Yes! Saikuttaja saa potkut ens maanantaina! Yes yes!!
Ärsyttävä työilmapiirin pilaaja joka saikutta harva se viikko ja kun ei saanut koko heinäkuuta lomaa niin nyt on saikulla, toki nyt perjantaina pääsee töihin kun on tiedossa leppoisa päivä ja työnantaja tarjoaa ruuat ja juomat ja mennään konserttiin.
Tämä laiska saikuttaja saakin perjantaina vähän pidemmän loman, nimittäin kenkää! Ja se on ihan oikein, tyyppi saikuttaa aina jos ei saa haluamaansa päivää vapaaksi ja me muut sitten pienyrityksessä joustetaan (tiedän ettei olis pakko mutta koska pomo joustaa aina meidän vuoksi) ja tehdään hänen työt.
Nyt se on vihdoin loppu, kuulimme ilouutisen tänään ja voin kertoa että kaikki riemuitsivat!
Kommentit (48)
olin nuorena töissä Mäkkärissä ja siellä eräänä lauantaina olin iltavuorossa, oli minulla työkaverina nainen, joka lisäksi teki töitä barrimikkona yökerhoissa. Hän sitten kertoi minulle iloisesti, että hänen piti mennä tänään yövuoroon baariin, mutta hän ilmoitti esimiehelle, ettei voi tulla, kun selkä on kipeä, kun ei hän vaan yksinkertaisesti viitsinyt mennä töihin. Siis ei minkäänlaista työmoraalia.
Sinänsä olen sitä mieltä, että saikuttaja sietääkin saada potkut. Sen sijaan on erikoista työnantajapolitiikkaa antaa teidän muiden tietää asiasta ensin. Pomon pitäisi tietysti pitää asia tässä vaiheessa omana tietonaan, ja kertoa irtisanomisesta asianomaiselle itselleen ensin.
Mun yks kaveri saikutti jatkuvasti työpaikallaan. Hänellä kyllä oli aina lääkärintodistus. Mutta vastaava kyllästyi siihen että piti aina löytää sijainen. Mun mies oli samassa työpaikassa ja kertoi mulle että tästä mun kaverista puhutaan selän takana. Varoitin mun kaveria että hänestä jo puhutaan selän takana, mutta hän ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa, vaan piti tiukasti huolta omista ns.oikeuksistaan, eli toimitteli saikkulappuja myötiinsä pomolle. Niinhän siinä kävi että työsuhdetta ei enää jatkettu ja se oli muka yllätys. Kertoi mulle, että hän oli vaan iloinen kun sai potkut. Mieheni nauroi että näytti kyllä kaikkea muulta kuin iloiselta. Tyrmistynyt se oli.
Onko ap kuulolla, miten tässä kävi?
Voi kumpa mekin päästäisiin eroon meidän työpaikan saikuttajasta, hänen takiaan joka sairaudesta vaaditaan nykyään todistus kun ennen sai olla pois omalla ilmoituksella.
Olen pomolle jo vähän vihjaillut että meidän muu työporukka kyllä pystyy hoitamaan hänenkin työnsä että jos hän löhtee niin ei uutta tarvi palkata tilalle heti, me joustetaan kyllä että päästään tuosta saikuttajasta eroon.
Ap, tulehan kertomaan sitten loppuviikosta, kuinka kävi! Meillä pienessä työyhteisössä myös tällainen sarjasaikuttaja, ja mitäs me muut, painetaan sitten peräsuoli pitkällä hänen hommansa, kun on "vatsatautia" tai "selkä kipeä" tai "migreeni", you name it, mitä nyt sattuu keksimään. Ja just silloin, kun lähistöllä on jotkut festarit, tai muut kinkerit, mihin pitää päästä, eikä ole ihan virallista lomaa.