Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaatte ruokakulut taloudessa, jos mies syö huomattavasti enemmän kuin muu perhe?

Vierailija
10.07.2023 |

Ostin kanaa, jonka pakkauksessa 4 kpl kanan reisipaloja, (mies söi kolme, joten itselle jäi just ja just yksi), uusia perunoita (mies söi puolet), salaatti meni puoliksi ja jälkkäriksi pieni rasia mansikoita, joista mies söi taas enemmistön. Tämä oli vain yksi päivän yhteinen ateria ja alan väsyä siihen, kun mies syö jatkuvasti enemmän. Jos mies syö vähemmän jää nälkäiseksi ja on kinuamassa lisää ruokaa parin tunnin kuluttua.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin harmituksen.

Yleensä se on vaimo joka sen ruuan ostaa ja laittaa ajatuksella että siitä jää seuraavan päivän evääksi.

Ajattelematon puoliso mättää kaiken ahneuksissaan.

Omakohtaista kokemusta ei ole koska molemmat ajattelemme toisen parasta tässäkin asiassa.

Puhukaa ja vaatikaa tilanteeseen muutosta. Ahmatti käyköön itse kaupassa ja laittakoon ruokansa.

Vierailija
182/185 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin harmituksen.

Yleensä se on vaimo joka sen ruuan ostaa ja laittaa ajatuksella että siitä jää seuraavan päivän evääksi.

Ajattelematon puoliso mättää kaiken ahneuksissaan.

Omakohtaista kokemusta ei ole koska molemmat ajattelemme toisen parasta tässäkin asiassa.

Puhukaa ja vaatikaa tilanteeseen muutosta. Ahmatti käyköön itse kaupassa ja laittakoon ruokansa.

En ole tehnyt meille ruokaa enkä käynyt kaupassa tuon jälkeen. Mies suuttui ja ihmetteli heti seuraavana päivänä miksi en halua panostaa ruokailuun, ei vaan tee enää mieli kun toinen mättää lähes kaiken. Viime päivät olen panostanut täysillä omaan syömiseen ja käynyt ulkona syömässä. Tein miehelle selväksi, että on tultava muutos tai minä otan eron ja lähden. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eri rahat, ei ole mikään aito perhe. Sitoutumista ei ole tarpeeksi. Ihan sama kumpi tienaa enemmän. Perheessä on kysymys ihan muusta kun rahasta.

Vierailija
184/185 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ongelma oli meilläkin. Ensimmäiset 4vuotta hoidin itse kaikki ruokaostokset, kunnes viimein aloin pyytää mieheltä rahaa. Ei ole mikään pieni asia, jos iso vuoka lasagnea tai jotain muuta ruokaa häviää yhdessä illassa vaikka sen pitäisi normaalilla annoskoolla riittää ainakin kolmelle ruokailukerralle tai töihin evääksi. Se että toinen ahmii ruokaa, koska se on vaan niin hyvää, on sairaus.

Ei olla enää ahmijan kanssa yhdessä.

Vierailija
185/185 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valmistaa sellaisia ruokia ja riittävästi, että on vain tyytyväinen, että se meni. Esim makaronilaatikkoa valmistaa ison vuuallisen. Vaikka mies söisi 2/3 , niin tulet varmasti täyteen. Jotkut miehet tietenkin kuluttavat merkittävästi enemmän kuin pienempi kokoinen vaimo, mutta ilmeisesti yrität hienovaraisesti sanoa, että miehesi on läskipa*ka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi