Minkä syyn takia olette olleet ambulanssissa? Onko ambulanssi joskus kieltäytynyt ottamasta kyytiin?
Täällä on keskustelu miehestä, joka ei saanut ambulanssia vaimolleen ja oli itse ajanut hänet sairaalaan. Oletteko te olleet ambulanssissa? Tiedättekö tapauksia, milloin ambulanssi ei ole ottanut kyytiin?
Olen itse ollut ambulanssissa n. 10 kertaa epilepsiakohtauksen takia ja kerran muuten tajuttomuuden takia. (Josta seurasi pitkä sairaalajakso). En näistä kerroista itse muista mitään, mutta aina on ambulanssi ollut paikalla alle viidessä minuutissa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kylkiluut murtui kaatuessa enkä päässyt sairaalaan.
Isälläni murtui kylkiluita merellä, itse tuli veneen kanssa mantereelle ja seuraavana päivänä lääkäriin kun ei pajalle töihin pystynyt, sairaslomaa tuli ei muuta. Yleensä ambulanssit eivät aikuisia ihmisiä kuljettele murtuman takia jos ei ole avomurtuma, miksi kuljettelisi kun itsekin pääsee.
Itse olen kerran ollut ambulanssissa, pakottivat kolarin jälkeen tutkimuksiin, olisin mieluummin mennyt kotiin.
forssan seudulla parempi tilata taksi koska ambulanssi ei ota kyytiin. minulla aivo infarkti jo toinen lääkäri kehoitti heti hakeutumaan hoitoon jos tulee lanssi tuli pihaan eivät ottaneet kyytiin tilasivat taksin jolla menin forssaan lanssi ajoi perässä??? ja tulivat sairaalassa selittelemään diaknoosiaan tutkittiin ja samantien tampereelle liotukseen.kun kotiuduin soitin heille ja kyselin heidän käytöksestään ja työ motivaatiostaan SELI SELIÄ TULI. onneksi on päättäjissä tuttuja molemmat siirrettiin muihin tehtäviin. todella nautin kostosta. todella ammattitaidottomia ehkä luku taidottomiakin kun eivät lääkärin paperiakaan ymmärtäneet.
Lapseni mukana, lasella covid ja erittäin hankaloitunut hengitys, toisen kerran synnytyksen jälkeen. Lapsi syntyi suunnittelematta kotiin.
Useasti. Käsivarsi murtui tapaturmassa, ambulanssilla sairaalaan. Rajut migreenikohtaukset (taju lähi),ennen oikeanlaisen lääkityksen löytymistä ambulanssi kotiin noin kerran kuussa.
Viimeisin episodi umpilisäkkeen tulehdus. Odotin ambulanssia kovassa kivussa lähes kaksi tuntia. Lopulta liikeni lanssi, jossa ei ollut mitään kipulääkkeitä mukana. Pyörryin ambulanssiin, toinen ensihoitaja ennätti napata hartioista kiinni, etten lyönyt päätäni ambulanssissa. Laittoivat kävelemään omin jaloin ambulanssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko sä jotain kiksejä toisten sairauskertomuksista vai oletko ihan muuten vaan tarpeettoman utelias?
Saan niistä seksuaalista mielihyvää. Ap
😂😂 Kiitos päivän piristyksestä!
Vierailija kirjoitti:
On kieltäydytty, piti sitten tilata baaritaksi.
Baaritaksissa sitten jallua kurkkuun ja reivasit menemään?
luotto mennyt täysin kirjoitti:
forssan seudulla parempi tilata taksi koska ambulanssi ei ota kyytiin. minulla aivo infarkti jo toinen lääkäri kehoitti heti hakeutumaan hoitoon jos tulee lanssi tuli pihaan eivät ottaneet kyytiin tilasivat taksin jolla menin forssaan lanssi ajoi perässä??? ja tulivat sairaalassa selittelemään diaknoosiaan tutkittiin ja samantien tampereelle liotukseen.kun kotiuduin soitin heille ja kyselin heidän käytöksestään ja työ motivaatiostaan SELI SELIÄ TULI. onneksi on päättäjissä tuttuja molemmat siirrettiin muihin tehtäviin. todella nautin kostosta. todella ammattitaidottomia ehkä luku taidottomiakin kun eivät lääkärin paperiakaan ymmärtäneet.
Teissä forssalaisissa noita valittajia tuntuu riittävän.
Jäin auton alle. Ajanut olen useasti aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran voimakkaan allergiakohtauksen/alkavan anafylaksian takia. Naama turposi ja paineet rupesi tippumaan niin että silmissä musteni. Lanssi paikalla alle viidessä minuutissa ja sain kyllä ensiluokkaista hoitoa sekä lanssissa että sairaalassa. Olen kiitollinen <3
Ja täällä taannoin joku nero tiesi kertoa miten ei usko allergioiden olevan totta vaan mielenasioita.
Imeisesti juopuneita yms. on paljon asiakkaissa. Kun itselle sanottiin, ettei nyt tarvitsekaan puhalluttaa.
Viikko selkäleikkauksen jälkeen heräsin sunnuntaina hirvittävään päänsärkyyn ja siihen, että sänky oli litimärkä. En voinut käsittää mitä se oli, mutta pyysin naapuria viemään minut sairaalaan, mikä ei onnistunut, kun särky oli niin hirveä enkä kyennyt olemaan pystyasennossa. Soitettiin sitten ambulanssi. Ylimielinen tytteli (ambulanssin henkilökuntaa) sanoi, että "Sillä on varmaan vain hiki".
Sairaalassa selvisi, että leikkaushaavasta oli pieni osa auki ja "hiki" oli selkäydinnestettä (en olisi ikinä uskonut sen olevan mahdollista, mutta näin lääkäri kertoi). Haava kursittiin sitten umpeen.
Olin autokolarissa pelkääjänpaikalla. Pomoni ajoi. Ihmisille ei onneksi käynyt pahasti, mutta auto meni lunastukseen. Ambulanssit olivat minuuteissa paikalla (ei tapahtunut Suomessa).
Vierailija kirjoitti:
Olin autokolarissa pelkääjänpaikalla. Pomoni ajoi. Ihmisille ei onneksi käynyt pahasti, mutta auto meni lunastukseen. Ambulanssit olivat minuuteissa paikalla (ei tapahtunut Suomessa).
No pelottiko pelkääjänpaikalla?
Umpisuolelleni tapahtui jotain, minkä vuoksi en pystynyt kävelemään ollenkaan vaan makasin sikiöasennossa sängyssä. Ambulanssi ukkelit nostivat minut siinä asennossa paareille ja kiikuttivat sairaalaan ja matkalla antoivat jotain niin tujua lääkettä meni taju. Kun seuraavan kerran heräsin oli mahassa kolme reikää ja umpisuoli oli leikelty pois (kysymättä). Nyt sitten elellään vajaalla suolistolla.
Vierailija kirjoitti:
Umpisuolelleni tapahtui jotain, minkä vuoksi en pystynyt kävelemään ollenkaan vaan makasin sikiöasennossa sängyssä. Ambulanssi ukkelit nostivat minut siinä asennossa paareille ja kiikuttivat sairaalaan ja matkalla antoivat jotain niin tujua lääkettä meni taju. Kun seuraavan kerran heräsin oli mahassa kolme reikää ja umpisuoli oli leikelty pois (kysymättä). Nyt sitten elellään vajaalla suolistolla.
Tarkoitat todennäköisesti umpilisäkettä (appendix).
Vierailija kirjoitti:
Tyttären kaveri tilasi tälle ambulanssin kun sai pahan hypokohtauksen (diabeetikko) . 20 minuutin odottelun jälkeen soittivat että voisko tytär ottaa taksin kun ambulanssi ei ole tulossa!
160cm kaveri kantoi sitten 175cm tyttäreni taksikuskin kanssa autoon ja veivät sairaalaan. 2pv tehohoidossa.
Meinasin kyllä tehdä valituksen mutta onneksi selvisi hengissä
Olisin valittanut, siinä on hengenlähtö todella lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pelottiko pelkääjänpaikalla?
Lopeta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat todennäköisesti umpilisäkettä (appendix).
No en todellakaan tarkoita! Ei sieltä mitään lisäkettä poistettu vaan umpiSUOLTA.
Mulla tuli äkillinen kamala kipu kylkeen, vatsaan ja selkään enkä pystynyt liikahtamaankaan. Kyytiin ottivat. Parkaisin ambulanssissa tuskasta aina, kun vähänkin heilahdin esim. jos kadulla oli töyssyä. Diagnoosi oli munuaiskivikohtaus, jota ensihoitajakin epäili. Mun mies taas otettiin ambulanssin kyytiin, kun hänelle nousi äkillinen korkea kuume ja ihan järkyttävä horkka, silminä nähden rajua tärinää oli hänellä. Särkylääkkeestä ei ollut mitään apua. Hänellä oli sepsis.
Väännetääs rautalangasta. Toki kirjoitin vähän tyhmästi. Eli minulla suurempi riski saada uusi kohtaus kuin kohtauksettomalla ihmisellä saada se ensimmäinen kohtaus. Tämäkin kuulostaa vähän tyhmältä, mutta ehkä ymmärrätte tai sitten ette. En väännä enempää. Jokainen tulkitsee kuten haluaa ja viilaa pilkkua.