Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte marjanne yksityiseltä niin maksakaa ne aina tilille älkääkä nyt vain antako poimijalle käteistä rahaa maksuna.

Vierailija
10.07.2023 |

Marjanpoimija voi hyvinkin saada tt-tukea jolloin kaikki marjatulot tulee vähentää tuista.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisitko AP itse siihen, että luvataan maksaa tilille? Luottaisitko että maksu oikeasti maksetaan.

Missään ei pidä koskaan hyväksyä että ostaja maksaa sitten suoraan tilille. Se on varmin tapa jäädä kokonaan ilman maksua.

Marjojen myynnissä on vaikea toimia siten, että odottaa maksun näkyvän omalla tilillä ennen marjojen luovuttamista. Kyseessä kun ei ole kovin hyvin säilyvä tuote.

Hyvä pointti.

Vierailija
62/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan laillisestikin saa kerätä marjoja ja myydä ne ilman että ne vaikuttaa tukiin. Käteinen tietenkin on se varmin maksuväline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan laillisestikin saa kerätä marjoja ja myydä ne ilman että ne vaikuttaa tukiin. Käteinen tietenkin on se varmin maksuväline.

Ei muuten saa jos on tt-tuen saaja

Vierailija
64/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä saa ostaa pimeesti?

Arvostan paljon jos joku viitsii poimia mustikoita. Itse juoksen selkäkaarella karkuun hyttysiä.

Kuka myisi Tampereella mustikkaa?

Heräsin juuri päikkäreiltä ja sain elämäni parhaat naurut. Ap se jaksaa olla aktiivisena.

Vierailija
65/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saa jos on tt-tuen saaja

Sitä suuremmalla syyllä maksu käteisellä.

Vierailija
66/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä vitsi, että toimeentulotukea saava henkilö vaivautuisi mustikoita keräämään, hahhah..

Vierailija
67/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käteisen käyttö ollaan kieltämässä. Harmaa talous, musta tulevaisuus!

Olkaa mummelit sitten ilman marjoja, sopii minulle.

Ei täällä marjoja tilanneet mummelit riehu. Kateelliset laiskamadot kiehuu kiukusta, kun joku tienaa työllään. Mustikan keruu on vielä aina pahimpaan hyttysaikaan. Niitä on lapsesta asti itse keräilty ja metsässä kärsitty. Nyt mummoiässä ostan hyvillä mielin ja tarjoan kahvit, jos kerääjä vain ehtii juoda. Maksan, mitä pyydetään ja pikkasen päälle.

Vierailija
68/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ne aina uskottelee, että torjutaan harmaata taloutta. Digiraha mahdollistaa kuitenkin sen, että sillä rajoitetaan haluttaessa ihmisten ostoksia, esim. lentomatkailua. Leedsin yliopiston raportissa oli sellainen keino, että tavallinen kansalainen saisi tehdä yhden 1500km edestakaisen lentomatkan kerran kolmessa vuodessa. Tuollaista ei pysty toteuttamaan muuten kuin digirahalla, jolla voi estää ostamisen.

Eikös se Kiinassa ole jo systeemi, jossa tarpeeksi pieneksi kun sosiaaliset pisteet tippuu, et enää edes niitä matkalippuja saa?

Vierailija
69/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.

Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?

Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.

Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit

Luonnontuotteen myynnistä saadun tulon verovapauden edellytyksenä on, että myyty käpy, marja, sieni tai kasvi on luonnonvarainen.

Vero.fi

Kertokaa nyt jo hemmetti, mitä ihmeen arvoa ja kuka ostaa kerättyjä käpyjä? Käsittääkseni ne eivät kuulu jokamiehen oikeuteen eikä niitä saa riipiä puista tai kerätä maasta. Niihin pätee sama kuin puista katkottuihin oksiin ja maasta revittyyn sammaleeseen. Sitäpaitsi ne ovat eläinten ruokaa talven yli.

Vierailija
70/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tänä vuonna mustikat tällaiselta kelahuijarilta käteisellä, ja narautan sitten kelalle.

Vierailija
71/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisitko AP itse siihen, että luvataan maksaa tilille? Luottaisitko että maksu oikeasti maksetaan.

Missään ei pidä koskaan hyväksyä että ostaja maksaa sitten suoraan tilille. Se on varmin tapa jäädä kokonaan ilman maksua.

Marjojen myynnissä on vaikea toimia siten, että odottaa maksun näkyvän omalla tilillä ennen marjojen luovuttamista. Kyseessä kun ei ole kovin hyvin säilyvä tuote.

Jos sekä ostajan että myyjän tilit ovat samassa pankissa, maksu näkyy myyjällä sekunneissa. Myös esimerkiksi mobilepayllä voi maksaa niin että maksu näkyy heti. Digitaalisuus on tätä päivää.

Vierailija
72/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tänä vuonna mustikat tällaiselta kelahuijarilta käteisellä, ja narautan sitten kelalle.

Onpa hyvä idea, teen saman! Yhteiskunnan talous ei kestä sitä että tukia maksetaan perusteettomasti.

Vierailija
73/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  kokoaikatyössä, alalla jossa on niin huutava työvoimapula, että Kelan tukien varaan ei ole  edes mahdollista jäädä!! 

Silti useana vuonna olen  loman sattuessa  heinäkuulle  poiminut mustikkaa ja lakkaa myyntiin.    

Kummallista luuloa joillain, että vain tukien varassa olijat poimisivat marjoja myyntiin. 

Kummaa vääntöä myös, ettei maksua saisi ottaa käteisenä.

Vierailija
74/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen  kokoaikatyössä, alalla jossa on niin huutava työvoimapula, että Kelan tukien varaan ei ole  edes mahdollista jäädä!! 

Silti useana vuonna olen  loman sattuessa  heinäkuulle  poiminut mustikkaa ja lakkaa myyntiin.    

Kummallista luuloa joillain, että vain tukien varassa olijat poimisivat marjoja myyntiin. 

Miksi se pitäisi saada käteisellä? Onko siihen joku erityinen syy.

Vierailija
75/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tilimaksu melkoinen kannustinloukku olisi, jos vähennettäisiin muusta tulosta eli turhaa työtä tavallaan tekisi. Tuskin siihen kovin moni ryhtyisi.

Vierailija
76/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä idea, teen saman! Yhteiskunnan talous ei kestä sitä että tukia maksetaan perusteettomasti.

Seuraavana vuonna hän ei sitten enää myy marjoja ja on entistä köyhempi. Toivottavasti tulee sulle hyvä mieli siitä.

Vierailija
77/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi saada käteisellä? Onko siihen joku erityinen syy.

Mietiipä sitä ensi yönä kun valvot::))

Vierailija
78/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ruvetaan varmaan tekemään kauppaa tavaroilla ja kalliilla elintarvikkeilla, ehkä alkoholilla, tai vaihdantatalous kukoistaa.

Vierailija
79/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kerää myös pulloja paljon, tästähän Ylellä joitain vuosia sitten typerä juttu, kuinka ne pitää ilmoittaa verotukseen. Kukaan järkevä ei ilmoita tuollaisista verottajalle. Itse suosin käteistä ja kuitittomuutta esim. torimyynnnissä siksi, että oikea veronkierto on aivan muualla kuin pienyrittäjissä. Heille se on laeilla mahdollistettua veronkiertoa.

Niinpä. Monikansalliset yritykset kiertää miljardien verot ja sitten jotain pullojen keräämistä syynättäis. Ei hyvää päivää.

Vierailija
80/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se marjojen poiminta menee verolle ennemmin tai myöhemmin.

Kurjaa, että Suomessa on käytäntönä kurjistaa kansaa, kun valtio kiskoo leivän köyhäin suusta.

Suomessa on rikas valtio ja köyhä kansa, joissakin muissa maissa valtio on retuperällä, ja kansa rikas.

Mutta itse olen vaatimattomat marjanmyyntini ym. hoitanut käteisellä ja suosin käteistä muutenkin.

Aiheen vierestä:

- pullojenpalautuksesta:Armas kotimaamme pyrkii monin tavoin ihmisiä kyykyttämään. No, näemme vielä päivän, kun lasketaan kuinka paljon tyhjiä pulloja palautetaan vuoden aikana kauppoihin ja se pullonpalautuksista saatu tulo jaetaan jokaiselle suomalaiselle tasan. Esim. 10 euroa.

Nyt on jokaiselle tullut 10 e lisätuloja vuodessa, josta valtio verottaa.

🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi