Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yes! Saikuttaja saa potkut ens maanantaina! Yes yes!!

Vierailija
10.07.2023 |

Ärsyttävä työilmapiirin pilaaja joka saikutta harva se viikko ja kun ei saanut koko heinäkuuta lomaa niin nyt on saikulla, toki nyt perjantaina pääsee töihin kun on tiedossa leppoisa päivä ja työnantaja tarjoaa ruuat ja juomat ja mennään konserttiin.

Tämä laiska saikuttaja saakin perjantaina vähän pidemmän loman, nimittäin kenkää! Ja se on ihan oikein, tyyppi saikuttaa aina jos ei saa haluamaansa päivää vapaaksi ja me muut sitten pienyrityksessä joustetaan (tiedän ettei olis pakko mutta koska pomo joustaa aina meidän vuoksi) ja tehdään hänen työt.

Nyt se on vihdoin loppu, kuulimme ilouutisen tänään ja voin kertoa että kaikki riemuitsivat!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun saikuttamaan jatkuvasti umpipilalla olevan mielenterveyteni vuoksi. Kädet tärisevät ahdistuksesta niin, että kotiavaimet eivät kädessä pysy ja nukun yössä 2-3 h. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluisin muiden "työilmapiiriä" pilaamasta, mutta kela on toista mieltä.

Vierailija
22/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti sairaat ei ärsytä mutta noi joka iltavuoro ja viikonloppu kaavaa käyttävät tyypit ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viiksi nainen saa myös kenkää kun aina on lapsen takia kotona sairastamassa lapsen sairautta.

Vierailija
24/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tutun kanssa samassa firmassa työskennellyt akka sai myös kenkää. Joka ikinen viikko saikulla milloin mistäkin syystä, huonotapainen ja itsekäs ihminen

Tehän olette melkoisia juoruämmiä!

Vierailija
25/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kyllä kyrsii, kun jotkut saikuttavat yhtenään kun itse olen saikulla 1-3 päivää vuodessa. Viimekin vuonna olin vain yhden päivän saikulla, kun sairastuin flunssaan just ennen viikonloppua. Tänä vuonna en ole vielä ollut kertaakaan saikulla (koputan puuta).

Ihanaa. Ota tästä mitali 🏅

Vierailija
26/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti esimies on kerrtonut kaikille työntekijöille, mitä perjantaina tapahtuu.

Jos on kertonut, niin saikuttajalle se tietää joko työpaikan saamista takaisin tai isoja korvauksia oikeudessa. Saikuttaja voi jopa valita.

Vierailija
27/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskin provo ikinä. Miten syvällä pomon pepussa sinun pääsi onkaan?

Oikeistolaisten trollitehdas taas vauhdissa.

En ole ap, mutta sanon sinulle, että ime kuule visvaista k y r p ä ä. Noita persereikä-ikisaikuttajia olen itsekin nähnyt ihan tarpeeksi. Itserakkaita täysiä kusipäitä, joista muut kärsivät.

Onpas taas kaunista kielenkäyttöä.

Mutta täysin ansaittua.

Vierailija
28/48 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kyllä kyrsii, kun jotkut saikuttavat yhtenään kun itse olen saikulla 1-3 päivää vuodessa. Viimekin vuonna olin vain yhden päivän saikulla, kun sairastuin flunssaan just ennen viikonloppua. Tänä vuonna en ole vielä ollut kertaakaan saikulla (koputan puuta).

Ihanaa. Ota tästä mitali 🏅

Nämä tyypit kuvittelevat olevansa niin mahdottoman erinomaisia ja korvaamattomia.

Sitten firma myydään tai fuusioidaan, tai tulee jotain muuta ongelmaa.

Ja siinä menee tuon työn sankarinkin työpaikka. 

Miksi minulle kävi näin? Enhän ollut ikinä poissa, ja olin aina ahkera. Nyyh.

29/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ärsyttävintä tällaisten kanssa on, kun saattavat mainostaa kaikkien, jopa pomonkin kuullen, että aikovat ottaa silloin ja silloin saikkua, mutta näille ei tehdä yhtään mitään.

sehän on aivan idiootti siloin.

Vierailija
30/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatatte syyllistyä syrjintään terveyden perusteella.

Kuule, nämä maanantai/perjantai ja aatonaatto "sairaat" kyllä tiedetään! Ja joo, "jos en saa vapaaksi, mummon kissan hautajaiset on" nii tasan tarkkaan on sairas!

Kaverin työkaveri kusahti vatsataudista, olikin illalla karaokebaarissa ja pomo sattui tupakinostoon...

Vierailija
31/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä ovat lasten siivellä saikuttajat. Pitäisi olla jokin kipeiden lapsien päiväkoti tms, minne kärrättäisi kaikki kakarat sairastamaan. Loppuisi se lasta tekosyynä käyttävien lomailijoiden poissaolo, lapseltahan työnanataja ei vaadi todistustakaan vaan se on aina pelkkä oma ilmoitus.

Vierailija
32/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen sivusta kirjoitti:

Pienyritykselle veltto työntekijä on kallis ja jos mahdollista hänen työsopimustaan ei jatketa. Mutta entäs kaupungin veltto työntekijä, toisen työntekijän rouva joka on tehnyt työn välttelystä taidetta? Hän on veronmaksajien kustantamana työssään eläkeikään asti. Kukaan ei polta näppejään edes huomauttamalla tai keskustelemalla hänen työkyvystään.

Mun mielestä, ainakin omassa kaupungissa, on systeemi, kun on x-päivät "sairaana" niin on kolmikantaneuvottelu, lääkäri, "sairas" ja esimies. Keskustellaan jaksamisesta ja mahdollisesta työnkuvan muuttamisesta. Ehdota teille jos ei ole jo käytössä!

Vierailija
33/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan luottamusmiehet on niitä pahimpia hömppäsaikuttajia, kun luottavat siihen ns.titteliinsä, ettei heitä saisi millään irtisanottua 🙄

Vierailija
34/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävimpiä ovat lasten siivellä saikuttajat. Pitäisi olla jokin kipeiden lapsien päiväkoti tms, minne kärrättäisi kaikki kakarat sairastamaan. Loppuisi se lasta tekosyynä käyttävien lomailijoiden poissaolo, lapseltahan työnanataja ei vaadi todistustakaan vaan se on aina pelkkä oma ilmoitus.

Toi ei pidä paikkaansa. Monessakin paikassa pitää olla vähintään terkkarin todistus lapsen sairastamisesta.

Vierailija
35/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millainen käytäntö muilla aloilla on, mutta meidän alalla voi olla 6 päivää vuoden aikana saikulla omalla ilmoituksella ilman todistusta. Mikä on loppuviimeksi hemmetin turha käytäntö, koska työnantaja voi halutessaan pyytää todistusta ja silloin se on näytettävä. Miksei siis vaan pyydä sitä sairaustodistusta samantein, ei jää arpomiseksi haluaako pomo sen vai ei?

Vierailija
36/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjäh kjäh, vahingonilo paras ilo :D

Minäkin tunnen yhden ihan täyden hupisaikuttelijan, kenellä saattaa yllättäen tulla vähän "vaivoja". Saikun aikana mennä viipotetaan kalassa, reissulla tai tehdään kaikkea mikä on kivempaa kuin työskentely.

Odotan sitä päivää kun heillä YT-neuvotteluissa annetaan verokortti puhtaana käteen, siinäpä on hänellä aikaa miettiä kivaa tekemistä ja lainojen lyhennykset takkuavat :D

Vierailija
37/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tulee olemaan irtisanomisen syy?

Saako jatkuvan sairaslomalla olon ja temppuilun perusteella irtisanoa laillisesti?

Vai keksitäänkö siihen joku muu syy?

38/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun saikuttamaan jatkuvasti umpipilalla olevan mielenterveyteni vuoksi. Kädet tärisevät ahdistuksesta niin, että kotiavaimet eivät kädessä pysy ja nukun yössä 2-3 h. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluisin muiden "työilmapiiriä" pilaamasta, mutta kela on toista mieltä.

etkö sä voi tehdä edes osa-aikatyötä, esim. 50% työaikaa/20h /vko?

Vierailija
39/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken aina välillä yhden kyyneleen niille jotka orjuuttavat itsensä vapaaehtoisesti. 

Sitten muistan että maa on vapaa ja jos joku "korvaamaton" haluaa uhrata elämänsä pomonsa tienestien puolesta, hän saa niin tehdä.

Itse teen mistä minulle maksetaan.

Vierailija
40/48 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon provon voi tunnistaa niinkin yksinkertaisesta seikasta, että otsikossa ja tekstissä on eri viikonpäivä.

Muita asioita nyt edes mainitsematta.