Onko termi "mokkapala" mielestäsi rasistinen?
Yliopistopiireissä kuulin tästä kritiikkiä, siis tuon "mokka"-sanan vuoksi.
Kommentit (1044)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten "suklaamuna"? Neutraali sana vai kieltoon?
Kinder-muna on neutraali, koska siinä on sekä ruskeaa että valkoista.
Mutta ruskea on valkoisen päällä.
Ja kinder = lapsi, hyvin epäilyttävää puhua lasten munista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokka sanaa pitäisi voida käyttää ilman, että joku vetää sen rasistiseen yhteyteen. Mokkanahkaa on mm. Vanilja on rasistinen sana valkoisesta ihmisestä?
MokkaNAHKA? No tuohan se vasta rasistinen termi on!
Haluaisin hakea nahkaista kaulapussia internetin hakukoneella sanalla nahka tai mokkanahka, ilman että joku luulee jotain sen perusteella. Tai laukku.
Kaikki sanat mitä voi käyttää ivallisessa merkityksessä on kiellettävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut sävyt puuttuvat, kieltoon.
On siinä kääreessä muitakin värejä. Muun muassa punaista ja keltaista.
Aikoinaan Vihreiden lehti julkaisi reseptin mokkak*********e. Oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakkinappuloiden ja laudan värit on vaihdettava, on jokseenkin vihjailevaa että siinä on musta vastaan valkoinen.
Ja valkoinen vieläpä saa aina aloittaa pelin.
Ihan kauhean epätasa-arvoista.
Shakin hevonen on englanniksi Knight eli Ritari. Ja lähetti on Messenger eli Enkeli kreikaksi. Ymmärrättekö nyt?
Ja Ritari oli alunperin Roomalainen hevosmies. Hevosen saivat vain legiioonan johtohenkilöstö. Enkeli eli Angelos.. se onkin pidempi juttu..
Joo, mutta jos netissä sanotaan, että en tapaa ketään livenä niin mitä väliä sillä paikkakunnalla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan epäilyttävää. Munat ne on lapsillakin eikä siinä ole mitään epäilyttävää. Paitsi jos munat ovat tyttölapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinder=lapset. Yksi lapsi olisi Kind.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikki valko-sanat pitää myös poistaa. Valkosuklaa, hyi hyi. Valkovuoto, hyi hyi. Valkokaali, hyi hyi. Valkosipuli, valkoviini, hyi hyi hyi hyi. Rasistisia sanoja.
Niinpä. Ajatella että mä oon asunut lapsuuteni kylässä nimeltä Valko! Ja meitä siellä asuvia kutsuttiin Valkolaisiksi.
Ja mun naapurin sukunimi on Valkonen...
Tästähän saa hyviä teemajuhlan tai kahvilan, kaupan ideoita, syödään ja juodaan mokka-tuotteita ja asuvalinnoissa oltava mokkaa joko materiaalina tai värinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakkinappuloiden ja laudan värit on vaihdettava, on jokseenkin vihjailevaa että siinä on musta vastaan valkoinen.
Ja valkoinen vieläpä saa aina aloittaa pelin.
Ihan kauhean epätasa-arvoista.
Shakin hevonen on englanniksi Knight eli Ritari. Ja lähetti on Messenger eli Enkeli kreikaksi. Ymmärrättekö nyt?
Ja Ritari oli alunperin Roomalainen hevosmies. Hevosen saivat vain legiioonan johtohenkilöstö. Enkeli eli Angelos.. se onkin pidempi juttu..
Hevosmies liittyy suoriin housuihin, nahkatakkiin ja mersuun.
Ei voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikki valko-sanat pitää myös poistaa. Valkosuklaa, hyi hyi. Valkovuoto, hyi hyi. Valkokaali, hyi hyi. Valkosipuli, valkoviini, hyi hyi hyi hyi. Rasistisia sanoja.
Niinpä. Ajatella että mä oon asunut lapsuuteni kylässä nimeltä Valko! Ja meitä siellä asuvia kutsuttiin Valkolaisiksi.
Ja mun naapurin sukunimi on Valkonen...
Isä käski mun lapsena poimia äidille VALKOvuokkoja. Törkeä mies!
Hyvää mainosta Oulun ylipistolle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valkoinen voittaa mustan, kyse on rasistisesta vallankäytöstä ja alistamisesta.
Muutaman kuukauden kuluttua aletaan taas voivottelemaan, ettei vain tulisi musta joulu vaan oikein perinteinen kunnon valkoinen joulu - törkeän rasistista ja valkoista ylivaltaa ihannoivaa. Joulu on heti välittömästi dekolonisoitava!
Vierailija kirjoitti:
Tästähän saa hyviä teemajuhlan tai kahvilan, kaupan ideoita, syödään ja juodaan mokka-tuotteita ja asuvalinnoissa oltava mokkaa joko materiaalina tai värinä.
En tapaa ketään livenä enkä halua, että kukaan tulee minua seksuaalisesti ahdistelemaan kun käyn kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää mainosta Oulun ylipistolle :D
Eiköhän yksittäisiä, samanlaisia ajatuksia kannattavia henkilöitä löydy kaikkialta. Tuskin siellä koko humanistinen tiedekunta noin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Vihreiden lehti julkaisi reseptin mokkak*********e. Oi niitä aikoja.
Ne oli niitä aikoja kun ostettiin kaupasta n¨¨¨¨kerin suukkoja. Hyviä olivat eikä kukaan pahoittanut mieltään. Paitsi mun veli, kun söin molemmat suukot enkä jättänyt sille yhtään :D
Jos valkoisena miehenä menen sänkyyn ruskean transnaisen kanssa, niin mikä on lapsemme?
Valkosuklaa vai tuplamuna?