Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät ovat loppumassa Prismoista ja Cittareista

Vierailija
09.07.2023 |

Marketteja on vaivannut jonkin aikaa pula muun muassa kassoista, hylkyttäjistä, siivoajista ja varaston purkajista, mikä mäkyy muun muassa siinä että myyjät joutuvat siivoamaan myymälätilan itse ja yhä useamman asiakkaan on entistä vaikeampaa tavoittaa luonnollista ja laadukasta asiakaspalvelua. Yksi suurimmista syistä on palvelualojen liian tiukka kielivaatimus, joka estää suomea osaamattomien työntekijöiden palkkaamisen alalle vaikka muiden kuin suomea kielenään puhuvan vapaan työvoiman määrä on kasvanut Suomessa. Kaupan alaa vitsaa myös että suomalaisista nuorista monet ovat nykyisin täysin haluttomia hakemaan töitä ruokakaupoista, minkä vuoksi marketit saavat joka vuosi yhä vain vähemmän ja vähemmän työhakemuksia vaikka tekemättömän työn määrä kasvaa jatkuvasti ja työt kertyvät jäljelle jääneiden työntekijöiden niskaan.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saataisiinko viimeinkin lisää itsepalvelukassoja?

En tosiaan tarvitse ruokaostoksilla mitään seurustelupalveluja kassatyöntekijältä, niitä haluavat voivat vaikka soittaa yksinäisten puhelupalveluun. Omakustanteisesti.

Itsepalvelukassat sopii pikkukauppoihin joissa ostetaan sen max viisi tuotetta. Marketeissa aiheuttaa vain ruuhkaa kun Pekka itse piippaa ja pakkaa koko perheen viikon ruokaostokset.

Meidä Prismassa on käsiskannerit. Mulla kärryllinen tavaraa,jotka skannaan sitä mukaa kun siirrän kärryyn. Itsepalvelukassalla vain maksan. Nopeaa.

Vierailija
102/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaupan kassan työ kelpaisi suomalaisille, jos se pääministerillekin kelpasi?

Pääministereille ja jopa pressallekin. Marin, Orpo, Niinistö, kaikki olleet myyjinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Meidä 3-henkisestä perheestä 2 on hakenut noihinkin kauppoihin töihin jokaiseen avoimeen tehtävään, eikä ole päässyt edes haastatteluun. Mitään työvoimapulaa ei ole.

T. Hki

en minä teidän perheestä palkkaisi ketään mihinkään työhön.

Vierailija
104/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan tarvitse ruokaostoksilla mitään seurustelupalveluja kassatyöntekijältä, niitä haluavat voivat vaikka soittaa yksinäisten puhelupalveluun. Omakustanteisesti.

Itsepalvelukassat sopii pikkukauppoihin joissa ostetaan sen max viisi tuotetta. Marketeissa aiheuttaa vain ruuhkaa kun Pekka itse piippaa ja pakkaa koko perheen viikon ruokaostokset.

Meidä Prismassa on käsiskannerit. Mulla kärryllinen tavaraa,jotka skannaan sitä mukaa kun siirrän kärryyn. Itsepalvelukassalla vain maksan. Nopeaa.

ja sinne kärryn pohjalle voi laittaa lohta kurkun hinnalla.

Vierailija
105/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaupan kassan työ kelpaisi suomalaisille, jos se pääministerillekin kelpasi?

Eiköhän kaupankassan työ ole aikalailla se työ mitä tehdään opiskelujen ohella nykyään, aika harvat tekee kaupankassan hommaa vuosia. Sama pätee moneen muuhun alaa. Ei kukaa halua jäädä matalapalkka alalle kun lukemalla amk tutkinnon joka kestää 4 vuotta ja se on tosi helppo suorittaa niin sit saa tuplasti parempaa palkkaa. 

Ehkä ne elämässä epäonnistuneet ja ei lahjakkaat ihmiset joutuvat tyytymään noihin "kakkahommiin".

Mikäs parempi ihminen sinä oot

Olen lukenut amk tutkinnon ja saan nyt 4500e/kk palkkaa, sä saat kaupankassa maksimissaan sen 2500e/kk. 

Miksi minulle maksetaan paremmin kuin sinulle? Siksi koska olen tärkeämpi ihminen kuin sinä ja fiksumpi myös.

Fiksuudesta en kyllä sun kohdalla mainitsisi mitään 😂

-eri

No voisitko suoriutua projektipäällikön työstä? :) 

Aivan varmasti paremmin kuin sinä, mikäli sulla sellainen pesti olisi tolla äo:llä 😊

Et voi, sulla ei ole koulutusta :) Miksi sä jotain hikistä kaupanalan työtä paskalla palkalla teet? :) 

Mä tykkään työstäni, siksi. Sä vaan leikit olevasi jotenkin tärkeä 😂

Vierailija
106/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä peetä...

Miksi työsopimukset sitten tehdään jotain 20 h/ vko ja määräaikaisina, jos pula tekijöistä? Miksi olemassa oleville ei sitten anneta kokopäivätyötä ja jopa vakinaisteta? Ja miksikö pulaa uusista hakijoista? Oisko surkea tuntipalkka ja kehnot sopimukset mitään??

Vierailija
107/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä peetä...

Miksi työsopimukset sitten tehdään jotain 20 h/ vko ja määräaikaisina, jos pula tekijöistä? Miksi olemassa oleville ei sitten anneta kokopäivätyötä ja jopa vakinaisteta? Ja miksikö pulaa uusista hakijoista? Oisko surkea tuntipalkka ja kehnot sopimukset mitään??

Mä itse oon tehnyt vain osa-aikaista viimiset 20 vuotta, enkä ole edes halunnut/ tarvinnut enempää tunteja. Ylimääräisiä vuoroja on joka vko tarjolla. Tuntipalkka ei oo huikea, mutta työ on mun mielestä kivaa/ mukavaa, ja kun pääsen töistä, niin duunit jää sinne. Tykkään 😅

Vierailija
108/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä peetä...

On noihin hakijoita vaikka kuinka paljon, muttei myyjän työkään mikään suojatyöpaikka ole 😉

Vierailija
109/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä haluaiin hyllyttäjäksi tai varaston purkajaksi ja voisin tehdä öisinkin niitä töitä. Harmi vain, ettei niistä oikein missään ilmoitella.  En tiedä haluaisinko tehdä niitä "aina", mutta juuri nyt voisi olla kiva ottaa tuollainen duuni vaikka sivutyöksi.

Minä olisin halunnut kans, mutta en päässyt. Nuo hyllyttäjän ja varaston purkajan työt on aika haluttuja marketissa sisäisestikin ja niihin ei pääse, jos ei ensin aloita kassalta ja sitä kautta myöhemmin "etene" sisäisesti siihen hyllyttäjän tai varastotyöntekijän pestiin. Minä en kassalle halunnut mistään hinnasta, joten annoin olla.

Ai, se menee noin päin. Jotenkin kuvittelin, että hyllytys on sitä "alempaa" hommaa, josta pääsee kassalle. Meidän lähimarketeissa kun kassoilla on ne vanhemmat naiset, hyllytystä tekee nuoret.

Vierailija
110/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä peetä...

On noihin hakijoita vaikka kuinka paljon, muttei myyjän työkään mikään suojatyöpaikka ole 😉

No ei todellakaan olekaan! T. tuo edellinen ja myyjä. Hakijoita ei kyllä mitenkään ovista ja ikkunoista pikkupaikkakunnilla tule. Kommentillani yritin vain kumota ap:n väitteet.

Vierailija
111/111 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jotkut on ihan hemmetin hitaita ja syntyy pitkät jonot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän