Jos näet näpistelijän/varkaan kaupassa itse teossa
Kommentit (30)
Joidenkin mielestä saa varastella ihan vapaasti. "Ei haluta puuttua" ja mitäs siitä, jos muilta varastetaan. Mutta voi perkele, mikä meteli siitä nousee, kun joutuukin itse varkaan uhriksi. Nää on näitä juttuja, joita vois ajatella vähän omalle kohdalle. Jos jokin ei ole itselle ok, niin miksi sen tarvitsisi olla ok jollekin toiselle?
Laissa pitäisi lukea, että jos/kun näet varkaan itse teossa, niin voiman käyttö on sallittua ja saat lyödä niin lujaa kuin lähtee. Ja siinä pitäisi lukea myös, että varasteluun puuttumatta jättäminen tekee osallisen rikokseen. Se että annat varkaan mennä, saat kovemman sanktion kuin että varastaisit itse.
Kriminaaleja ei pidä paapoa ja ymmärtää liikaa. Ihmisiä nekin on, mutta ei varastelua tule hyväksyä ja antaa tekijän mennä vaan. Se vaan lisää rikoksia, kun tekijät näkee olevansa lain kouran ulottumattomissa ja saavat tehdä mitä huvittaa joutumatta koskaan vastuuseen teoistaan. Joku tolkku tähän menoon.
Leikkaisin varastaneen käden irti. Jos varasti silmillään, irrottaisin ne. Ja jos yrittäisi karkuun,katkoisin jalat. Lihat antaisin myyntiin lihatiskille.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kerron. Jos joku toinen saa ottaa tavaraa ilmaiseksi, miksi minä en saa?
No ota, mikään ei estä kuule. Et joudu edes helvettiin.
En. Tokmannin kassa on niin monta kertaa ryöstänyt minut että isoissa liikkeissä en. Joku pieni liike on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä saa varastella ihan vapaasti. "Ei haluta puuttua" ja mitäs siitä, jos muilta varastetaan. Mutta voi perkele, mikä meteli siitä nousee, kun joutuukin itse varkaan uhriksi. Nää on näitä juttuja, joita vois ajatella vähän omalle kohdalle. Jos jokin ei ole itselle ok, niin miksi sen tarvitsisi olla ok jollekin toiselle?
Laissa pitäisi lukea, että jos/kun näet varkaan itse teossa, niin voiman käyttö on sallittua ja saat lyödä niin lujaa kuin lähtee. Ja siinä pitäisi lukea myös, että varasteluun puuttumatta jättäminen tekee osallisen rikokseen. Se että annat varkaan mennä, saat kovemman sanktion kuin että varastaisit itse.
Kriminaaleja ei pidä paapoa ja ymmärtää liikaa. Ihmisiä nekin on, mutta ei varastelua tule hyväksyä ja antaa tekijän mennä vaan. Se vaan lisää rikoksia, kun tekijät näkee olevansa lain kouran ulottumattomissa ja saavat tehdä mitä huvittaa joutumatta koskaan vastuuseen teoistaan. Joku tolkku tähän menoon.
Elämme yhteiskunnassa joka perustuu epärehellisyyteen.
Maataloustukia, yritystukia, alipalkattua työvoimaa, ulkolaista halpatyövoimaa, kauppiaiden ylihinnoittelua, tukkuliikkeiden kartellia jne. jne.
Kun koko yhteiskunta perustuu riistolle, vahvimman oikeudelle nostaa yhdellä kynänpiirrolla enemmän optioita kuin tuhat köyhää tienaa koko elämänsä aikana, en näksi myymälävarkauksia kovinkaan suurina rikoksina.
Tarpeeseensahan vievät kuten maamme rikkaatkin.
Ainoana erona, että hyvinvoiva eliitti vie ne pätäkät näennäisesti laillisesti ja miksi ei veisi, sillä heidänkaltaisenahan ne laitkin ovat säätäneet.
Mies on moittinut ja neuvonut olemaan puuttumatta muiden asioihin.
Muuten menisin joka väliin selvittämään asioita.
Pienessä k- marketissa ilmoitan koska on helppo löytää henkilökuntaa ja en halua että nuorilta yrittäjiltä varastetaan.
Isossa marketissa en ilmoita jos henkilökuntaa ei ole lähellä.
Vierailija kirjoitti:
En. Tokmannin kassa on niin monta kertaa ryöstänyt minut että isoissa liikkeissä en. Joku pieni liike on eri juttu.
Minäkin näpistelen kostoksi jos kassa on lyönyt hinnan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaisin varastaneen käden irti. Jos varasti silmillään, irrottaisin ne. Ja jos yrittäisi karkuun,katkoisin jalat. Lihat antaisin myyntiin lihatiskille.
Itse K-kauppias?
Huomautan varkaalle, että kannattaa kaupassa laittaa ostokset koriin eikä taskuun/kassiin.