Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko termi "mokkapala" mielestäsi rasistinen?

Vierailija
09.07.2023 |

Yliopistopiireissä kuulin tästä kritiikkiä, siis tuon "mokka"-sanan vuoksi.

Kommentit (1044)

Vierailija
101/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me yliopistolla filosofian tunnilla tuommoisia pohdittiin. Onko lääkäpulloa ravistettava ohikulkeissa ja onko sopivaa käyttää mokka nimistä paloista, joka onkin yksi pellin kokoinen.

Vierailija
102/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaikki valko-sanat pitää myös poistaa. Valkosuklaa, hyi hyi. Valkovuoto, hyi hyi. Valkokaali, hyi hyi. Valkosipuli, valkoviini, hyi hyi hyi hyi. Rasistisia sanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egues scrabra, stella splendida et matutina.

Vierailija
104/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä halua tietää, kenen mokkaa niihin paloihin oli laitettu.

Vierailija
105/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa vaihtaa sieltä Porvoon yliopistosta vähän fiksumpiin piireihin. Alakoululaiset jo tietävät, että mokka=kahvi. 

Ihan Oulun yliopistossa tällaista kuulin. Enkä ole itse tätä mieltä. ap

Oikeasti en ole Oulusta eikä minulla ole mitään tekemistä Oulun kanssa. En ole edes koskaan käynyt Oulussa. Kai ymmärrät, että kaikki mikä lukee netissä ei välttämättä ole totta eikä ammattinäyttelijätkään useimmiten ole roolihenkilönsä kaltaisia yksityiselämässään?

Minä opiskelen Oulussa humanistisessa tiedekunnassa, enkä ole kuullut.

Ketkä edes ovat yliopistolla nyt heinäkuussa?

Tapahtui ennen kesää ja myös yliopiston Jodel-kanavalla joku tästä aiheesta kohkasi. ap

Niin ja lisään vielä sen, että aihe nousi pinnalle, kun ilmeisesti joku ainejärjestö oli tarjoillut mokkapaloja alan valintakokeisiin osallistuneille. ap

Oliko ne aiheen pinnalle nostajat jotain vaihto-oppilaita kuten kävi sen Afrikan tähdestä nousseen kohun kohdalla?

En tiedä. Jodelissa joku väitti, että hänen tummaihoinen kaverinsa oli pahastunut tuosta mokkapalatarjoilusta. ap

Kaverilla on ilmeisesti sitten kotoutus hieman kesken. Viekää se mihin tahansa junnuturnaukseen tai koulun myyjäisiin sivistymään.

*reps*

Vierailija
106/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaa Alkossa väritöntä viiniä ja olutta. Punaviini on rasistista intiaaneja kohtaan.

Vierailija
107/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikki valko-sanat pitää myös poistaa. Valkosuklaa, hyi hyi. Valkovuoto, hyi hyi. Valkokaali, hyi hyi. Valkosipuli, valkoviini, hyi hyi hyi hyi. Rasistisia sanoja.

Ei valoinen ole rasismia, vain musta on. Että äläpä kasvattele mustapäitä nenääsi tai olet rasisti. 

Vierailija
108/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsut tummaihoista ihmistä "mokkapalaksi", niin kyllä, näkisin sen rasistisena ilmaisuna sen lisäksi että ihmisen kutsuminen palaksi on dehumanisointia. Leivonnaista saa minun nähdäkseni kutsua omalla nimellään.

Hmm. No vähän riippuu.

Jos joku komistus ahnaasti maistelisi minua ja kehuisi mokkapalana, en ehkä ottaisi pahasti itseeni.

Oletko maitokahvin värinen? Jos et ole, niin suu kiinni.

Vierailija
109/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa vaihtaa sieltä Porvoon yliopistosta vähän fiksumpiin piireihin. Alakoululaiset jo tietävät, että mokka=kahvi. 

Oikeasti en ole Oulusta eikä minulla ole mitään tekemistä Oulun kanssa. En ole edes koskaan käynyt Oulussa. Kai ymmärrät, että kaikki mikä lukee netissä ei välttämättä ole totta eikä ammattinäyttelijätkään useimmiten ole roolihenkilönsä kaltaisia yksityiselämässään?

Tapahtui ennen kesää ja myös yliopiston Jodel-kanavalla joku tästä aiheesta kohkasi. ap

Niin ja lisään vielä sen, että aihe nousi pinnalle, kun ilmeisesti joku ainejärjestö oli tarjoillut mokkapaloja alan valintakokeisiin osallistuneille. ap

Siis joku/jotkut kehtasi valittaa ilmaisista ja hyvää hyvyyttään järjestetyistä tarjoiluista? Uskomatonta.

Ei se, että joku on maksutonta tai järjestetty "hyvää hyvyyttään" tarkoita, että se olisi kaiken kritiikin ulkopuolella. Entä jos siellä olisi tarjoiltu vaikka jotain mokkaki*****i tai n*****i-leivonnaista, eikö silloinkaan saisi valittaa kun on "Hyvää Hyvyyttään" isolla vaivalla tehty?

Juuri näin.

Vierailija
110/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla Mustan Barbaarin biisin nimi.

Vierailija
111/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne aiheen pinnalle nostajat jotain vaihto-oppilaita kuten kävi sen Afrikan tähdestä nousseen kohun kohdalla?

En tiedä. Jodelissa joku väitti, että hänen tummaihoinen kaverinsa oli pahastunut tuosta mokkapalatarjoilusta. ap

Oikeasti ei ollut, koska yksikään tummaihoinen ei ole noin pihalla. Tuo vain ja ainoastaan woke-sekoilijoiden ulostamaa sontaa.

Vierailija
112/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valoinen ole rasismia, vain musta on. Että äläpä kasvattele mustapäitä nenääsi tai olet rasisti. 

Vain haamut ja paperi on valkoista. Että vedäpä sinä myllynkiveä kaulassasi mereen asti, räzisti.

Vierailija
113/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ei ollut, koska yksikään tummaihoinen ei ole noin pihalla. Tuo vain ja ainoastaan woke-sekoilijoiden ulostamaa sontaa.

Entä he tummaihoiset, joiden älykkyysosamäärä on alhainen?

Vierailija
114/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että nuorella polvella on raikkaita ajatuksia ja syrjiviä rakenteita puretaan yhä enemmän. Ei moni tulisi tätäkään edes ajateleleksi.

Vierailija
115/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä he tummaihoiset, joiden älykkyysosamäärä on alhainen?

Edes he eivät ole niin pihalla kuin valkoinen woke-väki. 

Vierailija
116/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakkinappuloiden ja laudan värit on vaihdettava, on jokseenkin vihjailevaa että siinä on musta vastaan valkoinen.

Vierailija
117/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsut tummaihoista ihmistä "mokkapalaksi", niin kyllä, näkisin sen rasistisena ilmaisuna sen lisäksi että ihmisen kutsuminen palaksi on dehumanisointia. Leivonnaista saa minun nähdäkseni kutsua omalla nimellään.

Hmm. No vähän riippuu.

Jos joku komistus ahnaasti maistelisi minua ja kehuisi mokkapalana, en ehkä ottaisi pahasti itseeni.

Oletko maitokahvin värinen? Jos et ole, niin suu kiinni.

En. Olen mokkapalan värinen. En minä mikään m¨latti ole. 

Vierailija
118/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mustat ihmiset minuun liittyy? En ole koskaan pannut mustaa miestä enkä edes mustaa naista.

Vierailija
119/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shakkinappuloiden ja laudan värit on vaihdettava, on jokseenkin vihjailevaa että siinä on musta vastaan valkoinen.

Jos valkoinen voittaa mustan, kyse on rasistisesta vallankäytöstä ja alistamisesta.

Vierailija
120/1044 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, että nuorella polvella on raikkaita ajatuksia ja syrjiviä rakenteita puretaan yhä enemmän. Ei moni tulisi tätäkään edes ajateleleksi.

Ei idiotismissa ole mitään raikasta. Päinvastoin. Se on hyvinkin tunkkaista.