Jos ostatte marjanne yksityiseltä niin maksakaa ne aina tilille älkääkä nyt vain antako poimijalle käteistä rahaa maksuna.
Marjanpoimija voi hyvinkin saada tt-tukea jolloin kaikki marjatulot tulee vähentää tuista.
Kommentit (102)
Onneksi käteisen käyttö ollaan kieltämässä. Harmaa talous, musta tulevaisuus!
sukulaiselle ha aina käteisellä, työssä ja lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.
Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?
Miksi ihmeessä hänen pitäisi suostua? Osta marjasi torilta jos on noin tärkeetä.
Niin teenkin tai sitten kerään ihan itse. Itseltäni löytyy myös zettle-korttipääte, jolla voi tarvittaessa periä maksun, jos myyn jotain.
Ja se kysymys oli ihan vaan uteliaisuutta. Mietin että onko kyseessä maksun saamisen varmistaminen vai kenties joku muu asia.
Jotkut kerää myös pulloja paljon, tästähän Ylellä joitain vuosia sitten typerä juttu, kuinka ne pitää ilmoittaa verotukseen. Kukaan järkevä ei ilmoita tuollaisista verottajalle. Itse suosin käteistä ja kuitittomuutta esim. torimyynnnissä siksi, että oikea veronkierto on aivan muualla kuin pienyrittäjissä. Heille se on laeilla mahdollistettua veronkiertoa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin maksan käteisellä.
3 sangollista mustikoita oon tilannut, yht 150 e
Samalla hinnalla saa kaupasta.
Aina käteisellä.
Ei tulisi mieleenkään yrittää sabotoida toisen jo ennestään vähiä tuloja, oli ne kuinka yhteiskunnalta tahansa.
Pidä sinä vaan pottunokkas pois toisten asioista ja huoli omista asioistas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.
Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?
Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.
Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit
En saa tukia mistään, tiedoksi vaan. Marjastan kyllä mutta teen sen itse. Marjojen myynnistä esim teinin ei tarvitse maksaa veroja. En viitsi tyhmälle vääntää rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on löytynyt käteisostajat. Voin jopa valita, kenelle myyn, ostajia ilmoittautuu liikaakin. En ehdi poimia kaikille, poimin vain hyvinä marjavuosina loma-aikoinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 sangollista mustikoita oon tilannut, yht 150 eSamalla hinnalla saa kaupasta.
Niin mitä sitten? Ostatko mielummin kaupasta ja annat kauppiaalle rahan vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne on sinne kauppaan myynyt? Entä kerännyt?
Siinäpä jankkaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on löytynyt käteisostajat. Voin jopa valita, kenelle myyn, ostajia ilmoittautuu liikaakin. En ehdi poimia kaikille, poimin vain hyvinä marjavuosina loma-aikoinani.
Loma-aikana KELA:sta?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi käteisen käyttö ollaan kieltämässä. Harmaa talous, musta tulevaisuus!
Olkaa mummelit sitten ilman marjoja, sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.
Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit
En saa tukia mistään, tiedoksi vaan. Marjastan kyllä mutta teen sen itse. Marjojen myynnistä esim teinin ei tarvitse maksaa veroja. En viitsi tyhmälle vääntää rautalangasta.
Itse kerättyjen luonnonmarjojen myynti on verotonta kaikille. Juuri sen takia niitä rahoja ei tarvitse peitellä verottajalta. Ne voi ihan avoimesti ottaa vastaan vaikka korttimaksuna, mobilepayna tai tilisiirtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti joku poimija on kerännyt ne ja myynyt jonkun välikäden kautta kauppaan. Jokainen välikäsi on ottanut oman osansa. Tässä tapauksessa kerääjä veti huima tilin kun jätti välikädet pois ja ostaja ei saanut mitään etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko yllätyksenä että myös Kela.lla töissä olevat saavat lomaa, ihan tes.in mukaisesti?
Vai oliko kenties veetuilua ja oletusta että vain työttömällä on aikaa marjastaa? Toivottavasti jäät ilman marjoja, et ansaitse niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella tyhmä, katkera ja kateellinen moukka . Ei kaikki marjastajat todellakaan ole kelan asiakkaita.
Käteisellä maksan ja mielelläni maksankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti joku poimija on kerännyt ne ja myynyt jonkun välikäden kautta kauppaan. Jokainen välikäsi on ottanut oman osansa. Tässä tapauksessa kerääjä veti huima tilin kun jätti välikädet pois ja ostaja ei saanut mitään etua.
Huimaa tiliä marjoista. Voi elämän kevät. Mene itse kokeilemaan sitä huimaa tiliä.
No trollihan tuo aloitus on.