Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte marjanne yksityiseltä niin maksakaa ne aina tilille älkääkä nyt vain antako poimijalle käteistä rahaa maksuna.

Vierailija
10.07.2023 |

Marjanpoimija voi hyvinkin saada tt-tukea jolloin kaikki marjatulot tulee vähentää tuista.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs jos ottaa itse jotain syötävää luonnosta, pitää sen arvo vähentää tt-tuista? Muuten on huijari pahimmasta päästä? Jossain salakaadossa tuo voisi päteäkin jos lihaa myydään kiloittain ulos. 

Vierailija
42/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä jankkaat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.

Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?

Aina on löytynyt käteisostajat.  Voin jopa valita, kenelle myyn, ostajia ilmoittautuu liikaakin. En ehdi poimia kaikille, poimin vain hyvinä marjavuosina loma-aikoinani.

Loma-aikana KELA:sta?

Sinä  peräkammarin  katkera moukka olet itse Kelan kanta-asiakas,  ollut varmaan koko ikäsi.  Mielessä ei näytä pyörivän muuta kuin Kelan etuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin maksan käteisellä.

3 sangollista mustikoita oon tilannut, yht 150 e

Samalla hinnalla saa kaupasta.

Kuka ne on sinne kauppaan myynyt? Entä kerännyt?

Todennäköisesti joku poimija on kerännyt ne ja myynyt jonkun välikäden kautta kauppaan. Jokainen välikäsi on ottanut oman osansa. Tässä tapauksessa kerääjä veti huima tilin kun jätti välikädet pois ja ostaja ei saanut mitään etua.

Huimaa tiliä marjoista. Voi elämän kevät. Mene itse kokeilemaan sitä huimaa tiliä.

Et ymmärtänyt pointtia. Ei se mitään, ei kaikilta voi odottaa sellaista.

Vierailija
44/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy muuten kuin käteisellä. Annan marjat, ja ostaja maksaa heti käteisellä, tai jää ilman marjoja.

Etkö suostuisi edes ennakkomaksuun tilille? Siis sellaiseen että rahat olisivat siellä jo silloin kun luovutat marjat ostajalle?

Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.

Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit

En saa tukia mistään, tiedoksi vaan. Marjastan kyllä mutta teen sen itse. Marjojen myynnistä esim teinin ei tarvitse maksaa veroja. En viitsi tyhmälle vääntää rautalangasta.

Itse kerättyjen luonnonmarjojen myynti on verotonta kaikille. Juuri sen takia niitä rahoja ei tarvitse peitellä verottajalta. Ne voi ihan avoimesti ottaa vastaan vaikka korttimaksuna, mobilepayna tai tilisiirtona.

Toki, mutta maksan silti käteisellä jos poimija on köyhä ja saa tukia. Koska en ole vittumainen.

Vierailija
45/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjat on aina maksettu käteisellä. Minulle on aivan sama, saako joku poimija tukia. Hyvä vain olla aktiivinen poimija ja tehdä omalla TYÖLLÄ tiliä. Sitähän täällä aina huudellaan, että tee töitä. No marjanpoimija tekee fyysistä työtä itikoiden kiusattavana. Voisin maksaa vaikka hieman ylimääräistä vaivanpalkkaa. Sinne vaan metsään muutkin, hopi hopi.

Oliskin omalla työllä.

Valtaosa noista trokaa marjoja, ukrainalaiset, lapset yms kerää ja ostajille esittävät että olisi itse keränneet.

Vierailija
46/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saatana sentäjäs. Jos en olisi näin laiska, että jää kaikki tekemättä ja marjatkin keräämättä, niin kyllä ottaisin käteisenä rahat, joiden eteen olisin ties kuinka pirusti möyrinyt ja könynnyt pitkin metsiä. Ei se ole laiskan ihmisen hommaa.

Vierailija
47/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vaan on niin, että harvemmin ne Kelan asiakaat marjametsään lähtevät. Turhaan aloittjaa nyt  heitä kadehtii.:::::))))) 

Vierailija
48/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat on aina maksettu käteisellä. Minulle on aivan sama, saako joku poimija tukia. Hyvä vain olla aktiivinen poimija ja tehdä omalla TYÖLLÄ tiliä. Sitähän täällä aina huudellaan, että tee töitä. No marjanpoimija tekee fyysistä työtä itikoiden kiusattavana. Voisin maksaa vaikka hieman ylimääräistä vaivanpalkkaa. Sinne vaan metsään muutkin, hopi hopi.

Oliskin omalla työllä.

Valtaosa noista trokaa marjoja, ukrainalaiset, lapset yms kerää ja ostajille esittävät että olisi itse keränneet.

Torimyyjät kyllä, yksityiset yleensä ei. Kannattaa vaikka tuntea sen poimijan niin tietää kuka tekee.

Vierailija
49/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista tehdä tuollaisia oletuksia muista ihmisistä, ei taida ap sinulla olla kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
50/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Kelan tuet ei joka tapauksessa ole niin hääppöiset että tuollaista asiaa kannattaa edes miettiä.

Vierailija
51/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Kelan tuet ei joka tapauksessa ole niin hääppöiset että tuollaista asiaa kannattaa edes miettiä.

Ehkä ei, mutta moraali ei kaikilla anna myöten maksaa rikollisille.

Vierailija
52/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt on tuntikausia selkä köyryssä metsässä ja sankokaupalla on myytävää niin v*tussa kyllä maksan käteisellä! 

Vierailija
53/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin maksan käteisellä ihan protestoidakseni tuota älytöntä kannustinloukkua vastaan. Se marjanpoimija ansaitsee enemmän rahaa kuin joku toinen tukea nostava, joka ei tee mitään.

Vierailija
54/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olis jos marjastaisit ihan itse? Älä kanna huolta toisten marjastamisesta.

Ei vaan veron/tukien kiertämisestä. Stana kun pitää teidänkin tukia maksaa, lokit

Luonnontuotteen myynnistä saadun tulon verovapauden edellytyksenä on, että myyty käpy, marja, sieni tai kasvi on luonnonvarainen.

Vero.fi

Vierailija
55/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei, mutta moraali ei kaikilla anna myöten maksaa rikollisille.

Ahaa, ilomielin maksat eduskunnalle? Siellä on enemmän rikollisia.

Vierailija
56/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
57/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käteisen käyttö ollaan kieltämässä. Harmaa talous, musta tulevaisuus!

Näinhän ne aina uskottelee, että torjutaan harmaata taloutta. Digiraha mahdollistaa kuitenkin sen, että sillä rajoitetaan haluttaessa ihmisten ostoksia, esim. lentomatkailua. Leedsin yliopiston raportissa oli sellainen keino, että tavallinen kansalainen saisi tehdä yhden 1500km edestakaisen lentomatkan kerran kolmessa vuodessa. Tuollaista ei pysty toteuttamaan muuten kuin digirahalla, jolla voi estää ostamisen.

Vierailija
58/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista tehdä tuollaisia oletuksia muista ihmisistä, ei taida ap sinulla olla kaikki muumit laaksossa.

Kyllä, varsinkin kun vuositolkulla palstalla on maristu siitä ettei esim työttömiä kiinnosta marjastaminen kun se on "ilmaista" rahaa. Sitten kun muutama menee metsään hommiin niin täällä huudetaan ettei vaan saisi pari kymppiä ylimääräistä. Päättäkää jo.

Vierailija
59/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä marjoja ja kateellisia. Erityisesti kateellisia.

Vierailija
60/102 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisitko AP itse siihen, että luvataan maksaa tilille? Luottaisitko että maksu oikeasti maksetaan.

Missään ei pidä koskaan hyväksyä että ostaja maksaa sitten suoraan tilille. Se on varmin tapa jäädä kokonaan ilman maksua.

Marjojen myynnissä on vaikea toimia siten, että odottaa maksun näkyvän omalla tilillä ennen marjojen luovuttamista. Kyseessä kun ei ole kovin hyvin säilyvä tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi