Poika meni näyttämään mustelmaa, th kirjasi lasun!
Mitä h e l v e t t i ä lastensuojelussa tapahtuu jos siellä on aikaa tällaisia analysoida? Poika oli kaatunut pari päivää aikaisemmin veljesten välisessä painissa ja näytti kieltämättä aika pahalta ruhjeelta. Ajateltiin että paras käydä näyttämässä tk:ssa mutta eikös tämä tantta kirjannut siitä jonkun lasun ja väittänyt että veljesten suhde on kuralla ja pahoinpitelevät toisiaan fyysisesti. Jumalauta.
Kommentit (89)
Se on vain hyvä, jos vihdoinkin sisarusten harjoittamaan väkivaltaan puututaan!
Se on kun maalaisjärkeä ei käytetä yhtään, vaan stasimainen(?) sääntöjä vimmaisesti terkkari kirjaa omiaan. Ehkä syyksi olisi pitänyt sanoa muu kohellus. Lisäksi byrokratia ja odotusajat ovat ikävä turhissa ilmoissa. Voiko asian selittää helposti vai joutuuko prässiin. Jos kyse ei ole pakkopainista toiselle, vaan iloinen leikki, niin tuskin on mitään ongelmaa. Ja miksi se vaatisi "suojelun".
* sääntöjä vimmaisesti noudattava. Korjaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mennään näyttämään terveydenhuoltoon jotain mustelmaa?! Ehkä tuo asia oli hoitajan mielestä epäilyttävä, joten siksi huolestui.
Varmaan mustelma oli suuri, jos vahinko? Luuletko että minimustelmaa näytetään. Kipulääke olisi tosin kotonakin vanhemmalla, jos kipeä raaja. Tai apteekin lääkevoide. Tulehtuminen ja haava..?
Fasismia, naisten harjoittmaa. Hirveitä ylilyöntejä, vainoamista.
Tehdään paljon pienemmistä kun asioista ja vielä liioitellaan raporttiin. Miten sossuilla on aikaa näitä tutkia kun rikolliset nuoret juoksee vapaana. Myös ujoista lapsista tehdään lasuja. Ilmeisesti nykyisin on joku oppikirja minkä mukainen lapsen pitää olla.
Koulussa tapahtui 70-luvulla sillon tällön pahoinpitely niin että tapahtuma nähtiin opettajainhuoneesta.
Ei opettajat välittäneet pahoinpitelyistä. Joskus sanoivat että pitää lyödä takaisin.
Tuskin nykyään tilanne on kovin paljon parempi. Uutisissa kerrotaan pahoinpitelyistä mutta jos tapahtumaa ei kerrota uutisissa niin tekeekö koulu asialle mitään?
Minä käytin lastani lastenlääkärillä, kun pää oli hieman vino. Siis tällainen aika turhanpäiväinen tarkastus. Lapseni oppi 9 kk kävelemään ja ihan joka päivä muksautti päätään. Otsassa (siinä hieman edempänä olevassa puolessa) oli mustelma. Lääkäri kysyi, "mistä tuo on tullut? Tosi huolestuneena. Sanoin, että lapseni tarvitsisi kypärän, kun ei ole itsesuojeluvaistoa ja kuitenkin hirveä tarve liikkua. Lääkäri ihan selkeästi tarkkaili minua ja lasta. Hetken perästä tajusin, että Lääkäri luulee lapseni päässä olevan puolen pään kokoinen mustelma, kun huoneen valaistus teki päähän varjon. Tosi ikävä tunne jäi siitä käynnistä.
Lasuvöyhkäämiseen on aina aikaa ja resursseja. Itse kävin fyysisten vaivojeni vuoksi useasti kunnallisessa terveydenhuollossa, missä ei viitsitty tai osattu tutkia ja vaivat leimattiin luulotaudiksi ja lähete psykiatrialle, jossa sitten kävinkin ilman vastetta vuosia. Terveyskeskuksesta otettiin yhteyttä vielä erikseen jo ollessani psyk.pkl asiakas useista terveyskeskuskäynneistäni, vaikka niiden takiahan alkuun psyk.pkl.lle asiaakkaaksi menin. Yhteydenotto selkäni takana, ilman lupaani vaikka olin ihan realiteeteissa enkä itsetuhoinen. Sitten palaveerattiin psyk.pkl ja terveystoimen edustajat, sossu ja mitä muita vielä olikaan lasteni tilanteesta. Heidän tilanteensa ei aiheuttanut sen kummempia toimia, mutta minua saatiin tällä tavoin ahdistettua ja peloteltua ihan lähinnä huvin vuoksi. Ja lopulta minulta vuosien jälkeen löytyi hoitoa vaativa fyysinen sairaus, jota olin sairastanut kaikki nämä vuodet jotka hullunkirjoissa olin. Ja syy, miksi terveyskeskuksesta otettiin yhteyttä psyk.pkl:lle oli se, että he olivat sitä mieltä että kuuluisin osastohoitoon, koska eivät olleet halunneet tutkia fyysisiä vaivojani ja kävin heidän mielestään turhaan kuormittamassa heitä. Itseeni kohdistuvan ajojahdin voin lähes antaa anteeksi, mutta lasteni mukaanvetämistä en, koska oli jo ennalta tiedossa ettei heillä ole mitään hätää.
Nykyään se on tätä. Sen takia lasun resurssit ei riitä. Itselläni oli ihan järkky koko olkapään mustelma kerran lapsena. Se oli kuukausitolkulla ja tuli siitä kun törmäsin ovenkahvaan...kyllähän noita mustelmia lapsille tulee. En näkisi sen olevan välittömästi lasun aihe.
Tekis ihan vaan mieli tietää kuinka monta miestä on näissä ammateissa, ite ku törmäsin asiaan ja pyysin että tuokaa palavereihin miestyöntekijä, niin kas ku ei löytynyt. Ei kertaakaan! Ja kyllä olen isä.
Suomen lastensuojelu pitäisi lakkauttaa ja palkat laskea 1500 euron tietämiin. Ala on totaalisen kustu ja pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Lasuvöyhkäämiseen on aina aikaa ja resursseja. Itse kävin fyysisten vaivojeni vuoksi useasti kunnallisessa terveydenhuollossa, missä ei viitsitty tai osattu tutkia ja vaivat leimattiin luulotaudiksi ja lähete psykiatrialle, jossa sitten kävinkin ilman vastetta vuosia. Terveyskeskuksesta otettiin yhteyttä vielä erikseen jo ollessani psyk.pkl asiakas useista terveyskeskuskäynneistäni, vaikka niiden takiahan alkuun psyk.pkl.lle asiaakkaaksi menin. Yhteydenotto selkäni takana, ilman lupaani vaikka olin ihan realiteeteissa enkä itsetuhoinen. Sitten palaveerattiin psyk.pkl ja terveystoimen edustajat, sossu ja mitä muita vielä olikaan lasteni tilanteesta. Heidän tilanteensa ei aiheuttanut sen kummempia toimia, mutta minua saatiin tällä tavoin ahdistettua ja peloteltua ihan lähinnä huvin vuoksi. Ja lopulta minulta vuosien jälkeen löytyi hoitoa vaativa fyysinen sairaus, jota olin sairastanut kaikki nämä vuodet jotka hullunkirjoissa olin. Ja syy, miksi terveyskeskuksesta otettiin yhteyttä psyk.pkl:lle oli se, että he olivat sitä mieltä että kuuluisin osastohoitoon, koska eivät olleet halunneet tutkia fyysisiä vaivojani ja kävin heidän mielestään turhaan kuormittamassa heitä. Itseeni kohdistuvan ajojahdin voin lähes antaa anteeksi, mutta lasteni mukaanvetämistä en, koska oli jo ennalta tiedossa ettei heillä ole mitään hätää.
Tässähän on jo tapahtunut moninkertainen hoitovirhe ja vaitiolovelvollisuuden rikkominen ellen ihan väärässä ole.
Taas tämä sama provoilija kertoo satujaan, kirjoitustyyli paljastaa. Eikö tällä kertaa vika ollutkaan koulussa/opettajassa, kuten yleensä on ollut?
No täällä päin, exä oli lyönyt nyrkillä lasta reiteen. Veimme lääkäriin ja poliisikuulusteluun.
Poliisi on ehkä lopettanut koko tutkimuksen kesken. Kuulustelijana ollut poliisi väitti, ettei lapsi edes kunnolla kertonut asiasta, vaikka avustaja kertoi, että lapsi kyllä kertoi lyönnistä ja mitä isänsä oli tokaissut siihen.
Lasu ei ollut mitenkään huolissaan että lapset olivat isän luona.
Eli turhaan kannattaa pelätämitään lasuja..
Tapahtui viime joulukuussa, mitään ei poliisilta ole kuulunut juurikaan. Itse sinne perään soittelin että mikä tilanne. Lasusta olivat huolissaan ainoastaan exän ja mun väleistä, ei siitä, että hän vetää alkoholia päivittäin ja lyö lastaan.
Nyt kohta on käräjät kun haen väliaikaismääräyksellä yksinhuoltajuutta...
Tjaa, kuulostat nyt ihan siltä että oli syytäkin tehdä se lasu, käyttäydyit juuri niin kun ihminen jota syyllisyys painaa.
Toi on uusi käytäntö, kiitos tämän päivän kakaroiden, jotka pahoinpitelevät toisiaan...
Miksi et puuttunut liian rajuun painiin? Koulussa pitää myös ilmoittaa jokaisesta tönimistä lähtien kaikki, joten onnea vaan sinulle....
Vierailija kirjoitti:
Kummasti ehtinyt taas unohtua esimerkiksi se tapettu 4-vuotias ja miten täälläkin paheksuttiin sitä ettei lastensuojelu puutu asioihin. Mistäpä sitä voi hoitaja tietää kuinka paljon vanhemmat valehtelee siitä kuinka ruhjeet on syntyneet.
Juuri näin. Vilja-Eerikan kohdalla oli juuri tuollaista, että terkkari ja lääkäri näki kyllä mustelmia, mutta isä valehteli.
Ymmärrän kyllä että aloittajaa ärsyttää että "epäillään" mutta nythän ei epäilty vanhempia edes. Sisarusväkivallasta on vasta alettu puhua, miten traumatisoivaa se on, ihan vastaavaa kuin koulukiusaaminenkin. Ei sitäkään ennen pidetty yhtään minään.
Miten on lastensuojelun syytä, että terveydenhoitaja tekee oletetusti turhan lastensuojeluilmoituksen? Onko lastensuojelulla jokin keino hallita muiden ammattikuntien mieliä?
Olen eri, mutta tuo nimittelysi kertoo totuuden sinusta ja perheestänne. Sitä paitsi logiikkasi ei pelaa, nimittäin ei se aina niin mene, että isompi sisarus pahoinpitelisi sitä pienempää. Voi aivan hyvin olla toisinkin päin.