Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika meni näyttämään mustelmaa, th kirjasi lasun!

Vierailija
10.07.2023 |

Mitä h e l v e t t i ä lastensuojelussa tapahtuu jos siellä on aikaa tällaisia analysoida? Poika oli kaatunut pari päivää aikaisemmin veljesten välisessä painissa ja näytti kieltämättä aika pahalta ruhjeelta. Ajateltiin että paras käydä näyttämässä tk:ssa mutta eikös tämä tantta kirjannut siitä jonkun lasun ja väittänyt että veljesten suhde on kuralla ja pahoinpitelevät toisiaan fyysisesti. Jumalauta.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelma takia terveydenhuoltoon? Eipä ihme ettei työntekijät riitä.

Vierailija
82/89 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi on suututtanut monta äitiä ja se tarkoittaa, että eläkeläisille ei ole hoitajia.

Jos minusta tehdään huono äiti niin en ala mitään eläkeläistä hoitamaan. Jos eläkeläinen on tehnyt yhden lapsen niin se ei ole minun ongelmani.

Miten tämä liittyy mihinkään? Mitä eläkeläistä sun pitäisi hoitaa ja miksi?

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. Kaikille ei tule riittämään hoitajia, se sanottiin telkkarissa ja minä omaisena en hoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teki vaikka en kannata sitä. Hänen vastuulle jäi pahoinpitely ja ajattele että joku kerta kävisi pahemmin.

Lisäksi kun teillä tuollainen tilanne niin teidän pitää varmistaa että ovat mahdollisemman vähän keskenään.

Ovat teidän vastuulla.

Meillä siis pojat tappeli paljon ja ei jätetty yksinään paitsi jos käytiin kaupassa. Kerran tultiin pillit ulvoen kotiin kun tuli soitto riidasta.

Ostokset jäi tekemättä.

Vierailija
84/89 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa selvitetään syyt aina tavalla tai toisella lapsen vammoille. Joko kuulustelevat lasta tai tekevät sitten suoraan lasun, jolloin lasu kuulustelee. Tavallaan se on ihan hyvä, koska oikeasti on myös väkivaltaisia läheisiä olemassa. Mutta kääntöpuolena on sitten se, että pelokkaimmat voivat jättää avun hakematta.

Lapsen mustelmien ja naarmujen takia en itse ottaisi yhteyttä terveydenhuoltoon. En kestä sitä henkistä painetta lasu-ajatuksista ja mustelmia ei kukaan hoitsu paranna, vaan aika. Emme ottaneet yhteyttä lapsen tapaturmassa, jossa lapsen vointia piti seurata ja herätellä yöllä varalta, vaan katsoimme toimintaohjeet netistä. Netissä kyllä kerrotaan, milloin tulee lähteä näytille. Lapsestamme on aiemmin tehty lasu, kun olin purkanut tunteitani yhdestä kriisistäni terveydenhuoltoon, joten olen nykyään lähtökohtaisesti vähän epäilevämmin suhtautuva.

Vain poliisi kuulustelee. Herran jestas, miten pihalla ihmiset on perusasioista. 

Vierailija
85/89 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappeliko ne veljekset keskenään?

Vierailija
86/89 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini-ikäisestä tehtiin lasu, kun hampaat oli huonosti pesty. Kyseisellä teinillä oli yksi reikä yhdessä hampaassa, ja sekin niin pieni, että paikattiin ilman puudutusta hammaslääkärissä. Ja ei, lasun tekijä ei ollut kukaan hammashoitolasta, vaan yksi muu henkilö, jonka mielestä hampaat oli huonosti pesty.

Arvaatte varmaan, että ei johtanut toimenpiteisiin lasun puolelta. Toivoisin kuitenkin työrauhaa sos.työntekijöille, jotta ne lapset, jotka oikeasti tarvitsevat apua, saisivat sitä. Jos sos.työntekijöiden aika menee teinin huonosti pestyjen hampaiden selvittelyyn, niin saavat kyllä aika paljon palkata resursseja, jotta niitä riittää niihin oikeisiin asioihin. Jos lasua käytetään kiusaamiseen, tulee ymmärtää, että se on pois niiltä, jotka oikeasti tarvitsevat apua. Eihän hätäkeskukseenkaan saa soittaa turhaan!

Vierailija
87/89 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asian vierestä, mutta uskallan mennä hakemaan terveydenhuollosta apua masennukseen silloin vasta kun nuorin lapsi täyttää 18 eli on muutama vuosi aikaa. Tälläisestäkin on tehty monesti lasu. Ja joltain vastasynnyttäneeltä on viety vauva masennuksen takia. Tämä on äideille hirvittävä yhteiskunta.

Vierailija
88/89 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa selvitetään syyt aina tavalla tai toisella lapsen vammoille. Joko kuulustelevat lasta tai tekevät sitten suoraan lasun, jolloin lasu kuulustelee. Tavallaan se on ihan hyvä, koska oikeasti on myös väkivaltaisia läheisiä olemassa. Mutta kääntöpuolena on sitten se, että pelokkaimmat voivat jättää avun hakematta.

Lapsen mustelmien ja naarmujen takia en itse ottaisi yhteyttä terveydenhuoltoon. En kestä sitä henkistä painetta lasu-ajatuksista ja mustelmia ei kukaan hoitsu paranna, vaan aika. Emme ottaneet yhteyttä lapsen tapaturmassa, jossa lapsen vointia piti seurata ja herätellä yöllä varalta, vaan katsoimme toimintaohjeet netistä. Netissä kyllä kerrotaan, milloin tulee lähteä näytille. Lapsestamme on aiemmin tehty lasu, kun olin purkanut tunteitani yhdestä kriisistäni terveydenhuoltoon, joten olen nykyään lähtökohtaisesti vähän epäilevämmin suhtautuva.

Vain poliisi kuulustelee. Herran jestas, miten pihalla ihmiset on perusasioista. 

No herran jestas vaan. Koko tekstistä poimit sitten tuollaisen huomion pääkohdaksi. Takerrutko jokaiseen kirjoitusvirheeseenkin yleiskielisellä keskustelupalstalla?

Tiedät kyllä varsin hyvin, mitä tuolla kuulustelu-termillä tarkoitetaan tässä yhteydessä. Sitä, että tuolloin terveydenhuollossa ja lastensuojelussa kysytään ja tiedustellaan asioita samaan tyyliin kuin poliisikuulustelussa. Siltä se ainakin voi tuntua. En ole ollut itse koskaan poliisikuulustelussa, mutta lasu-kuulustelussa olen vanhempana ollut mukana. Ja todellakin tunsin olevani rikollisen asemassa kuulusteltavana, vaikka mitään ei edes ollut tapahtunut.

Vierailija
89/89 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset OVAT, eikä ihmiset on. Sori, oli pakko. ;)

Toivottavasti sinä et hoida kuulusteluja. Heti ekaksi tulisi jonkun sanan perusteella syytös, etteivät vanhemmat handlaa perusasioita. 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi