Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Remonttimiehille ei kuulemma saa antaa ruokaa

Vierailija
09.07.2023 |

Mulle karjalaislähtöiselle tuo mun miehen asenne on vaikea. Haluaisin keittää pojille ja tytöille kahvit ja jotain voileipää särpinöineen. Haluaisin myös kutsua remppapetterit sopan ääreen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remppa on kaupungissa niin ne haluaa päättää missä se lounas on ja mitä syövät

Vierailija
22/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särpinöineen??

Tarkoittaa varmaan särpimineen. Mikä tuossa on vaikeaa?

No kuule, murrealueilla voi olla omia muotojaan.  Alle 50-vuotiaiden ei kannata ottaa millään tavalla kantaa tämäntyypisten sanojen taivutusmuotoihin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No usein lähtevät itse työpaikalta muualle tauolle, ja haluavat itse valita mitä syövät.

Vierailija
24/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remppamiehet/naiset ei tänä päivänä enää syö tai juo mitään tarjottua. Käyvät ennemmin muualla syömässä ja kahvilla. Kun asiaa miettii niin sehän on vain järkevää. He on töissä ei viihdyttämässä asiakasta.

Mikseivät syö?

Ei oo aikaa.

Vierailija
25/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa ruokkia

Vierailija
26/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totthan remonttimies tietää, mitä voi syödä. kahvit kuuluu pienellä keikalla olevalla ja täyden työpäivän tekevälle kunnon ruoka.

Ai hitsi, en ole tiennytkään 😱 Aina on omat eväät ollut töissä tai olen käynyt jossain lounaspaikassa syömässä. Eli laitanko millaisen tarjoilutilauksen seuraavaan paikkaan? Kai nyt karjalanpaisti vähintään.

Lässyn, lässyn.  Käytännöt vaihtelevat eri paikoissa. Jossain ollaan vieraanvaraisempia kuin toisaalla.

Oma äitini oli Itä-Suomesta ja hän ei laskenut jokaista kahvikupillista tai ruokalautasellista. Jos joku remonttimies kävi, vähntään kahvit tarjottiin , kuten muillekin kävijöille.  Isäni joka oli muualta, ei tätä nyt sentään kieltänyt, vaan oli oikein tyytyväinen ystävälliseen vaimoonsa.

Lapsuuden perheeni asui muualla, ja meillä tehtiin noin, mutta paikalliset taas olivat ihan toisenlaisia.

Vierailija
27/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla halu maksaa kahden miehen tuntipalkka siitä ruokailun ajasta? Muitakin kuluja saattaa olla.

Voithan kysyä että haluavatko syödä jos maksat palkan siitä. Saattaa olla etteivät edes ehdi. Seuraava työ painaa päälle.

Vierailija
28/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itse karkeasta ruisjauhosta leivotut piirakat saa tarjota.

Munavoi kyllä nousta miehillä mutta eiköhän se OLW tarkoitus.

Vierailija
29/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin naisen luona remppaamassa, joka aamu hän keitti kahvit ja päivällä myös, yhtenä päivänä lämmitti saunan minulle ja tuli itse myös saunaan, oli mukava työkohde.

Vierailija
30/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli talon ulkolaudoituksen vaihto taannoin. Reiskat kävivät lounaalla jossain kuppilassa, mutta viimeisenä päivänä minä tarjosin ruuan.

Mökillä tein liiteriä rakentaneelle remppamiehelle ruuan joka päivä viikon ajan, koska mökki on saaressa soutumatkan päässä, eikä hänen kotinsa ollut kovin lähellä, lounasravintolasta puhumattakaan. Olisihan hän varmaan eväät ottanut mukaansa, mutta teinhän ruokaa itsellenikin, ja oli jo aika myöhäinen syksy, joten lämmin ruoka sisätiloissa tuntui inhimillisemmältä vaihtoehdolta. Toki keitin myös kahvit pari kertaa päivässä.

Pari perunaa enemmän pataan. Ei se enempää vaadi ja saadaan kaikki ruokittua. Keitetyille kananmunalisäkkeillä saa hyvin jatketta.

Vierailija
31/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tottuu ruokintaan niitä voi olla hankala häätää pois, aloitettua ruokintaa pitää jatkaa talven yli

Vierailija
32/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein yhdelle remppatytölle ruoan koko kuukauden ajan. Söi oikein mielellään. Joka kerta oli eri ruoka. Söi jopa tekemääni haukea.

Joulukuussa tarjosin yhdelle remppaäijälle joulutorttukahvit.