Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö kuolemaa

Vierailija
11.07.2023 |

Pelkäättekö kuolemaa. Olisi mielenkiintoista tietää muiden ihmisten mielipide tästä. Tiedämme jo mitä kristityt ajattelevat, ettänsen jälkeen on joko ikuinen taivas tai ikuinen helvetti. Siitä voi lukea lukemattomilta nettisivuilta. Minua kiinnostaisi tietää, mitä tavalliset ihmiset ajattelevat asiasta. Erityisesti ei-uskovaiset. En toivo uskonnollista ketjua tästä aiheesta. Kiitos.

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elämää pitäisi enemmän pelätä?

Vierailija
2/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Ennen vähän kammoksuin, sitte isti todellisuus ja muutama kaveri menehtyi ja isovanhemmat jne. Sitte tapahtu henkinen herääminen. Aloin näkemään sen ihan toiselta kantilta koko asian. Se on elämän kiertokulku, meiän pitäis juhlia sitä että ihmiset päihitti tän testin ja pääsee eteenpäin. Eikä päinvastoin. 

Itsemurhat toki erikseen, se ei ole kenenkään oikea sielunmatka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa, mutta pelkään kuolemaa tuskallisena tapahtumana.

Vierailija
4/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten pelkään sitä, että edes kuoleman jälkeen ei ole rauhaa ja että koko karmeus voi jatkua.

Vierailija
5/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jälleensyntymää.

Vierailija
6/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo seuraavan elämäni loppua.  Ja miljoonan siitä seuraavan. Olen väsynyt kaikkeen.

Vierailija
7/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään odottamatonta, liian aikaista kuolemaa. En haluaisi kuolla nuorena enkä haluaisi enää yhtään läheistä menettää liian aikaisin. Uskoisin että hyväksyn kuoleman joskus yli 70 vuotiaana ja silloin itse kuolema ei enää pelottaisi.

Vierailija
8/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelkäsin kovasti kuolemaa. Nyt se tuntuu helpotukselta.

Vierailija
9/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että kuolema ei ole lopullinen, vaan että sama meno jatkuu yhä  uudelleen.

Vierailija
10/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi edes synnyin.

Vierailija
11/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään elämää, mutta en kuolemaa.

Vierailija
12/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Kristus on kanssani.

Vierailija
13/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää. Kristus on kanssani.

Onnittelut. Kaikki tietävät sen jo. Pyydettiin ei-uskonnollista keskusteluketjua tästä aiheesta.

Vierailija
14/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin, kunnes luin kuolemanrajakokemuksista ja otin muutenkin selvää asioista. Olen muutenkin positiivinen ihminen, ja aloin uskoa Jumalaan ja siihen että kuoleman jälkeen pääsee parempaan paikkaan. Vastasin nyt kuitenkin, koska en koe itseäni perinteiseksi uskovaiseksi, joka noudattaisi Raamattua kirjaimellisesti jne.

Vierailija
15/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi edes synnyin.

Minun on täytynyt tehdä jotain pahaa, että edes synnyin tähän maailmaan.

Vierailija
16/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin, kunnes luin kuolemanrajakokemuksista ja otin muutenkin selvää asioista. Olen muutenkin positiivinen ihminen, ja aloin uskoa Jumalaan ja siihen että kuoleman jälkeen pääsee parempaan paikkaan. Vastasin nyt kuitenkin, koska en koe itseäni perinteiseksi uskovaiseksi, joka noudattaisi Raamattua kirjaimellisesti jne.

Hyvä on, jos et ole perinteisesti uskovainen, kiitos vastauksestasi, mutta mistä tiedät, että kuoleman jälkeen voi olla parempi muttei  huonompi paikka?

Vierailija
17/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa. Olen töissä hoitanut kymmeniä kuolevia, useimmat vain nukahtavat pois. Pelkään vain kivuliasta sairautta (esim. levinnyt syöpä), johon ei aina saa tarpeeksi vahvaa kipulääkitystä tai sedaatioa.

Vierailija
18/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo sieluun, olipa uskovainen tai ei, se luo mahdollisuuksia jollekin kuoleman jälkeen.

Tuskin se mikään taivas on, mikä olisi vain tylsä jatkumo tälle elämälle, vaan jotain ihan muuta.

Pelkään kuoleman hetkeä, mutta odotan jännityksellä mitä sen jälkeen tulee.

Vierailija
19/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun elämässä menee hyvin, pelkään, että kuolen.

Silloin, kun elämässä menee huonosti, pelkään, että en kuole.

Vierailija
20/228 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä on, jos et ole perinteisesti uskovainen, kiitos vastauksestasi, mutta mistä tiedät, että kuoleman jälkeen voi olla parempi muttei  huonompi paikka?

En vain pysty uskomaan, että jos/kun Jumala on, että hän olisi paha ja julma, vaan oikeudenmukainen. Olen myös elänyt elämäni niin että omatuntoni on puhdas. En usko helvettiin enkä uskoisi joutuvani sinne vaikka sellainen olisikin. Usko on tunteen, ei järjen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi