Nelikymppinen nainen, mitä käytät peittämään ihon virheitä LUONNOLLISEN näköisesti?
Itselläni on paljon punaisuutta (pinnallisia verisuonia) ja poskissa suurentuneita ihohuokosia. En ole koskaan kauheasti meikannut enkä varsinkaan nyt vanhempana, kun tuntuu ettei meikkivoide istu kasvoihin luonnollisesti. Tuntuu, että se vain pakkautuu ihohuokosiin ja korostaa niitä. punaisuuttakaan en osaa peittää ilman että se meikkivoide on mielestäni liian näkyvä. Mieluummin olen punainen kuin näytän siltä, että on hirveä kerros pakkelia. Mielestäni minulla on enemmän kuiva kuin rasvainen iho, mutta sitten muutaman tunnin jälkeen saattaa nenä myös kiiltää. Mitkä tuotteet sopisivat tällaiselle aikuiselle iholle ja toisivat luonnollisen näköisen lopputuloksen?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa. Naama kukkii hormonikierron mukaan. Näin on ollut aina ja keski-ikäistyessä tämä vain pahenee. Jotkut huutaa että hoidat ihoasi väärin. Mutta ei sitten kuitenkaan anna mitään parempia ohjeita. Koulukiusausfiilikset tulee. Noh, mitäpä muuta voi vauvapakstalta odottaa.
Olisin antanut ohjeita, mutta kunnei tiedä mitä pitää lähteä korjaamaan. Tuotteiden laadulla ja merkillä on iso merkitys. Yleisin ongelma on se, että kasvot pestään liian kuivattavilla tuotteilla, kasvovettä ei käytetä ja meikkiä/aurinkovoidetta ei poisteta oikeilla aineilla.
Kasvovesi on turhake, jota kosmetologit myy ahkerasti. Ihotautilääkäreistä en kenenkään ole kuullut puhuvan kasvoveden tärkeydestä, päinvastoin. En itsekään käytä ja iho on loistavassa kunnossa.
Ihotautilääkärille menisin jos on mahdollista ja ihossa on isompia ongelmia kuin pari ryppyä tai näppyä.
Olen jo 58-vuotias ja käytän suhteellisen edullista, ilmeisesti Kicksin omaa Beauty Act meikkivoidetta. On kivan ohutta ja sitä laitan kevyehkösti t-alueelle ja silmien alle. Kosteutus etenkin silmien alle auttaa. Tähän mulla on apteekin kosmetiikasta Louis Widmerin voide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan ihoani hyvin, joten siinä ei ole virheitä. Suosittelen sinuakin laittamaan ihonhoidon ensin kuntoon ja katsomaan sen jälkeen onko enää "peitettävää".
N42
Minäkin hoidan ihoa hyvin mutta silti se on hirveä. Kirjava, jäätävät ihohuokoset koko naamassa, rasvainen ja tällä hetkellä varmaan 100 näppyä.
Kiinnostaa tietää minkälaista tämä "hyvä hoito" on, jos lopputulos on noin huono.
Minulla on ollut lapsesta asti huono iho. Ei voi mitään kun hormonit aiheuttaa.
Kerro nyt miten hoidat.
Puhdistan ja kosteutan.
Millä ja miten?
Mitä sinä utelet?
Kiinnostaa tietää minkälaista tämä "hyvä hoito" on, jos lopputulos on noin huono.
Etkö tiedä mitä hormonit tarkoittaa?
Joskus tekosyytä. Mitä salattavaa niissä ihonhoitotuotteissa ja tottumuksissa on? Yritän vaan auttaa.
Olen jo kertonut että pesen kasvot ja käytän kosteusvoidetta.
Ei tämä kerro yhtään mitään. Mutta jos haluat elää finniesi kanssa, niin en sitten auta..
Olen toinen vastaaja. Olen 37 ja kärsinyt aknesta 12-vuotiaasta asti. Siihen ei oikeasti auta yhtään mikään, lämmin kesäilma esimerkiksi ryöpsäyttää taas finnit naamalle kun talintuotanto kiihtyy ja talvella iho voi olla pintakuiva. Iholle "mahtuu" kyllä tässä iässä juonteet siinä missä finnitkin...
Käytössä on olleet vuosien aikana aurinkosuoja, meikit, ihonpuhdistus sopivilla tuotteilla, kemiallinen kuorinta sarjahoitona (oikeasti toimivin), kemiallinen kuorinta kotona (AHA), kosmetologin ihonpuhdistus, seerumit, nyt retinoli yms. meikillä saa paljon piiloon, mutta ei täydellisesti. Jos ei ole hormonaalista aknea niin kannattaa ihan oikeasti olla hiljaa tyytyväinen. Tunnen monia ihmisiä joilla on parempi iho kuin minulla ja jotka eivät näe sen eteen mitään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misshan perfect cover BB voide täälläkin käytössä, en löydä tarpeeksi vaaleaa sävyä normimerkeiltä. Peittää sopivasti, näyttää luonnolliselta ja mukana myös muistaakseni 42spf. Matta tämä ei kyllä ole toisin kuin joku sanoi; ainakin omalla rasvaisella ihollani tämä kiiltää, mutta korealaiset meikit eivät yleensä edes tähtää mattapintaan.
Tämä on muuten hyvä, mutta kesän kirkkaassa valossa kasvot näyttävät harmailta. Odottelen sitä uutta versiota, missä sävyä on korjattu.
Niitähän on montaa eri sävyjä. Sulla siis on väärä sävy käytössä. Itse käytän vaihdellen 13 ja 21 sävyjä, eikä ainakaan 21 ole ollenkaan harmaa. 13 ehkä voisi näyttää harmaalta, jos se on itselle liian vaalea.
Toivottavasti nyt eivät ole näitä sävyjä muokkaamassa, sitten on taas itsellä tuskallinen uuden merkin etsintä edessä 😭.
13 on liian vaalea koko kasvoille levitettynä ja 21 on nimenomaan harmaa. Voisin toki miksata noita, tai laittaa 13 vain kasvojen keskiosaan, mutta en ole jaksanut enää tilata netistä ja K-citymarketista ei saa tuota vaaleinta.
Mielenkiintoista jos se sulla näyttää harmaalta, itsellä kun ei ollenkaan. Mutta sävyjähän on siis muitakin kuin nuo kaksi, kannattanee kokeilla niitäkin. Mutta eihän joka merkiltä tosiaan kaikille löydy sopivaa sävyä.
Mä käytän Misshan 23 sävyä. Näyttää kädellä harmahtavalta mutta sulautuu mun ihoon täydellisesti. Ostin hiljan Lumenen cc-voiteen sävyssä fair ja voi miten kellertävä se onkaan. Tummuusaste on siinä oikea mutta väri ei sulaudu kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Lopetin vähäisenkin meikkaukseni kokonaan korona-aikoina, enkä aio siihen typeryyteen palata.
Suosittelen kaikille, ihanan vapauttavaa, säästää monelta pelolta ja itseinholta, kun pääsee meikeistä eroon.
Jaa.
Itse olen korona-ajan jälkeen nyt tänä kesänä intoutunut taas meikkaamaan enemmän, ja huomaan selvästi, miten paljon enemmän tykkään ulkonäöstäni ehostettuna ja miten paljon pirteämmältä näytän.
Ikiklassikko Max Factorin Panstik VAIN tarvittavalle alueelle, nenänpielet ja muut punoitukset siis. Jos jaksan, niin ohuen ohut kerros Lumenen CC-voidetta poskille. Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa. Naama kukkii hormonikierron mukaan. Näin on ollut aina ja keski-ikäistyessä tämä vain pahenee. Jotkut huutaa että hoidat ihoasi väärin. Mutta ei sitten kuitenkaan anna mitään parempia ohjeita. Koulukiusausfiilikset tulee. Noh, mitäpä muuta voi vauvapakstalta odottaa.
Olisin antanut ohjeita, mutta kunnei tiedä mitä pitää lähteä korjaamaan. Tuotteiden laadulla ja merkillä on iso merkitys. Yleisin ongelma on se, että kasvot pestään liian kuivattavilla tuotteilla, kasvovettä ei käytetä ja meikkiä/aurinkovoidetta ei poisteta oikeilla aineilla.
Kasvovesi on turhake, jota kosmetologit myy ahkerasti. Ihotautilääkäreistä en kenenkään ole kuullut puhuvan kasvoveden tärkeydestä, päinvastoin. En itsekään käytä ja iho on loistavassa kunnossa.
Ihotautilääkärille menisin jos on mahdollista ja ihossa on isompia ongelmia kuin pari ryppyä tai näppyä.
Kasvoveden käyttäminen lopetti mun ihon pintakuivuuden ja sen myötä myös liiallisen rasvoittuvuuden. Puhdistuksen viimeistelyyn vanulapulla pyyhkäistynä se onkin turha, mutta kosteutustuotteena ihan ykkönen. Ihotautilääkärit on ihotautien ammattilaisia, eivät kosmetiikan, ja puhuvat usein lääketehtaiden suulla (perusvoiteiden puolesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvoveden käyttäminen lopetti mun ihon pintakuivuuden ja sen myötä myös liiallisen rasvoittuvuuden. Puhdistuksen viimeistelyyn vanulapulla pyyhkäistynä se onkin turha, mutta kosteutustuotteena ihan ykkönen. Ihotautilääkärit on ihotautien ammattilaisia, eivät kosmetiikan, ja puhuvat usein lääketehtaiden suulla (perusvoiteiden puolesta).
Mitä kasvovettä käytät?
Mulla on kanssa pintakuiva iho, tai sitten sekaiho tai rasvottuva iho. Mene ja tiedä. Kasvot kiiltää, muualta iho on normaalin matta, jopa vähän kuiva näin kesällä.
miksi ihon virheet pitää peittää? etkö uskalla vai kehtaa olla oma itsesi? ajatte asiat niin, että kaikki muut on kuin pieru tuulessa, mitättömiä kärpäsiä tässä suuressa kasassapaskaa. kaikki me näytetään erilaisilta ja sille harvoin mitään mahtaa. joten huoli pois, sillä ne mallitkin näyttää siellä meikkiensä alla vuorenpeikoilta.
Näin kesällä käytän lähes ainoastaan Dr Jart Cicapair purkkivoidetta ja peitän paikallisesti näpyt ym Macin peitevoiteella. Kosteuttavalla puuterilla peitän liiallisen kiillon.
Lumene instant glow sävyseerumi.
Maybellinen meikkipuuteria. Iho on vähän rasvoittuva ja tykkään, että meikkaaminen saa olla arkena nopeaa, joten en jaksanut enää käyttää meikkivoidetta+puuteria ja sopivaa peittävyyttä oli vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
miksi ihon virheet pitää peittää? etkö uskalla vai kehtaa olla oma itsesi? ajatte asiat niin, että kaikki muut on kuin pieru tuulessa, mitättömiä kärpäsiä tässä suuressa kasassapaskaa. kaikki me näytetään erilaisilta ja sille harvoin mitään mahtaa. joten huoli pois, sillä ne mallitkin näyttää siellä meikkiensä alla vuorenpeikoilta.
En tykkää, että vähän punertava ja kirjava ihoni tekee ulkonäöstäni suttuisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kasvovettä käytät?
Mulla on kanssa pintakuiva iho, tai sitten sekaiho tai rasvottuva iho. Mene ja tiedä. Kasvot kiiltää, muualta iho on normaalin matta, jopa vähän kuiva näin kesällä.
Oon käyttäny useita eri merkkejä, mutta nyt on käytössä Olivia Klein Hydra Spray Toner.
Eihän ne nyt kokoaikaa ole.