Jos näet näpistelijän/varkaan kaupassa itse teossa
Kommentit (30)
Viime kesänä just käräytin yhden juopon Tampereen pienessä K-Marketissa. Laittoi tölkin takataskuun ja käveli kassan ohi. Ilmoitin kassalle ja tämä juoksi perään.
Kassa nauroi sitten mulle vielä, että oli varas oli kännipäissään ottanut matkaan alkoholittoman juoman :D
Se riippuu siitä mitä se varastaa.. Jos se varastaa kaljaa niin kerron, jos se varastaa ruokaa niin en kerro.
Jos näyttää vain köyhältä joka vie tarpeeseensa niin en. Jos taas narkilta tai ulkomaanihmeeltä joka vie myyntiin niin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä just käräytin yhden juopon Tampereen pienessä K-Marketissa. Laittoi tölkin takataskuun ja käveli kassan ohi. Ilmoitin kassalle ja tämä juoksi perään.
Kassa nauroi sitten mulle vielä, että oli varas oli kännipäissään ottanut matkaan alkoholittoman juoman :D
Saitko kauppiaalta kunniamitalin?
En puutu muiden asioihin.
Siitä saattaa tulla jotain jälkiseurauksia, myöhemmin, kostamista, maalitusta.
Haluan elää rauhassa.
Ainoastaan jos ja kun näen, että jotain henkilöä pahoinpidellään, soitan poliisille.
Inte mitt problem och man får inget för besväret.
Kerran lidlissä käräytin 2 romani mammaa kun laittoivat hameidensa alle tavaraa vessapapereista lähtien.
En puutu muiden ihmisten asioihin.
Kerran näin kun äiti varasti vauvan ruokaa, en kertonut.
Tietysti kerron. Jos joku toinen saa ottaa tavaraa ilmaiseksi, miksi minä en saa?
Miten sen pystyy näkemään, vaatteisiin kätkeminen ei ole vielä rikos, vasta sitten kun poistuu maksamatta.
Kerron, yleensä vaan en ennätä, kun varas säntää juoksuun.
Riippuu varkaasta. Jos joku söpö suomalainen tyttö niin menisin jututtamaan henkilökohtaisesti.
En. Eikä varastaminen nykyisin edes kovin helppoa ole, kamerat, hälyttimet ja vartijat joka paikassa.
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Hintoja on nostettu ruokakaupoissa uskomattoman paljon vedoten tekosyihin. Jos joku varastaa, niin sitten varastaa. Itse en varasta, en osaa enkä halua, mutta ei haittaa jos joku muu niin tekee.
Kauppiaat laittaa varkaudet kirjanpidossa hävikkiin. Ei todellakaan kannata laittaa henkeään alttiiksi, jos joku varastaa kaupasta. Menepä sanomaan jotain, niin saat puukosta. Minä en ole koskaan huomannut, kun en tuijottele muiden tekemisiä kaupassa. Omissa ostoksissa on ihan tarpeeksi tekemistä.
Vanhana myymälävarkaana yleensä näytän vain peukkua ritsareille ja olen onnellinen ettei digitalisaatio ja työkuvan muuttuminen ole tehnyt kaikkia vanhoja ammatteja tarpeettomiksi.
Jos on K-kauppa, niin olen vain vahingoniloinen.
Vierailija kirjoitti:
Inte mitt problem och man får inget för besväret.
Bara högre priser att betala. Man va fan, de är ju höga ändå.
Pikkuputiikissa voisin mainita, mutta isossa marketissa en ala tuhlaamaan aikaani.