinuskon seurakunnissa on kovin paljon väärinkäytöksiä, samoin myös muissa eri uskonnoissa on väärinkäytöksiä. Näistä asioista voi lukea ihan sanomalehdistä.
Menetin uskoni kirkkoon ja erosin siitä,kun eräs minua vuosikausia piinannut henkilö oli tullut seurakunnan toimintaan.Näyttelee hurskasta,mutta tapana on äänekkäästi kiroilla ja haistatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetin uskoni kirkkoon ja erosin siitä,kun eräs minua vuosikausia piinannut henkilö oli tullut seurakunnan toimintaan.Näyttelee hurskasta,mutta tapana on äänekkäästi kiroilla ja haistatella.
Tuskin sellaine "kristitty" on ainoa "oikea" kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset uskonnolliset järjestöt maailmassa ovat luultavasti aluksi hyvin ystävällisiä, ja sitten voi alkaa painajainen. Sillä ei tietenkään ole väliä, mikä uskonto on kyseessä. Näin lahkoista tulee vaarallisia kultteja. Ihmiset, olkaa varovaisia. Myös poikkeuksia voi esiintyä, siis on ehkä hyviä organisaatioita? Mutta jo son poikkeus, se ovat hyvin harvinaista. Tässä maailmassa, kuten kulteissa, ihmisiä käytetään hyväksi.
Täällä Suomessa erään vanhuksen luona kävivät uskovaiset ja huolehtivat hänestä pitkään. Eräänä päivänä he sanoivat vanhukselle: Tee hyvä teko ja testamenttaa talosi seurakunnallemme. Kun mies ei suostunut, auttaminen loppui siihen.
En. Enemmän olen utelias onko sen jälkeen mitään.
Pelkään mitä lapsilleni käy kun kuolen. En halua jättää heitä.