Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppinen nainen, mitä käytät peittämään ihon virheitä LUONNOLLISEN näköisesti?

Vierailija
10.07.2023 |

Itselläni on paljon punaisuutta (pinnallisia verisuonia) ja poskissa suurentuneita ihohuokosia. En ole koskaan kauheasti meikannut enkä varsinkaan nyt vanhempana, kun tuntuu ettei meikkivoide istu kasvoihin luonnollisesti. Tuntuu, että se vain pakkautuu ihohuokosiin ja korostaa niitä. punaisuuttakaan en osaa peittää ilman että se meikkivoide on mielestäni liian näkyvä. Mieluummin olen punainen kuin näytän siltä, että on hirveä kerros pakkelia. Mielestäni minulla on enemmän kuiva kuin rasvainen iho, mutta sitten muutaman tunnin jälkeen saattaa nenä myös kiiltää. Mitkä tuotteet sopisivat tällaiselle aikuiselle iholle ja toisivat luonnollisen näköisen lopputuloksen?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan ihoani hyvin, joten siinä ei ole virheitä. Suosittelen sinuakin laittamaan ihonhoidon ensin kuntoon ja katsomaan sen jälkeen onko enää "peitettävää".

N42

Minäkin hoidan ihoa hyvin mutta silti se on hirveä. Kirjava, jäätävät ihohuokoset koko naamassa, rasvainen ja tällä hetkellä varmaan 100 näppyä.

Kiinnostaa tietää minkälaista tämä "hyvä hoito" on, jos lopputulos on noin huono.

Minulla on ollut lapsesta asti huono iho. Ei voi mitään kun hormonit aiheuttaa.

Kerro nyt miten hoidat.

Puhdistan ja kosteutan.

Millä ja miten?

Mitä sinä utelet?

Kiinnostaa tietää minkälaista tämä "hyvä hoito" on, jos lopputulos on noin huono.

Etkö tiedä mitä hormonit tarkoittaa?

Joskus tekosyytä. Mitä salattavaa niissä ihonhoitotuotteissa ja tottumuksissa on? Yritän vaan auttaa.

sivusta; et yritä auttaa. yrität päteä

Vierailija
62/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tarttisin apua peittämiseen, mulla on vieläkin näppyjä. Ollut teinistä lähtien. Kyllä ne meikillä saa peittoon, mutta iho on kuiva pinnasta (paitsi nenä joka kiiltää vaikka mitä tekisi) ja meikki erottuu sitten tosi pahasti. Ei ole oikein rahaa ostella toimivia tuotteita eikä käydä kosmetologilla, kun kaikki ylimääräinen menee lapsiin. Ihon puhdistus kosmetologilla kyllä on aina auttanut ihon kuntoon huomattavasti.

Sinäkin hoidat ihoasi väärin.

Kiitos paljon asiantuntevasta neuvostasi.

Vaikea sanoa millä tavalla väärin, kun ei tiedä mitä teet. Mutta selkeästi huomaa, että ihoa ei kosteuteta riittävästi (kasvovesi unohtunut?), käytetään pelkkiä perusvoiteita, pestään liian kuivattavilla tuotteilla tai nämä kaikki vaihtoehdot yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 on 45 ei nelikymppinen.

Eihän 15 vuotiaskaan ole 10.

nelikymppinen ei tarkoita 40-vuotiasta. 40-vuotias tarkoittaa 40-vuotiasta.

nelikymppinen tarkoittaa ihmistä, jonka ikä alkaa nelosella.

joidenkin määritelmien mukaan myös neljääkymmentä ikävuotta lähestyvät ovat nelikymppisiä.

Vierailija
64/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa. Naama kukkii hormonikierron mukaan. Näin on ollut aina ja keski-ikäistyessä tämä vain pahenee. Jotkut huutaa että hoidat ihoasi väärin. Mutta ei sitten kuitenkaan anna mitään parempia ohjeita. Koulukiusausfiilikset tulee. Noh, mitäpä muuta voi vauvapakstalta odottaa.

Vierailija
65/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa. Naama kukkii hormonikierron mukaan. Näin on ollut aina ja keski-ikäistyessä tämä vain pahenee. Jotkut huutaa että hoidat ihoasi väärin. Mutta ei sitten kuitenkaan anna mitään parempia ohjeita. Koulukiusausfiilikset tulee. Noh, mitäpä muuta voi vauvapakstalta odottaa.

Olisin antanut ohjeita, mutta kunnei tiedä mitä pitää lähteä korjaamaan. Tuotteiden laadulla ja merkillä on iso merkitys. Yleisin ongelma on se, että kasvot pestään liian kuivattavilla tuotteilla, kasvovettä ei käytetä ja meikkiä/aurinkovoidetta ei poisteta oikeilla aineilla.

Vierailija
66/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joidenkin määritelmien mukaan myös neljääkymmentä ikävuotta lähestyvät ovat nelikymppisiä.

Oon 49 eli nelikymppinen ? Ok :)

Ei se näin mene.

Ei kaksivitonen ole parikymppinen. Noin 19-23 on kyllä parikymppinen.

Vierailija
67/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 49 eli nelikymppinen ? Ok :)

Ei se näin mene.

Ei kaksivitonen ole parikymppinen. Noin 19-23 on kyllä parikymppinen.

No sähän olet vielä nelikymppinen! Ellet halua jo kutsua itseäsi viisikymppiseksi.

Ja tottakai 25-vuotias on vielä parikymppinen, miksei olisi?

Vierailija
68/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misshan perfect cover BB voide täälläkin käytössä, en löydä tarpeeksi vaaleaa sävyä normimerkeiltä. Peittää sopivasti, näyttää luonnolliselta ja mukana myös muistaakseni 42spf. Matta tämä ei kyllä ole toisin kuin joku sanoi; ainakin omalla rasvaisella ihollani tämä kiiltää, mutta korealaiset meikit eivät yleensä edes tähtää mattapintaan.

Tämä on muuten hyvä, mutta kesän kirkkaassa valossa kasvot näyttävät harmailta. Odottelen sitä uutta versiota, missä sävyä on korjattu.

Vierailija
69/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon eri tyyppi kuin tuossa ylempänä, mutta ongelma sama. Olen 40v. Iho rasvainen ja tälläkin hetkellä toisessa poskessa kolme valtavaa finniä. Sellaisia syvältä kumpuavia ja tulehtuneita. Ovat kipeitäkin.

Hoito:

Aamuisin pesu aqualan L:llä jota laitan myös pesun jälkeen koskeuttamaan.

Iltaisin käytän dermalogican daily scrub pesu/kuorintajauhetta.

Nämä ovat tuotteeni mökkioloissa ja naama on kamala. Vinkkejä otan mielelläni vastaan että millä saan korjattua tämän katastrofin kun palaan takaisin kaupunkiin. Ihotautilääkäriä harkitsen.

Ei mikään ihme, että iho on huono noilla tuotteilla! Apua.

Tutustu nyt alkuun tähän blogipostaukseen, niin opit ihonhoidon perusteet.

https://miiajohansson.com/2021/05/ihonhoito-eri-ihotyypeille-helppo-opa…

Olen eri mutta itsekin kärsin vuosikausia todella rasvoittuvasta ihosta, asia nyt vaan ei selittynyt ihon puhdistuksella ja hoidolla vaan käytin yhtä lääkettä joka teki hallaa hormonituotannolleni ja aiheutti ihon liikarasvoittumista, sitä vaan ei kukaan tiennyt, ei edes lääkäri. Luin silloin myös tuon Miian blogia ja kokeilin, kävin kosmetologilla (joka sanoi että on hormoneista johtuva).

Vasta kun lääke vaihdettiin toiseen oireet hävisivät, muutos tapahtui ihan silminnähden parissa viikossa. Eli ei se aina ole kiinni ihon hoidosta ja mitä aineita läträät ihollesi, usein se voi olla ihoa syvemmällä se syy eikä sitä aina löydetä.

Nykyisin minulla on hyvin tasapainoinen iho, puhdistukseen riittää mieto puhdistusmaito ja kevyt kosteutus ja se on siinä. En käytä mitään seerumeita, ihoni on kuulas ja rypytön (rasvaisuus itse asiassa taisi suojata). Olen aina inhonnut meikkivoiteita koska tuntuvat iholla tunkkaisilta, en siis käytä niitä, enkä onneksi tarvitse. Sisareni on kauneusalalla ja uskon häntä kun sanoo että ihoni on hyvässä kunnossa.

N46v

Vierailija
70/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi linkattu sivusto oli muuten harvinaisen huono. Siellä olisi pitänyt juosta linkkien perässä ja sivustot oli täynnä turhia kuvia ilmeisesti sivuston kirjottajan meikkeistä.

Kävin läpi, ja edelleen jäi epäselväksi, onko mulla sekaiho, pintakuiva iho vai rasvainen iho, koska ihotyypit määriteltiin niin huonosti.

Vierailija
71/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin antanut ohjeita, mutta kunnei tiedä mitä pitää lähteä korjaamaan. Tuotteiden laadulla ja merkillä on iso merkitys. Yleisin ongelma on se, että kasvot pestään liian kuivattavilla tuotteilla, kasvovettä ei käytetä ja meikkiä/aurinkovoidetta ei poisteta oikeilla aineilla.

Et ota huomioon sitä, että toisilla on reaktiivisempi iho ja/tai hormonaalisia finnejä. Itse finneilen tasan vain menkkojen jälkeen ja silloin, kun stressaan tai nukun huonosti.

Vierailija
72/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun käyttää oikeita aineita, oikein ammattilaisen valitsemia ja hiton kalliita mutta ei vaan lähde näpyt? Kun ei se ole aina niistä aineista kiinni.

Vierailija
73/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet muita ohjeistamaan?

Vierailija
74/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt mitään.

Vierailija
75/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on couperosa. Käytän voiteena avene cold cream rasvaa. Pesen vain vedellä. Syön terveellisesti. Pyrin nukkumaan tarpeeksi.

En peitä ihoani millään.

N47

Vierailija
76/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo ja kissan viikset. Mä oon käyttänyt monenmoista tuotetta ammattilaisten ohjaamina eikä tähän ole tehonnut mikään. Rahaa on palanut tuhansia ja tuhannsia euroja. Mun näkökulmasta täyttä rahastusta. Antibiootit auttaa hetkeksi, niitä en enää halua. Isotretinoinia minulle ei voi määrätä lakiteknisistä syistä. Seuraavaksi pyydän kokeiluun spironolactonen, vahva antiandrogeeninen diureetti jolla todettu hyvä hoitotulos aikuisiän akneen. Todella ikävää kuunnella jonkun palsta-besserwisserin pätemistä "et vain osaa"-kommentteineen. Edes pikkulapsille ei puhuta noin.

Vierailija
77/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen tarkoittaa noin 40-vuotiasta. Jos on vaikka 47-vuotias, niin alkaa olla paremminkin viisikymppinen kuin nelikymppinen.

Vierailija
78/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan mikä tekee sinusta asiantuntijan ja miksi juuri sinun ohjeet ovat parempia kuin kenenkään muun?

Vierailija
79/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on yksi hyvä ajatus, nimittäin ihotautilääkärillä käynti. Kaikki, aivan kaikki kosmetiikkayhtiöiden markkinoimat puhdistus-, kosteutus- ja hoitotuotteet sun muut sörsselit ovat silkkaa huuhasta. Pelkkää rahastusta.

Näissä tuotteissa ei lain mukaan edes saa olla aineita jotka vaikuttavat ihon pinnan alle koska silloin ne luettaisiin lääkkeiksi ja ne tarvitsisivat kuvat ja aivan eri jakelukanavat.

Kosmetiikkabisnes on rajua. Ei tosin uskoisi, että nykypäivänäkin on ihmisiä joihin tämä mainonta ja markkinointi uppoaa.

Ihoja on erilaisia ja on ihan geeneistä kiinni millainen itselle on osunut. Noilla "hoidoilla" ei paranneta mitään mutta paljon hallaa niillä voi saada aikaan. Parhaimmassa tapauksessa menettää vain rahaa mutta huonoimmassa tärvelee ihonsa lopullisesti.

Älkää hyvät ihmiset menkö käärmeöljykauppiaiden lankaan!

Vierailija
80/115 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misshan perfect cover BB voide täälläkin käytössä, en löydä tarpeeksi vaaleaa sävyä normimerkeiltä. Peittää sopivasti, näyttää luonnolliselta ja mukana myös muistaakseni 42spf. Matta tämä ei kyllä ole toisin kuin joku sanoi; ainakin omalla rasvaisella ihollani tämä kiiltää, mutta korealaiset meikit eivät yleensä edes tähtää mattapintaan.

Tämä on muuten hyvä, mutta kesän kirkkaassa valossa kasvot näyttävät harmailta. Odottelen sitä uutta versiota, missä sävyä on korjattu.

Niitähän on montaa eri sävyjä. Sulla siis on väärä sävy käytössä. Itse käytän vaihdellen 13 ja 21 sävyjä, eikä ainakaan 21 ole ollenkaan harmaa. 13 ehkä voisi näyttää harmaalta, jos se on itselle liian vaalea.

Toivottavasti nyt eivät ole näitä sävyjä muokkaamassa, sitten on taas itsellä tuskallinen uuden merkin etsintä edessä 😭.