Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte marjanne yksityiseltä niin maksakaa ne aina tilille älkääkä nyt vain antako poimijalle käteistä rahaa maksuna.

Vierailija
10.07.2023 |

Marjanpoimija voi hyvinkin saada tt-tukea jolloin kaikki marjatulot tulee vähentää tuista.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se marjojen poiminta menee verolle ennemmin tai myöhemmin.

Kurjaa, että Suomessa on käytäntönä kurjistaa kansaa, kun valtio kiskoo leivän köyhäin suusta.

Suomessa on rikas valtio ja köyhä kansa, joissakin muissa maissa valtio on retuperällä, ja kansa rikas.

Mutta itse olen vaatimattomat marjanmyyntini ym. hoitanut käteisellä ja suosin käteistä muutenkin.

Aiheen vierestä:

- pullojenpalautuksesta:Armas kotimaamme pyrkii monin tavoin ihmisiä kyykyttämään. No, näemme vielä päivän, kun lasketaan kuinka paljon tyhjiä pulloja palautetaan vuoden aikana kauppoihin ja se pullonpalautuksista saatu tulo jaetaan jokaiselle suomalaiselle tasan. Esim. 10 euroa.

Nyt on jokaiselle tullut 10 e lisätuloja vuodessa, josta valtio verottaa.

🤣

En usko että marjanpoiminta menee verolle. Eikä se tule onistumaankaan.

Itse ainakin ostan tuttavalta, jolle maksan käteisellä, ja näin tekee moni muukin. Ja tämä poimija on kyllä ihan työelämässä.  Ja vaikka olisi Kelan asiakaskin , en muutaisi mieltäni.

Toinen asia, etteiväthän suomalaiset viitsi enää nykyään marjastaa. Poimijathan tulevat lähinnä Aasiasta.  

Vierailija
82/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänpä mielessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri poiminut meille marjat ja maksu mobilepay kun hän ei ole tukien nostelija. 

Vierailija
84/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tänä vuonna mustikat tällaiselta kelahuijarilta käteisellä, ja narautan sitten kelalle.

Tämä on oikeastaan ainoa tapa saada huijarit vastuuseen ja petokset loppumaan. Minäkin olen mukana

Vierailija
85/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.

Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?

Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.

Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit

Tuo verojuttu ei nyt nappaa, sillä marjoja saa poimia ja myydä ihan ilman veron maksuja, ellei se ole yritystoimintaa. Taas ei tiedetä mitään ja suu vaahdossa huudellaan.

Vierailija
86/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.

Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?

Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.

Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit

Luonnontuotteen myynnistä saadun tulon verovapauden edellytyksenä on, että myyty käpy, marja, sieni tai kasvi on luonnonvarainen.

Vero.fi

Kertokaa nyt jo hemmetti, mitä ihmeen arvoa ja kuka ostaa kerättyjä käpyjä? Käsittääkseni ne eivät kuulu jokamiehen oikeuteen eikä niitä saa riipiä puista tai kerätä maasta. Niihin pätee sama kuin puista katkottuihin oksiin ja maasta revittyyn sammaleeseen. Sitäpaitsi ne ovat eläinten ruokaa talven yli.

Mistä luulet puiden siementen tulevan myyntiin?

Kerropa se!😅

Vierailija
87/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata noteerata tällä palstalla jaettuja ohjeita, kannattaa lukea netistä mitä verohallinto ja Kela sanovat itse poimittujen luonnon marjojen myyntituloista. Näiden edellä mainittujen marjojen poiminta ja myynti ei ole veronalaista eikä Kelakaan puutu jos kyse ei ole ammattimaisesta toiminnasta. Siis jos poimii muutaman saavillisen mustikoita ja käy myymässä ne vaikka iltatorilla saa laittaa rahat omaan taskuunsa kenellekään siitä ilmoittamatta. Jos saat jotain tukia, niin turhien selvittelyjen välttämiseksi kannattaa marjakauppaa käydä vain käteisellä rahalla.

Vierailija
88/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toimeentulotuella oleva marjojen kerääjä jäisi tappiolle kun pitäisi silti maksaa bensakulut yms. ?

Joo sit jäis marjat keräämättä, ja marjojenkerääjä menisi sen sijaan juomaan kaljaa masentuneena.

Kaikki häviäisivät,,,

Vierailija
89/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haen huijaamalla toimeentulotukea, se on ok teille?

Vierailija
90/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä oon kyllä maksanut joka kerta ja maksan jatkossakin.

Vierailija
91/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo:

Poistaa turhan byrokratian tukiviidakosta

Kannustaa työntekoon

Kelan, yms. henkilökunnan työaika johonkin järkevämpään

Vähentää stressiä

Antaa yksilölle enemmän vapautta ottaa riskejä

Vierailija
92/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata noteerata tällä palstalla jaettuja ohjeita, kannattaa lukea netistä mitä verohallinto ja Kela sanovat itse poimittujen luonnon marjojen myyntituloista. Näiden edellä mainittujen marjojen poiminta ja myynti ei ole veronalaista eikä Kelakaan puutu jos kyse ei ole ammattimaisesta toiminnasta. Siis jos poimii muutaman saavillisen mustikoita ja käy myymässä ne vaikka iltatorilla saa laittaa rahat omaan taskuunsa kenellekään siitä ilmoittamatta. Jos saat jotain tukia, niin turhien selvittelyjen välttämiseksi kannattaa marjakauppaa käydä vain käteisellä rahalla.

Näinhän se on ollut aina, mutta aloittaja ei sitä ymmärrä. Näkyy aloittaja kirjoittavan suurimman osan viesteistä tänne, muka eri henkilönä. Että kaikkea se kateus teettää. Menis itse poimintaa kokeilemaan, jos noin kovasti harmittaa ja mieltä vaivaa.

Jankkaa vaan samaa, miksi maksu käteisellä. Minä en ainakaan tuntemattomille ostajille myy laskulla, ja kun itselläni ei ole Mobilepayta ladattuna. Käteisen talletan sitten erilliselle "marjatille", jonne muutkin myyntituotot. Viime keväänä ostin sähköpyörän, näillä "ylimääräisillä" tuloillani.

Hyvää lisätuloa, huvi ja hyöty samalla, kun muutoinkin tykkään luonnossa liikkua.

Vierailija
93/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on itse toimeentulotuella elävä. Asuu kaupungissa eikä omista autoa, kun ei ole varaa.

Kuvittelee että auton omaavana viitsisi lähteä marjanpoimintaan.

Työtävieroksuva syrjäytynyt on.

Vierailija
94/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä sille poimijalle maksetakkaan. Sehän saa palkan tilalliselta.

Vierailija
95/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpyjen, marjojen ja sienien myynnistä saatu tulo on verovapaata riippumatta siitä, mihin tarkoitukseen ne on kerätty ja myyty.

Vierailija
96/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti lapaan että voi kusettaa ahnetta viljelijää pikku siivun verran

Vierailija
97/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan tänä vuonna mustikat tällaiselta kelahuijarilta käteisellä, ja narautan sitten kelalle.

Onpa hyvä idea, teen saman! Yhteiskunnan talous ei kestä sitä että tukia maksetaan perusteettomasti.

Montako samanlaista viestiä Ap vielä laittaa? Ap, sä oot yksin mielipiteesi kanssa, vaikka tänne ahkerasti kirjoitatkin. Me muut emme ole kateellisia, jos joku saa ahkeruudestaan muutaman euron. Juu, käteisellä.

Vierailija
98/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella saa ansaita 150 euroon saakka, ennen kuin tulo vaikuttaa toimeentulotukeen.

Vierailija
99/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käteisen käyttö ollaan kieltämässä. Harmaa talous, musta tulevaisuus!

Ei todellakaan olla kieltämässä, uusia euroja on suunnitteilla.

Vierailija
100/102 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torikauppiaskin maksaa poimijoille käteisellä, silloin, kun poimija ei ole kauppiaan palkkaama työntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi